Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Problem Abk

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

[ABK] Problem Abk

Post autor: jabko_nb » 25 cze 2013, 19:25

witam
panowie doradźcie bo nie wiem co już robić , i gdzie szukać przyczyny w cholernym ABK .Audi nie odpala za 1 razem tylko za 3 i to przy dodaniu gazu albo przy długim kręceniu i gazie do podłogi .
Sonda ori nowa,regulator nie puszcza paliwa ,nowy czujnik niebieski i przekaznik 30 ori przewody kopułpbka , palec nowy BERU, przepływka chyba cała nie pogięta . Auto z gazem ale pali na PB problem bez reguły czy auto zagrzane czy nie .próbowałem na ciepłym odpiąć krokowca dało efekt na chwile i tylko na cieplym silniku na zimnym dusił i bez dodania gazu gasł , znów to samo czy podpięty czy nie .przewody do wtrysku rozruchowego całe już przylutowane wtrysk jak go ostatnio sprawdzałem podawał paliwo , TPS Podmieniony przez chwile oki a potem znowu to samo .
poradźcie bo nie da się jeździć normalnie

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 25 cze 2013, 19:48

Sprawdzales rozrząd czy pasek nie przeskoczyl?

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 26 cze 2013, 09:32

rozrząd już ze 3 razy był ustawiany , auto ogólnie wydaje mi się ze słabsze się zrobiło mi na LPG a PB nie wiem bo nie mam porównania ale problem właśnie przy odpalaniu na PB występuje i już nie wiem czy to jest wina jakiejś usterki mech czy elektrycznej.Co jeszcze i jak mogę sprawdzić ręce mi opadają już . Gaziarz mi poddał pomysł ze może być instalacja złe założona i rozjeżdżają się mapy spalania ale ja myślę ze raczej nie bo zdarzy się ze nawet pol obrotu rozrusznik nie zrobi i odpali .
Na vagu zero błędów , próbowałem przywrócić nastawy podstawowe TPS ale nawet nie udało się wejść do grupy 000.Jednym słowem masakra chodzi mi po głowie jeszcze nie szczelność w dolocie ale obroty na wolnym dobrze chodzą .

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 cze 2013, 14:46

Obstawiałbym też kończący się żywot pompy paliwa.

Podczas jazdy czy mocno szumi z tyłu po prawej stronie?

Dodatkowo jak jest w wilgotne dni?

Aha. No i jak kręcisz do 3-go razu powiedz jak wyglądają świece? Znaczy zaraz po wykręceniu. Suche czy mokre? To nieco rozjaśni sytuację.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 cze 2013, 15:19

Może instalacja gazowa puszcza gaz w kolektor i później przy odpalaniu zalewa go.
jabko_nb pisze:Gaziarz mi poddał pomysł ze może być instalacja złe założona i rozjeżdżają się mapy spalania ale ja myślę ze raczej nie bo zdarzy się ze nawet pol obrotu rozrusznik nie zrobi i odpali .
Możesz odłączyć akumulator przed odpaleniem aby sprawdzić czy tak jest, ale ABK raczej nie adaptuje się tak jak inne silniki.

Sprawdź na vagu jaką temperaturę widzi sterownik silnika.

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: [ABK] Problem Abk

Post autor: duo » 26 cze 2013, 15:23

jabko_nb pisze:witam
panowie doradźcie bo nie wiem co już robić , i gdzie szukać przyczyny w cholernym ABK .Audi nie odpala za 1 razem tylko za 3 i to przy dodaniu gazu albo przy długim kręceniu i gazie do podłogi .
a ja juz miałem 3 takie przypadki i za każdym razem było to samo :mrgreen:

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 26 cze 2013, 18:06

duo rozwiń co to znaczy ze miałeś 3 takie przypadki jak wiesz co jest problem to pisaj ,Aldi słuchaj jak gaz moze puszczać skoro elektro zawór po to jest zeby nie puszczał

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 cze 2013, 20:47

jabko_nb pisze:Aldi słuchaj jak gaz moze puszczać skoro elektro zawór po to jest zeby nie puszczał
Ale elektrozawór od brudu lubi puszczać. Jak puszcza Ci na parowniku (w przypadku I i II generacji) to gaz z rurki między reduktorem a zaworem gazu w fazie ciekłej porządnie zaleje kolektor.
Podobnie w sekwencji tylko tam reduktor może walić gaz podciśnieniem albo wtryskiwacz może od brudu wypuszczać gaz z węży do kolektora.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 26 cze 2013, 22:11

to co zrobić w takim wypadku

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 cze 2013, 22:26

Zakręć gaz, odpal silnik przełącz na gaz aby się wypalił jak silnik zgaśnie odpal jeszcze na benzynie aby wyleciała reszta. Później zostaw auto na jakiś czas i sprawdź jak odpala.

Jeśli masz duży wyciek to chwilę po zgaszeniu słychać jak syczy gaz w parowniku.

Napisz jaki masz gaz, mieszalnikowy czy sekwencję.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 cze 2013, 22:26

Aby to na 100% stwierdzić ktoś kręci a ty wąchasz to co wychodzi z rury wydechowej. Na pewno byś coś wyczuł jeżeli czujesz i PB i LPG.

Reduktor do ew. regeneracji (wymiana membran itp) no i elektrozaworki bo nie wiem czy da się je regenerować.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 27 cze 2013, 08:11

gaz sekwencja na sterowniku KME tak samo reduktor , wtryski matrix czarny , gdzie zakręcić gaz nigdy tego nie robiłem , na wielozaworze przy butli który tak w ogóle nie odbija przy tankowaniu ale zanim się zepsuł było tak samo więc to nie tego wina .

[ Dodano: 2013-06-27, 08:14 ]
duo pisze:
jabko_nb pisze:witam
panowie doradźcie bo nie wiem co już robić , i gdzie szukać przyczyny w cholernym ABK .Audi nie odpala za 1 razem tylko za 3 i to przy dodaniu gazu albo przy długim kręceniu i gazie do podłogi .
a ja juz miałem 3 takie przypadki i za każdym razem było to samo :mrgreen:


jak wiesz to się wypowiedz

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 cze 2013, 11:21

Tak gaz zakręcasz na wielozaworze ewentualnie możesz odłączyć elektrozawór na wielozaworze i na zaworze z filtrem ciekłego gazu. Albo po tym jak ciężko odpala nie jeździć na gazie i znów sprawdzić jak odpala.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 28 cze 2013, 10:11

aldi raczej bez reguly czy jade na pb czy LPG odpala tak samo

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 cze 2013, 18:19

A robiłeś co pisałem?
Bo nie pochwaliłeś się.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl