Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] filtr oleju-pytanie

Wszystko co tyczy się silników V6
Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

[AAH] filtr oleju-pytanie

Post autor: Piotrekłdz » 12 lip 2013, 22:01

Koledzy czytałem w jakimś wątku że w zależności od rocznika produkcji były zalecane różne filtry oleju do aah?

Jaki zastosować? Raczej n apewno z zaworkiem zwrotnym bo filtr jest w poziomie ale czy są jeszcze jakieś inne parametry?

Będę wlewał olej valvo vr1 10w60 więc olej gęsty w temp pracy co za tym idzie dobrze gdyby filtr nie stawiał zbyt dużego oporu...

Poradźcie coś po jutro muszę zmienić olej a nie wiem jaki filtr kupić?

Czy 5l starczy żeby na bagnecie było maks a nie np pół?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 lip 2013, 00:12

Filtr kup taki jak miałeś albo jego odpowiednik.

"Starszy" filtr jak np. Filtron 526/1 lub 264
do numeru podwozia:
S034000

"Nowszy" filtr jak np. Filtron 526/5 lub Knecht 485
od roku prod.:
1994.09
od numeru podwozia:
8C..S..025 821

*wg danych z intercars

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 lip 2013, 00:23

...czyli gdzieś tak w połowie sierpnia 1994 była zmiana typu filtra oleju.

[ Dodano: 2013-07-13, 00:25 ]
ps. o olej się nie martw, poradzi sobie, aczkolwiek do vałki nie potrzeba tak dobrego oleju.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 13 lip 2013, 23:31

Piotrekłdz pisze:Będę wlewał olej valvo vr1 10w60 więc olej gęsty w temp pracy co za tym idzie dobrze gdyby filtr nie stawiał zbyt dużego oporu...
Ale za to bardzo rzadki nie rozgrzany, zresztą Vki nie osiągają aż tak dużych temperatur oleju, żeby lać 10W60. Jak masz słabe pierścienie lub stare uszczelniacze, Twoje AAH będzie lubiło go konsumować. Nie żebym bym przeciwnikiem dobrych olei, ale uważam że ten olej do AAH jest bez sensu.

Awatar użytkownika
Ptaku KST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 400
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Ptaku KST » 14 lip 2013, 09:59

ja ma zalaną liqui 10w40 i uważam ze jest dobrze bo przejechałem na nim 7tys i wzięła 200ml

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 14 lip 2013, 11:32

sagem pisze:
Piotrekłdz pisze:Będę wlewał olej valvo vr1 10w60 więc olej gęsty w temp pracy co za tym idzie dobrze gdyby filtr nie stawiał zbyt dużego oporu...
Ale za to bardzo rzadki nie rozgrzany, zresztą Vki nie osiągają aż tak dużych temperatur oleju, żeby lać 10W60. Jak masz słabe pierścienie lub stare uszczelniacze, Twoje AAH będzie lubiło go konsumować. Nie żebym bym przeciwnikiem dobrych olei, ale uważam że ten olej do AAH jest bez sensu.
zgadzam się w 100% z tą wypowiedzią, z resztą odradzam ten olej, w lecie może jakoś to przejdzie ale jak przyjdzie zima to krzyż na droge
przejeździłem lato na tym oleju i na koniec przygody z nim musiałem wymienić szklanki bo szlak je trafił, tak samo zaworki, a z oleju był istny czarny szlam... czego nie miałem na poprzednich olejach :roll: olej był w 100% z pewnego źródła...
konsumpcja spadła ale co z tego... :-/

Ptaku KST masz zalany ten z MoS2, czy zwykły??? bo zastanawiam się między tymi dwoma liqui moly, a motulem na którym teraz jeżdże i jestem jako tako zadowolony

Awatar użytkownika
Ptaku KST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 400
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Ptaku KST » 14 lip 2013, 14:02

MoS2 i jestem zadowolony z niego

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 lip 2013, 19:40

PuSzEk pisze: a z oleju był istny czarny szlam... czego nie miałem na poprzednich olejach :roll: olej był w 100% z pewnego źródła...
Może po prostu wypłukał wszystkie możliwe syfy, które pozostawiły poprzednie oleje.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 14 lip 2013, 20:25

aldi, wcześniej jeździłem na Valvoline max life, więc nie wydaje mi się żeby olej 10w60 dawał sobie lepiej rade z syfem niż 10w40

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 14 lip 2013, 20:53

Ptaku KST pisze:ja ma zalaną liqui 10w40 i uważam ze jest dobrze bo przejechałem na nim 7tys i wzięła 200ml
Tylko LM 10W40 to pól syntetyczny olej, a LM 10W60 to syntetyk.

