Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 JN] Brak wolnych obrotów na LPG.

Wszystko co związane z LPG
elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

[1.8 JN] Brak wolnych obrotów na LPG.

Post autor: elektryk182 » 10 lip 2013, 07:35

Witam.Mam problem z moim 1.8 JN z gazem.Mianowicie na benzynie działa bez zarzutu a gdy przełączę na gaz to od razu gaśnie, gdy przełączę się na gaz na wysokich obrotach to pracuje ale brak mu wolnych obrotów i jak spadną do ok 1500obr to już nie jest w stanie się wbić na obroty.Przekręcając śrubkę na registrze gazu(Baypas) do minimum gazu auto odpala na gazie i ma niskie obroty ale gdy dodam gazu to nie chce się wbić na obroty.Dodam, że dzieje się tak na 3 reduktorach w tym jeden nowy wczoraj zakupiony.Regulacja mieszanki i wolnych obrotów nic nie daje.Reduktor to Lovato RGE-92.Proszę o pomoc bo jazda na benzynie nie bardzo mi si ę opłaca :P

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lip 2013, 16:37

elektryk182 pisze:Przekręcając śrubkę na registrze gazu(Baypas) do minimum gazu auto odpala na gazie i ma niskie obroty ale gdy dodam gazu to nie chce się wbić na obroty.
Pod pojęciem "register gazu" rozumiesz śrubkę na parowniku czy na wężu doprowadzającym gaz?

Pooglądaj wszystkie węże gazowe może któryś jest pęknięty. Przy przekładaniu gazu na każdego z reduktorów podłączałeś kompensacje?

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 10 lip 2013, 21:22

Dzisiaj pół dnia rozbierałem wszystko i uszczelniałem i nadal to samo :/Register mam na myśli śrubkę na wężu.Kompesacje usunąłem z instalacji ponieważ auto zaczęło dużo lepiej odpalać oraz ładniej pracować na wolnych obrotach.Otwór w mixerze od kompesacji został zaślepiony.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lip 2013, 21:42

A pod nazwą bypass też rozumiesz register na wężu?

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 10 lip 2013, 22:09

Tak to właśnie rozumiałem.Śrubka na wężu.Regulacja w reduktorze nie przynosi żadnych skutków, wogóle nie reaguje.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lip 2013, 22:21

Bypass to śrubka na reduktorze do regulacji dawki wolnych obrotów a register to śruba na wężu. Na reduktorze Lovato tą większa plastikowa śruba to czułość, właśnie tą śrubą i registrem na wężu regulujesz gaz, bypassem (prawdziwym) regulujesz wolne obroty jeśli trzeba (to taka mosiężna śrubka od góry reduktora.
Zobacz czy masz gaz w zbiorniku i czy filtr gazu jest drożny. I podłącz kompensacje bo powinna lepiej pracować z kompensacją albo wywal tarcze przepływomierza i wtedy może być bez kompensacji.

Tutaj masz dobry artykuł o regulacji kolegi Danka: https://docs.google.com/document/d/1bIY ... sp=sharing

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 10 lip 2013, 22:30

Filtr był czyszczony a gaz dotankowany :/

wielkiszymo4265
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 lip 2013, 19:33
Lokalizacja: Skała

Post autor: wielkiszymo4265 » 12 lip 2013, 19:55

Witam wszystkich jestem tu nowy i nie za bardzo się orientuje gdzie co pisać więc postanowiłem tu;p Mam dość duży problem ze swoją Audiczką 1,8 ke-jetronick 90km na benzynie chodzi w miare dobrze tylko czasem zaczynają pływać wolne obroty skaczą od 400 do 1000 do tego duże spalanie benzyny ok 12l na 100km a ostatnio głównym problemem stał się fakt iż dawkuje mi benzyne gdy mam przełączone na gaz i jeżdżę na dwóch paliwach na raz... oczywiście na gazie dawka benzyny jest o wiele mniejsza niż normalnie sprawdzałem to przy odpalonym silniku z wyciągnętym wtryskiem teraz po przejechaniu na gazie 250 km zjadła 10l benzyny i i ileś tam litrów gazu... czy jest ktoś w stanie mi pomóc? chociaż powiedzieć gdzie mam opisać ten problem żeby znaleźć pomoc...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lip 2013, 20:11

wielkiszymo4265, zobacz jak masz zrobione odcięcie paliwa przy pracy na gazie. Z twoich objawów może wynikać że możesz posiadać urządzanie typu ke-stop, które przez różnicowy regulator ciśnienie stara się odciąć paliwo.
Podczas pracy na gazie wyłącza się u ciebie pompka paliwa :?:

Co do twoich problemów musisz szukać w starszych postach na forum. Z moich obserwacji większość osób które się zna na mechanicznym wtrysku rzadko zagląda, bo zazwyczaj pytania związane z mechanicznym wtryskiem powtarzają się w nieskończoność. W przypadku mechanicznego wtrysku w większości przypadków trzeba przejrzeć niemal wszystko aby znaleźć przyczynę.

U siebie posprawdzaj szczelność, talerzyk w przepływomierzu czy nie pogięty, na koniec sprawdź sondę lambda i spróbuj regulować przepływomierz patrząc na natężenie prądu na regulatorze ciśnieniowym. W tym temacie masz mniej więcej wyjaśnione: https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... 045,60.htm

wielkiszymo4265
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 lip 2013, 19:33
Lokalizacja: Skała

Post autor: wielkiszymo4265 » 12 lip 2013, 20:33

dzięki za odp. pompka pracuje i z tego co patrzyłem i czytałem o tym zalilaniu to mam to urządzenie nawet w komorze silnika takie małe czarne pudełeczko z diodą i przewody podpięte bodajże pod nastawnik ciśnienia. Talerzyk jest idealny jak patrzyłem nic nie pogięte... trochę już szukałem i czytałem o tym wtrysku ale nic nie mogę dopasować:D sądzę że ta benzyna która jest dawkowana na gazie jest odpowiedzialna za duże spalanie na samej benzynie... sonda lambda i czujniki temperatury mają duży wpływ na spalanie gazu?

[ Dodano: 2013-07-12, 20:47 ]
i jak sądzisz czy przez złe wyregulowanie składu mieszanki nastawnik ciśnienia może nie odcinać paliwa do końca i troszke dawkuje? dodam że na benzynie i na gazie świece są czarne a nie ceglaste co wskazywałoby właśnie na zbyt bogatą mieszankę...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lip 2013, 21:06

wielkiszymo4265 pisze:i jak sądzisz czy przez złe wyregulowanie składu mieszanki nastawnik ciśnienia może nie odcinać paliwa do końca i troszke dawkuje?
Raczej to nie tego wina bo regulacja w bardzo małym stopniu zmienia położenie tłoka dawkującego paliwo w rozdzielaczu względem "wahadła z talerzem" a podczas jazdy i tak dużo bardziej go podnosi więc regulacja nie wpłynie na to prawie wcale.

Czujniki temperatury nie mają wpływu na spalanie gazu (w przypadku I i II generacji), sonda lambda tylko w przypadku II generacji ma wpływ na spalanie.

wielkiszymo4265
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 lip 2013, 19:33
Lokalizacja: Skała

Post autor: wielkiszymo4265 » 13 lip 2013, 13:00

u mnie jest gaz z dwoma wężami do reduktora jeden od gazu drugi od kompensacji i przełącznik na 3 pozycje benzyna, sam gaz i benzyna gaz z automatycznym przełączeniem przy 2000 obrotów jak myślisz która to generacja? aaa i jeszcze nie jestem pewny czy zawór dodatkowego powietrza jest sprawny bo z tego co patrzyłem raczej cały czas jest zamknięty

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 lip 2013, 13:04

Która generacja można poznać po tym czy na wężu doprowadzającym gaz jest sam register (śruba) czy silniczek krokowy (ze śrubą obok albo bez). Do takiego przełącznika jak masz można dołożyć elektroniką która zmienia I generacje w II (zazwyczaj jest do tego "krokowiec ze śrubą").

wielkiszymo4265
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 lip 2013, 19:33
Lokalizacja: Skała

Post autor: wielkiszymo4265 » 13 lip 2013, 13:14

u mnie jest sama śruba na tym wężu od gazu nie mam krokowca. czyli wychodziłoby że mam I generacje?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 lip 2013, 13:30

Tak.

Co do odcinania paliwa tym urządzeniem które posiadasz to zazwyczaj przepuszczane jest trochę paliwa nawet świeżo po montażu. Tutaj masz temat o odcinaniu benzyny przy mechanicznym wtrysku: https://audi80.pl/ke-jetronic-ke-mot ... 388,20.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl