Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/JN] Problem z obrotami biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 03 lip 2013, 20:56

PieterB pisze:
kamilziomek23 pisze: sam czujnik nie ma żadnej oporności.
no to pewnie świadczy o jego uszkodzeniu
Czyli powinien mieć cały czas jakąś oporność? Nawet przy zgaszonym, zimnym silniku?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lip 2013, 21:11

kamilziomek23 pisze:Czyli powinien mieć cały czas jakąś oporność? Nawet przy zgaszonym, zimnym silniku?
hehe właśnie zdałem sobie sprawę że nie piszemy o tym samym czujniku.
Dane które Ci podałem dotyczą czujnika temp do ECU tego u dołu.
Ty natomiast pytasz o ten na górze bliżej głowicy który włącza wtryskiwacz rozruchowy.
I on przy -20 włącza go na 11 s a np przy 40 już nie. Natomiast nic nie wiem na temat tego jakie powinien mieć oporności.

Sorry za wcześniejsze wprowadzenie w błąd.

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 03 lip 2013, 21:42

PieterB pisze:
kamilziomek23 pisze:Czyli powinien mieć cały czas jakąś oporność? Nawet przy zgaszonym, zimnym silniku?
hehe właśnie zdałem sobie sprawę że nie piszemy o tym samym czujniku.
Dane które Ci podałem dotyczą czujnika temp do ECU tego u dołu.
Ty natomiast pytasz o ten na górze bliżej głowicy który włącza wtryskiwacz rozruchowy.
I on przy -20 włącza go na 11 s a np przy 40 już nie. Natomiast nic nie wiem na temat tego jakie powinien mieć oporności.

Sorry za wcześniejsze wprowadzenie w błąd.

spoko ;) ten co podaje do ECU mam sprawny bo go wymieniałem. No własnie mam podejrzenie, że ten czujnik może być niesprawny.
W takim razie nie mam pojęcia jak mógłbym sprawdzić to czy działa.

Powiedz mi tylko taką rzecz: jeśli silnik jest zimny i w momencie kiedy odłącze wtyczkę od tego czujnika to coś powinno się zmienić?
U mnie po odłączeniu nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 04 lip 2013, 01:35

Kolego twój kłopot to na bank nie jest wina tego czujnika, on daje sygnał na wtryskiwacz rozruchowy i są to tylko sekundy w niskich temperaturach

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 lip 2013, 05:30

kamilziomek23 pisze:Powiedz mi tylko taką rzecz: jeśli silnik jest zimny i w momencie kiedy odłącze wtyczkę od tego czujnika to coś powinno się zmienić?
moim zdaniem są teraz zbyt wysoki temp aby to sprawdzić. I ten czujnik nie ma wpływu na pracę silnika on jest tylko do wtrysku rozruchowego jak już wspomniał mantix, .

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 04 lip 2013, 08:50

w takim razie pozostaje zawór powietrza dodatkowego ale po ściśnięciu węża na zimnym silniku obroty jeszcze mocniej spadają a na ciepłym nie ma reakcji. Wychodzi na to, że działa.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 lip 2013, 15:39

Za nierówne obroty też może odpowiadać nastawnik ciśnienia tak mi jeden spec kiedyś mówił bo też miałem problemy z wolnymi obrotami ale u mnie była po prostu nieszczelność.

Awatar użytkownika
Bina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 lip 2015, 17:13
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN+lpg
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Bina » 24 lis 2015, 23:43

Witam, przyłączam się do tego tematu, też sprawdziłem powyższe sprawy takie jak zawór dodatkowego powietrza wymieniony czujnik temp. sprawdziłem nieszczelności ( nie wiem gdzie jeszcze mogą występować) zacząłem rozważać ten nastawnik ciśnienia albo wymianę całego przepływomierza. Auto chodzi podobnie jak to na filmiku. zachowanie na wolnych obrotach. regulowane na ciepłym silniku po przejechaniu jakiegoś odcinka albo zostają bez zmian albo znacznie wzrastają albo zmniejszają. Co robić? :/

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 25 lis 2015, 20:54

Chodzi Ci o to że na "zimnym" ma niższe obroty niż po rozgrzaniu? Generalnie na ciepłym silniku (90* i więcej) można ustawić obroty od bodajże 920 do 1000 samą śrubą regulacyjną. Ja mam 980, trzyma je idealnie. Jednak sam od dłuższego czasu szukam odpowiedzi na pytanie:

-czy w KE-Jetronicu jest coś takiego jak "ssanie" jak w monowtrysku? Tam na zimnym są obroty ok. 1100 potem wraz ze wzrostem. temp. spadają do powiedzmy 950. W KE-jecie przynajmniej u mnie jest tak ze odpala od razu względu na temp i ustawia sobie obroty na ok 850. Przy tym nie trzęsie silnikiem, po prostu mają taką wartość. Jak wskazówka wyjdzie poza pierwszą kreskę od temp. to obroty sa już 980 czy ile tam już ustawie. Z tego co rozmawiałem z mechanikiem co lata pracował w niemczech przy tych autach to w KE-jecie nie ma "ssania" jak w monowtrysku ze silnik musi podnieść sobie obroty na zimnym tylko po odpaleniu dzieje się właśnie tak ze z czasem rosną.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 lis 2015, 20:45

GerB3 pisze:Z tego co rozmawiałem z mechanikiem co lata pracował w niemczech przy tych autach to w KE-jecie nie ma "ssania" jak w monowtrysku ze silnik musi podnieść sobie obroty na zimnym tylko po odpaleniu dzieje się właśnie tak ze z czasem rosną.
Chyba ten mechanik pewnie sobie regulował śrubką na przepustnicy obroty i w ten sposób neutralizował stabilizacje obrotów biegu jałowego (czujnik zamknięcia przepustnicy się nie załączał). Nawet gaźnikowce z automatycznym czy ręcznym ssanie mają podnoszenie obrotów.
W JN jest tylko ten zawór który chyba działa na zasadzie on-off. Na zimnym powinien się otwierać a gdy się nagrzeje silni zamknąć. Nawet takie coś można by sobie zrobić używając mechanicznego czujnika temperatury i jakiegoś elektrozaworu (np. od odcinania benzyny przy jeździe na lpg w silnikach z gaźnikiem).
Ale w innych wersjach mechanicznego wtrysku jest podnoszenie obrotów na zimnym silniku z płynnym przejściem na właściwe obroty w miarę rozgrzewania się silnika.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 lis 2015, 21:46

Nie rozumiesz
Chodzi o to że w monowtrysku jest tak że działa "ssanie" obroty około 1100-1200 jak silnik się zagrzewa spadają do 950 powiedzmy

Chodzi o to że w KE-jecie po odpaleniu nie ma podniesienia obrotów na powiedzmy 1100 obr tylko w miarę rozgrzewania zawór powietrza zmniejsza reguluje obroty ale nigdy nie widziałem zeby KE-jet miał na zimnym obroty powyżej 1000- i o to mi chodzi, czy Ke-jet ma na zimnym tak wysokie obroty jak monowtrysk - ja tego nie widzialem i mechanik twierdzi ze nie. Zimny ma powiedzmy 850 cieply 950
Zawór nie działa on-off tylko stopniowo reguluje obroty, JN ma jedną z ostatnich wersji KE-jeta, DZ mimo ze ma k-jeta tez ma płynne przejscie obrotów tak jak JN z ke-jetem.

Najprosciej - odpalasz zimne auto z ke-jetroniciem - golf.audi,merc - i masz wysokie obroty które opadają wraz ze wzrostem temp silnika powiedzmy 1100>950 czy odpalasz i masz niskie które rosna wraz ze wzrostem 850>950

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 lis 2015, 22:18

Mi się wydaje że takie 2.3 miało jakieś 1000-1100 obrotów na zimnym silniku. Moje już podrutowane więc nie sprawdzę.

A JN to szczególny przypadek bo nie ma zaworu dodatkowego powietrza sterowanego sygnałem PWM (czyli takiego który może płynnie się otwierać).

W załączniku tabel silników z mechanicznym wtryskiem z wyszczególnionymi rzeczami które były zastosowane w tych silnikach.

JN nawet nie miał elektronicznie sterowanego kąta wyprzedzenia zapłonu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lis 2015, 18:18

Bina pisze:regulowane na ciepłym silniku po przejechaniu jakiegoś odcinka albo zostają bez zmian albo znacznie wzrastają albo zmniejszają.
a czym to regulowałeś może powiedz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl