Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT + LPG] zimny silnik ma niskie obtory i gaśnie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

[B4 2.0 ABT + LPG] zimny silnik ma niskie obtory i gaśnie

Post autor: Bastek » 15 lis 2007, 13:32

Od dłuższego czasu borykam się z problemem. Otóż po odpaleniu silnika rano (odpala bez problemu) osiąga on ok 500 obrotów, po czym obroty stopniowo maleją, silnik zaczyna się tłuc (mniej więcej jak silnik od malucha) i gaśnie. Jak ruszam na zimnym silniku (rano, lub po każdym dłuższym postoju), to przy zmianie biegów czuje jakby go coś dławiło. Jak wolniej zmienię bieg lub wrzucę na luz to gaśnie. Nie ważne, czy jadę na gazie czy na benzynie.
Ciepły silnik pracuje bez problemu, obroty na biegu jałowym utrzymują się na poziomie ok 1000 obr/min.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2007, 13:47 przez Bastek, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 lis 2007, 13:44

Na poczatek do sprawdzenia czujnik temp silnika na komputer

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 15 lis 2007, 13:50

Jak on wygląda (szary, niebieski)? W którym miejscu znajduje się ten czujnik w silniku ABT?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 lis 2007, 14:19

Chodzi o niebieski czujnik w krućcu przy głowicy po prawej stronie, stojąc przodem do autka. Poza tym dobrze by było podpiąć się do VAG-a i zczytać błędy ECU oraz przetestować nastawnik przepustnicy . Do sprawdzenia również rodzaj ustawionej emulacji sondy lambda w kompie LPG (II generacja) lub oddzielnym emulatorze lambdy. Ma być na "masa". Dlaczego? Polecam lekturę artykułu: http://www.centrum.audi80.pl/content/view/162/2/.
Dobrze by było sprawdzić też sondę lambda i sprawdzić czy instalacja LPG jest dobrze wyregulowana.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 15 lis 2007, 16:37

A może to być wina silniczka krokowego? Jak tak, to gdzie on się znajduje?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 lis 2007, 21:29

Właśnie w nastawniku przepustnicy, ale najczęściej padają w nim styki mikrowyłącznika, a nie sam silniczek. Nastawnik masz pod filtrem powietrza z boku zespołu wtrysku.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 16 lis 2007, 11:56

Czym bezpiecznie mogę przeczyścić przepustnicę? Jakiś denaturat może być? Czy są do tego specjalne płyny?

xavier

Post autor: xavier » 16 lis 2007, 16:59

mam podobny problem, tyle ze mi nie gasnie ... choc kiedys gasl. temat bylo poruszony w temacie bodajrze Problem z LPG. Danek radzi tam sprawdzic parownik (na zimnym gaz dobrze nie odparowuje i silnik jest zalewany nieodparowanym gazem). Na goracym silniku a co za tym idzie na goracym plunie chlodniczym, ktory podgrzewa parownik, wszystko pracuje dobrze. Ja jutro jade do gazownika :)

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 16 lis 2007, 17:26

xavier pisze:mam podobny problem, tyle ze mi nie gasnie ... choc kiedys gasl. temat bylo poruszony w temacie bodajrze Problem z LPG. Danek radzi tam sprawdzic parownik (na zimnym gaz dobrze nie odparowuje i silnik jest zalewany nieodparowanym gazem). Na goracym silniku a co za tym idzie na goracym plunie chlodniczym, ktory podgrzewa parownik, wszystko pracuje dobrze. Ja jutro jade do gazownika :)
Zgodzę się z tym, tylko że mi się tak dzieje również na benzynie.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 lis 2007, 19:06

Bastek, a jak z emulacją sondy na LPG? Koledzy, ponieważ LPG to jest paliwo alternatywne to przede wszystkim autko ma idealnie pracować na benzynie, a dopiero potem można "czepiać się" gazowni. Głównym powodem problemów z benzyną po założeniu LPG jest zła emulacja sondy lambda. Opisałem to bardzo obszernie w artykule o LPG (do pobrania w dziale dowload/lpg. Jeśli po ustawieniu emulacji na "masa" i zrobieniu resetu ECU oraz jego adaptacji na benzynie problem nie ustąpił to należy znaleźć i wyeliminować przyczynę złej pracy na benzynie. Bardzo często jest tak, że po jej zlikwidowaniu problemy z gazem ustępują.
Najczęściej zła praca na benzynie mimo ustawienia emulacji sondy na "masa" jest spowodowana uszkodzeniem: czujnika temperatury do ECU, sondy lambda, nastawnika przepustnicy, regulatora ciśnienia paliwa.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 16 lis 2007, 19:19

Danek, a emulację sondy można ustawić tylko podpinając pod komputer? Czy można to zrobić w jakiś mechaniczny sposób? Pytanie może wydać się głupie, ale pytam bo kompletnie nie znam się na mechanice samochodowej.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 lis 2007, 19:28

Chodzi o emulację sygnału sondy lambda podczas pracy na LPG. W zależności od rodzaju instalacji (komputerka LPG) emulację ustawia się albo mikroprzełącznikami (dość rzadko), albo za pomocą softu dedykowanego do danego komputerka. Napisz jaki masz komputerek LPG to postaram się napisać jak się ustawia emulację. Jeśli emulator sondy jest oddzielnym urządzeniem to emulację ustawia się switchami, jeśli jest wbudowany do kompa LPG to najczęściej za pomocą oprogramowania do LPG.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 16 lis 2007, 19:55

Danek, ja mam reduktor Landi i komputer do gazu też Landi typ L.E.S 98 A

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 lis 2007, 20:07

Bastek, o ile dobrze pamiętam to w landi L.E.S. 98 jest wbudowany emulator w kompa i do zmiany emulacji jest niestety potrzebne podpięcie pod PC-ta :-( . Dla wszystkiego sprawdź pod maską, czy nie masz jakiegoś dodatkowego "black-boxa" z napisem w stylu: lambda system/emulattore . Jeśli nie to zdejmij osłonę wiązki wchodzącej do kompa LPG i zajrzyj tam czy nie widać gdzieś mikroprzełączników. Jak nic takiego nie znajdziesz to tylko PC-t i odpowiedni soft :-( .

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 16 lis 2007, 20:23

Dzięki Danek. Na Ciebie zawsze można liczyć ;-) Jutro wszystko dokładnie posprawdzam. Wymienię czujnik (okazało się że ojciec kupił nie ten czujnik co trzeba do swojej audiczki i leży teraz niepotrzebny), spróbuję przeczyścić silniczek krokowy. Posprawdzam też wszelkiego rodzaju rury, węże itp. Jak nic nie pomoże to będę zmuszony jechać na diagnostykę.

[ Dodano: 2007-11-17, 18:05 ]
Jak powiedziałem, tak zrobiłem. I mam dosyć. Wymieniłem świece, wymieniłem czujnik i... nic. Coś mnie tknęło i odkręciłem pokrywę filtra powietrza - pół filtra zabrudzone olejem, a z pokrywy aż kapało. Poszedłem za ciosem. Odkręciłem korek wlewu oleju i myślałem, że dostanę zawału. Na korku osadzona była dosyć spora ilość dziwnej mazi, w konsystencji podobnej do bitej śmietany, a w kolorze podobnej do kawy z mlekiem. Wyciągnąłem miarkę oleju i to samo. Mało mnie szlag nie trafił. Samochód w tej chwili unieruchomiony. W tygodniu jwstem umówiony z mechanikiem na wymianę uszczelki pod głowicą. Ciekaw jestem, co jeszcze przy okazji wylezie. Może to było powodem złej pracy silnika?

[ Dodano: 2007-11-22, 15:23 ]
Uszczelka już wymieniona ;-) , głowica splanowana, a wskazania temperatury na zegarze wróciły do normy :mrgreen: tylko, że znowu mi obroty falują :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl