Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ALL czterocylindrowe] Wymiana paska sprężarki klimy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
DanielsD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 09 cze 2012, 12:29
Lokalizacja: LB/LPU/Lubelskie

[B4 ALL czterocylindrowe] Wymiana paska sprężarki klimy

Post autor: DanielsD » 07 lip 2013, 11:13

Witam,
muszę wymienić pasek od klimy. Popatrzyłem i wydaje mi się że nie jest łatwo. W książce jest tylko opisana regulacja naciągu, tematu jako takiego też nie znalazłem. Wiem że odkręca się koło pasowe to które daje napęd z wału. I tu schody, między kołami od spreżarki i tym pasowym przechodzi wspornik przedni silnika i opiera się w mocowaniu na pasie przednim, co uniemożliwia zdjęcie czy założenie paska. Da się to jakoś obejść czy pas przedni trzeba ściągać? - bez sensu. Macie na to jakiś myk? A może da się jakoś sam wspornik odkręcić bo widziałem że jest przekręcony zdaje się na ampule do których jest dostęp w miarę. Pomóżcie bo gorąco a pasek robi taki łoskot, że wstyd włączać klimę.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 07 lip 2013, 21:55

Odkręcasz mocowanie silnika do belki czołowej i spokojnie można go wymienić

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 08 lip 2013, 09:49

Witam. Mi udało się go przecisnąć przez poduszkę. Najpierw dociskając silnik do dołu przełożyłem go od góry, a potem pod windowałem sam silnik i dociskając karoserię za pas przedni, przeciągnąłem go od spodu poduszki. Ja mam B3 z silnikiem 3A i nie wiem dokładnie jak u ciebie to wygląda. Powodzenia.

DanielsD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 09 cze 2012, 12:29
Lokalizacja: LB/LPU/Lubelskie

Post autor: DanielsD » 08 lip 2013, 16:27

Dzięki Panowie <piwo> za odpowiedzi. Ja jednak wolę odkręcać niż przeciskać. U mnie to rozwiązanie wydaje się sensowniejsze. Można zamknąć

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 10 lip 2013, 21:58

Żadna filozofia. Jesli jest tak jak w ABK (a jest na 99%) to wystarczy odkręcić wspornik przedni od silnika (dwie śruby na ampul 5 albo 6, już nie pamiętam). Potem odkręcasz połówkę koła pasowego i zakładasz pasek. Poziom trudności na poziomie przedszkola :mrgreen: Jeśli będziesz miał problemy z wyjęciem wspornika po odkręceniu go od bloku, to wykręć także blachę w którą wchodzi odbijak z pasa przedniego (dwie śruby). Wtedy już nie ma absolutnie żadnych przeszkód. Kompletnie nie ma sensu demontowanie całego pasa przedniego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl