Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B4 ALL czterocylindrowe] Wymiana paska sprężarki klimy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
DanielsD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 09 cze 2012, 12:29
Lokalizacja: LB/LPU/Lubelskie

[B4 ALL czterocylindrowe] Wymiana paska sprężarki klimy

Post autor: DanielsD » 07 lip 2013, 11:13

Witam,
muszę wymienić pasek od klimy. Popatrzyłem i wydaje mi się że nie jest łatwo. W książce jest tylko opisana regulacja naciągu, tematu jako takiego też nie znalazłem. Wiem że odkręca się koło pasowe to które daje napęd z wału. I tu schody, między kołami od spreżarki i tym pasowym przechodzi wspornik przedni silnika i opiera się w mocowaniu na pasie przednim, co uniemożliwia zdjęcie czy założenie paska. Da się to jakoś obejść czy pas przedni trzeba ściągać? - bez sensu. Macie na to jakiś myk? A może da się jakoś sam wspornik odkręcić bo widziałem że jest przekręcony zdaje się na ampule do których jest dostęp w miarę. Pomóżcie bo gorąco a pasek robi taki łoskot, że wstyd włączać klimę.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 07 lip 2013, 21:55

Odkręcasz mocowanie silnika do belki czołowej i spokojnie można go wymienić

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 08 lip 2013, 09:49

Witam. Mi udało się go przecisnąć przez poduszkę. Najpierw dociskając silnik do dołu przełożyłem go od góry, a potem pod windowałem sam silnik i dociskając karoserię za pas przedni, przeciągnąłem go od spodu poduszki. Ja mam B3 z silnikiem 3A i nie wiem dokładnie jak u ciebie to wygląda. Powodzenia.

DanielsD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 09 cze 2012, 12:29
Lokalizacja: LB/LPU/Lubelskie

Post autor: DanielsD » 08 lip 2013, 16:27

Dzięki Panowie <piwo> za odpowiedzi. Ja jednak wolę odkręcać niż przeciskać. U mnie to rozwiązanie wydaje się sensowniejsze. Można zamknąć

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 10 lip 2013, 21:58

Żadna filozofia. Jesli jest tak jak w ABK (a jest na 99%) to wystarczy odkręcić wspornik przedni od silnika (dwie śruby na ampul 5 albo 6, już nie pamiętam). Potem odkręcasz połówkę koła pasowego i zakładasz pasek. Poziom trudności na poziomie przedszkola :mrgreen: Jeśli będziesz miał problemy z wyjęciem wspornika po odkręceniu go od bloku, to wykręć także blachę w którą wchodzi odbijak z pasa przedniego (dwie śruby). Wtedy już nie ma absolutnie żadnych przeszkód. Kompletnie nie ma sensu demontowanie całego pasa przedniego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl