[1.8 JN] Brak wolnych obrotów na LPG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
- Lokalizacja: LHR
[1.8 JN] Brak wolnych obrotów na LPG.
Witam.Mam problem z moim 1.8 JN z gazem.Mianowicie na benzynie działa bez zarzutu a gdy przełączę na gaz to od razu gaśnie, gdy przełączę się na gaz na wysokich obrotach to pracuje ale brak mu wolnych obrotów i jak spadną do ok 1500obr to już nie jest w stanie się wbić na obroty.Przekręcając śrubkę na registrze gazu(Baypas) do minimum gazu auto odpala na gazie i ma niskie obroty ale gdy dodam gazu to nie chce się wbić na obroty.Dodam, że dzieje się tak na 3 reduktorach w tym jeden nowy wczoraj zakupiony.Regulacja mieszanki i wolnych obrotów nic nie daje.Reduktor to Lovato RGE-92.Proszę o pomoc bo jazda na benzynie nie bardzo mi si ę opłaca
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pod pojęciem "register gazu" rozumiesz śrubkę na parowniku czy na wężu doprowadzającym gaz?elektryk182 pisze:Przekręcając śrubkę na registrze gazu(Baypas) do minimum gazu auto odpala na gazie i ma niskie obroty ale gdy dodam gazu to nie chce się wbić na obroty.
Pooglądaj wszystkie węże gazowe może któryś jest pęknięty. Przy przekładaniu gazu na każdego z reduktorów podłączałeś kompensacje?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
- Lokalizacja: LHR
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
- Lokalizacja: LHR
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Bypass to śrubka na reduktorze do regulacji dawki wolnych obrotów a register to śruba na wężu. Na reduktorze Lovato tą większa plastikowa śruba to czułość, właśnie tą śrubą i registrem na wężu regulujesz gaz, bypassem (prawdziwym) regulujesz wolne obroty jeśli trzeba (to taka mosiężna śrubka od góry reduktora.
Zobacz czy masz gaz w zbiorniku i czy filtr gazu jest drożny. I podłącz kompensacje bo powinna lepiej pracować z kompensacją albo wywal tarcze przepływomierza i wtedy może być bez kompensacji.
Tutaj masz dobry artykuł o regulacji kolegi Danka: https://docs.google.com/document/d/1bIY ... sp=sharing
Zobacz czy masz gaz w zbiorniku i czy filtr gazu jest drożny. I podłącz kompensacje bo powinna lepiej pracować z kompensacją albo wywal tarcze przepływomierza i wtedy może być bez kompensacji.
Tutaj masz dobry artykuł o regulacji kolegi Danka: https://docs.google.com/document/d/1bIY ... sp=sharing
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
- Lokalizacja: LHR
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lip 2013, 19:33
- Lokalizacja: Skała
Witam wszystkich jestem tu nowy i nie za bardzo się orientuje gdzie co pisać więc postanowiłem tu;p Mam dość duży problem ze swoją Audiczką 1,8 ke-jetronick 90km na benzynie chodzi w miare dobrze tylko czasem zaczynają pływać wolne obroty skaczą od 400 do 1000 do tego duże spalanie benzyny ok 12l na 100km a ostatnio głównym problemem stał się fakt iż dawkuje mi benzyne gdy mam przełączone na gaz i jeżdżę na dwóch paliwach na raz... oczywiście na gazie dawka benzyny jest o wiele mniejsza niż normalnie sprawdzałem to przy odpalonym silniku z wyciągnętym wtryskiem teraz po przejechaniu na gazie 250 km zjadła 10l benzyny i i ileś tam litrów gazu... czy jest ktoś w stanie mi pomóc? chociaż powiedzieć gdzie mam opisać ten problem żeby znaleźć pomoc...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
wielkiszymo4265, zobacz jak masz zrobione odcięcie paliwa przy pracy na gazie. Z twoich objawów może wynikać że możesz posiadać urządzanie typu ke-stop, które przez różnicowy regulator ciśnienie stara się odciąć paliwo.
Podczas pracy na gazie wyłącza się u ciebie pompka paliwa :?:
Co do twoich problemów musisz szukać w starszych postach na forum. Z moich obserwacji większość osób które się zna na mechanicznym wtrysku rzadko zagląda, bo zazwyczaj pytania związane z mechanicznym wtryskiem powtarzają się w nieskończoność. W przypadku mechanicznego wtrysku w większości przypadków trzeba przejrzeć niemal wszystko aby znaleźć przyczynę.
U siebie posprawdzaj szczelność, talerzyk w przepływomierzu czy nie pogięty, na koniec sprawdź sondę lambda i spróbuj regulować przepływomierz patrząc na natężenie prądu na regulatorze ciśnieniowym. W tym temacie masz mniej więcej wyjaśnione: https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... 045,60.htm
Podczas pracy na gazie wyłącza się u ciebie pompka paliwa :?:
Co do twoich problemów musisz szukać w starszych postach na forum. Z moich obserwacji większość osób które się zna na mechanicznym wtrysku rzadko zagląda, bo zazwyczaj pytania związane z mechanicznym wtryskiem powtarzają się w nieskończoność. W przypadku mechanicznego wtrysku w większości przypadków trzeba przejrzeć niemal wszystko aby znaleźć przyczynę.
U siebie posprawdzaj szczelność, talerzyk w przepływomierzu czy nie pogięty, na koniec sprawdź sondę lambda i spróbuj regulować przepływomierz patrząc na natężenie prądu na regulatorze ciśnieniowym. W tym temacie masz mniej więcej wyjaśnione: https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... 045,60.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lip 2013, 19:33
- Lokalizacja: Skała
dzięki za odp. pompka pracuje i z tego co patrzyłem i czytałem o tym zalilaniu to mam to urządzenie nawet w komorze silnika takie małe czarne pudełeczko z diodą i przewody podpięte bodajże pod nastawnik ciśnienia. Talerzyk jest idealny jak patrzyłem nic nie pogięte... trochę już szukałem i czytałem o tym wtrysku ale nic nie mogę dopasować:D sądzę że ta benzyna która jest dawkowana na gazie jest odpowiedzialna za duże spalanie na samej benzynie... sonda lambda i czujniki temperatury mają duży wpływ na spalanie gazu?
[ Dodano: 2013-07-12, 20:47 ]
i jak sądzisz czy przez złe wyregulowanie składu mieszanki nastawnik ciśnienia może nie odcinać paliwa do końca i troszke dawkuje? dodam że na benzynie i na gazie świece są czarne a nie ceglaste co wskazywałoby właśnie na zbyt bogatą mieszankę...
[ Dodano: 2013-07-12, 20:47 ]
i jak sądzisz czy przez złe wyregulowanie składu mieszanki nastawnik ciśnienia może nie odcinać paliwa do końca i troszke dawkuje? dodam że na benzynie i na gazie świece są czarne a nie ceglaste co wskazywałoby właśnie na zbyt bogatą mieszankę...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Raczej to nie tego wina bo regulacja w bardzo małym stopniu zmienia położenie tłoka dawkującego paliwo w rozdzielaczu względem "wahadła z talerzem" a podczas jazdy i tak dużo bardziej go podnosi więc regulacja nie wpłynie na to prawie wcale.wielkiszymo4265 pisze:i jak sądzisz czy przez złe wyregulowanie składu mieszanki nastawnik ciśnienia może nie odcinać paliwa do końca i troszke dawkuje?
Czujniki temperatury nie mają wpływu na spalanie gazu (w przypadku I i II generacji), sonda lambda tylko w przypadku II generacji ma wpływ na spalanie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lip 2013, 19:33
- Lokalizacja: Skała
u mnie jest gaz z dwoma wężami do reduktora jeden od gazu drugi od kompensacji i przełącznik na 3 pozycje benzyna, sam gaz i benzyna gaz z automatycznym przełączeniem przy 2000 obrotów jak myślisz która to generacja? aaa i jeszcze nie jestem pewny czy zawór dodatkowego powietrza jest sprawny bo z tego co patrzyłem raczej cały czas jest zamknięty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lip 2013, 19:33
- Lokalizacja: Skała
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak.
Co do odcinania paliwa tym urządzeniem które posiadasz to zazwyczaj przepuszczane jest trochę paliwa nawet świeżo po montażu. Tutaj masz temat o odcinaniu benzyny przy mechanicznym wtrysku: https://audi80.pl/ke-jetronic-ke-mot ... 388,20.htm
Co do odcinania paliwa tym urządzeniem które posiadasz to zazwyczaj przepuszczane jest trochę paliwa nawet świeżo po montażu. Tutaj masz temat o odcinaniu benzyny przy mechanicznym wtrysku: https://audi80.pl/ke-jetronic-ke-mot ... 388,20.htm