Czyli powinien mieć cały czas jakąś oporność? Nawet przy zgaszonym, zimnym silniku?PieterB pisze:no to pewnie świadczy o jego uszkodzeniukamilziomek23 pisze: sam czujnik nie ma żadnej oporności.
[B3/JN] Problem z obrotami biegu jałowego
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
hehe właśnie zdałem sobie sprawę że nie piszemy o tym samym czujniku.kamilziomek23 pisze:Czyli powinien mieć cały czas jakąś oporność? Nawet przy zgaszonym, zimnym silniku?
Dane które Ci podałem dotyczą czujnika temp do ECU tego u dołu.
Ty natomiast pytasz o ten na górze bliżej głowicy który włącza wtryskiwacz rozruchowy.
I on przy -20 włącza go na 11 s a np przy 40 już nie. Natomiast nic nie wiem na temat tego jakie powinien mieć oporności.
Sorry za wcześniejsze wprowadzenie w błąd.
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
PieterB pisze:hehe właśnie zdałem sobie sprawę że nie piszemy o tym samym czujniku.kamilziomek23 pisze:Czyli powinien mieć cały czas jakąś oporność? Nawet przy zgaszonym, zimnym silniku?
Dane które Ci podałem dotyczą czujnika temp do ECU tego u dołu.
Ty natomiast pytasz o ten na górze bliżej głowicy który włącza wtryskiwacz rozruchowy.
I on przy -20 włącza go na 11 s a np przy 40 już nie. Natomiast nic nie wiem na temat tego jakie powinien mieć oporności.
Sorry za wcześniejsze wprowadzenie w błąd.
spoko ten co podaje do ECU mam sprawny bo go wymieniałem. No własnie mam podejrzenie, że ten czujnik może być niesprawny.
W takim razie nie mam pojęcia jak mógłbym sprawdzić to czy działa.
Powiedz mi tylko taką rzecz: jeśli silnik jest zimny i w momencie kiedy odłącze wtyczkę od tego czujnika to coś powinno się zmienić?
U mnie po odłączeniu nic się nie dzieje.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
moim zdaniem są teraz zbyt wysoki temp aby to sprawdzić. I ten czujnik nie ma wpływu na pracę silnika on jest tylko do wtrysku rozruchowego jak już wspomniał mantix, .kamilziomek23 pisze:Powiedz mi tylko taką rzecz: jeśli silnik jest zimny i w momencie kiedy odłącze wtyczkę od tego czujnika to coś powinno się zmienić?
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
- Bina
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 lip 2015, 17:13
- Imię: Pawel
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 JN+lpg
- Lokalizacja: Zabrze
Witam, przyłączam się do tego tematu, też sprawdziłem powyższe sprawy takie jak zawór dodatkowego powietrza wymieniony czujnik temp. sprawdziłem nieszczelności ( nie wiem gdzie jeszcze mogą występować) zacząłem rozważać ten nastawnik ciśnienia albo wymianę całego przepływomierza. Auto chodzi podobnie jak to na filmiku. zachowanie na wolnych obrotach. regulowane na ciepłym silniku po przejechaniu jakiegoś odcinka albo zostają bez zmian albo znacznie wzrastają albo zmniejszają. Co robić?
Chodzi Ci o to że na "zimnym" ma niższe obroty niż po rozgrzaniu? Generalnie na ciepłym silniku (90* i więcej) można ustawić obroty od bodajże 920 do 1000 samą śrubą regulacyjną. Ja mam 980, trzyma je idealnie. Jednak sam od dłuższego czasu szukam odpowiedzi na pytanie:
-czy w KE-Jetronicu jest coś takiego jak "ssanie" jak w monowtrysku? Tam na zimnym są obroty ok. 1100 potem wraz ze wzrostem. temp. spadają do powiedzmy 950. W KE-jecie przynajmniej u mnie jest tak ze odpala od razu względu na temp i ustawia sobie obroty na ok 850. Przy tym nie trzęsie silnikiem, po prostu mają taką wartość. Jak wskazówka wyjdzie poza pierwszą kreskę od temp. to obroty sa już 980 czy ile tam już ustawie. Z tego co rozmawiałem z mechanikiem co lata pracował w niemczech przy tych autach to w KE-jecie nie ma "ssania" jak w monowtrysku ze silnik musi podnieść sobie obroty na zimnym tylko po odpaleniu dzieje się właśnie tak ze z czasem rosną.
-czy w KE-Jetronicu jest coś takiego jak "ssanie" jak w monowtrysku? Tam na zimnym są obroty ok. 1100 potem wraz ze wzrostem. temp. spadają do powiedzmy 950. W KE-jecie przynajmniej u mnie jest tak ze odpala od razu względu na temp i ustawia sobie obroty na ok 850. Przy tym nie trzęsie silnikiem, po prostu mają taką wartość. Jak wskazówka wyjdzie poza pierwszą kreskę od temp. to obroty sa już 980 czy ile tam już ustawie. Z tego co rozmawiałem z mechanikiem co lata pracował w niemczech przy tych autach to w KE-jecie nie ma "ssania" jak w monowtrysku ze silnik musi podnieść sobie obroty na zimnym tylko po odpaleniu dzieje się właśnie tak ze z czasem rosną.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba ten mechanik pewnie sobie regulował śrubką na przepustnicy obroty i w ten sposób neutralizował stabilizacje obrotów biegu jałowego (czujnik zamknięcia przepustnicy się nie załączał). Nawet gaźnikowce z automatycznym czy ręcznym ssanie mają podnoszenie obrotów.GerB3 pisze:Z tego co rozmawiałem z mechanikiem co lata pracował w niemczech przy tych autach to w KE-jecie nie ma "ssania" jak w monowtrysku ze silnik musi podnieść sobie obroty na zimnym tylko po odpaleniu dzieje się właśnie tak ze z czasem rosną.
W JN jest tylko ten zawór który chyba działa na zasadzie on-off. Na zimnym powinien się otwierać a gdy się nagrzeje silni zamknąć. Nawet takie coś można by sobie zrobić używając mechanicznego czujnika temperatury i jakiegoś elektrozaworu (np. od odcinania benzyny przy jeździe na lpg w silnikach z gaźnikiem).
Ale w innych wersjach mechanicznego wtrysku jest podnoszenie obrotów na zimnym silniku z płynnym przejściem na właściwe obroty w miarę rozgrzewania się silnika.
Nie rozumiesz
Chodzi o to że w monowtrysku jest tak że działa "ssanie" obroty około 1100-1200 jak silnik się zagrzewa spadają do 950 powiedzmy
Chodzi o to że w KE-jecie po odpaleniu nie ma podniesienia obrotów na powiedzmy 1100 obr tylko w miarę rozgrzewania zawór powietrza zmniejsza reguluje obroty ale nigdy nie widziałem zeby KE-jet miał na zimnym obroty powyżej 1000- i o to mi chodzi, czy Ke-jet ma na zimnym tak wysokie obroty jak monowtrysk - ja tego nie widzialem i mechanik twierdzi ze nie. Zimny ma powiedzmy 850 cieply 950
Zawór nie działa on-off tylko stopniowo reguluje obroty, JN ma jedną z ostatnich wersji KE-jeta, DZ mimo ze ma k-jeta tez ma płynne przejscie obrotów tak jak JN z ke-jetem.
Najprosciej - odpalasz zimne auto z ke-jetroniciem - golf.audi,merc - i masz wysokie obroty które opadają wraz ze wzrostem temp silnika powiedzmy 1100>950 czy odpalasz i masz niskie które rosna wraz ze wzrostem 850>950
Chodzi o to że w monowtrysku jest tak że działa "ssanie" obroty około 1100-1200 jak silnik się zagrzewa spadają do 950 powiedzmy
Chodzi o to że w KE-jecie po odpaleniu nie ma podniesienia obrotów na powiedzmy 1100 obr tylko w miarę rozgrzewania zawór powietrza zmniejsza reguluje obroty ale nigdy nie widziałem zeby KE-jet miał na zimnym obroty powyżej 1000- i o to mi chodzi, czy Ke-jet ma na zimnym tak wysokie obroty jak monowtrysk - ja tego nie widzialem i mechanik twierdzi ze nie. Zimny ma powiedzmy 850 cieply 950
Zawór nie działa on-off tylko stopniowo reguluje obroty, JN ma jedną z ostatnich wersji KE-jeta, DZ mimo ze ma k-jeta tez ma płynne przejscie obrotów tak jak JN z ke-jetem.
Najprosciej - odpalasz zimne auto z ke-jetroniciem - golf.audi,merc - i masz wysokie obroty które opadają wraz ze wzrostem temp silnika powiedzmy 1100>950 czy odpalasz i masz niskie które rosna wraz ze wzrostem 850>950
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Mi się wydaje że takie 2.3 miało jakieś 1000-1100 obrotów na zimnym silniku. Moje już podrutowane więc nie sprawdzę.
A JN to szczególny przypadek bo nie ma zaworu dodatkowego powietrza sterowanego sygnałem PWM (czyli takiego który może płynnie się otwierać).
W załączniku tabel silników z mechanicznym wtryskiem z wyszczególnionymi rzeczami które były zastosowane w tych silnikach.
JN nawet nie miał elektronicznie sterowanego kąta wyprzedzenia zapłonu.
A JN to szczególny przypadek bo nie ma zaworu dodatkowego powietrza sterowanego sygnałem PWM (czyli takiego który może płynnie się otwierać).
W załączniku tabel silników z mechanicznym wtryskiem z wyszczególnionymi rzeczami które były zastosowane w tych silnikach.
JN nawet nie miał elektronicznie sterowanego kąta wyprzedzenia zapłonu.