Po za tym to oleje o całkiem innych parametrach.

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 14 lip 2013, 21:03

A długo na nim jeździłęś? vr1 jest z tego co wiem olejem na małe przebiegi i teoretycznie szybko traci właściwości... I może faktycznie formułą max life jest mniej agresywna właśnie po to żeby nie wypłukiwał zbytnio starszych silników... Sam nie wiem ja i wielu uzytkownik bardzo chwalimy sobie ten olej w naprawdę mocno wysilonych jendostkach-bardzo dobrze wytrzymuje wysokie temp...

Dzisiaj zalałem tego valvo-szklanki nieco ucichły, dźwięk jest ale nieco mniej metaliczny-generalnie liczyłem na więcej po doświadczeniach z hydrauliką w innych silnikach... Tyle co się zrobiło to raczej zawsze się robi po zmianie na świeży olej... Ale po "pałowaniu" zdecydowanie mniej grały co zresztą było do przewidzenia...

Przy okazji okazało się że gwint na który nakręca się filtr był niedokręcony w podstawce-można było kręcić palcami... + korek spustowy był strasznie poniszczony i miał pogniecioną przylgnie uszczelki-narazie poszedł pilniczek w ruch i udało sie ładnie wyrównać powierzchnie pod uszczelke a samą uszczelkę "zregenerować" w ogniu palnika ;p Jednak przydało by się zmienić ten korek...
Da się dostać do audioli korek z magnesem?

No i jednakowoż jak go kilka razy pod rząd przeciągnąć-co uczyniłem po zmianie oleju z minerała-to lubi sobe zakopcić, ale naprawdę delikatnie... lekka chmurka idzie z wydechu po przygazowaniu na postoju po takiej ostrej jeźdzzie... Przy emeryckiej jeździe nawet gdy sie go przygazuje na postoju to nie zakopci-dopiero po zapier***

Cyba normalka w tych silnikach?

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 14 lip 2013, 21:13

Piotrekłdz pisze:A długo na nim jeździłęś? vr1 jest z tego co wiem olejem na małe przebiegi i teoretycznie szybko traci właściwości... I może faktycznie formułą max life jest mniej agresywna właśnie po to żeby nie wypłukiwał zbytnio starszych silników... Sam nie wiem ja i wielu uzytkownik bardzo chwalimy sobie ten olej w naprawdę mocno wysilonych jendostkach-bardzo dobrze wytrzymuje wysokie temp...

Dzisiaj zalałem tego valvo-szklanki nieco ucichły, dźwięk jest ale nieco mniej metaliczny-generalnie liczyłem na więcej po doświadczeniach z hydrauliką w innych silnikach... Tyle co się zrobiło to raczej zawsze się robi po zmianie na świeży olej... Ale po "pałowaniu" zdecydowanie mniej grały co zresztą było do przewidzenia...

Przy okazji okazało się że gwint na który nakręca się filtr był niedokręcony w podstawce-można było kręcić palcami... + korek spustowy był strasznie poniszczony i miał pogniecioną przylgnie uszczelki-narazie poszedł pilniczek w ruch i udało sie ładnie wyrównać powierzchnie pod uszczelke a samą uszczelkę "zregenerować" w ogniu palnika ;p Jednak przydało by się zmienić ten korek...
Da się dostać do audioli korek z magnesem?

No i jednakowoż jak go kilka razy pod rząd przeciągnąć-co uczyniłem po zmianie oleju z minerała-to lubi sobe zakopcić, ale naprawdę delikatnie... lekka chmurka idzie z wydechu po przygazowaniu na postoju po takiej ostrej jeźdzzie... Przy emeryckiej jeździe nawet gdy sie go przygazuje na postoju to nie zakopci-dopiero po zapier***

Cyba normalka w tych silnikach?
wiem wiem, że szybko traci, bodajże było przejechane 7 tyś na nim nie więcej, a można chyba max 8, olej też miał swoje plusy, odnośnie utrzymywania normalnej temperatury, nawet przy pałowaniu w upalne dni, spadł apetyt na niego no i wzrosło ciśnienie oleju ale suma sumarum źle na nim wyszedłem :-P

przy okazji jak poruszamy temat oleju, zmieniam silnik, wkładam zdrowe V6 i chce zalać któryś z tych: Motul 6100 10w40, Liqui Moly 10w40+MoS2 lub zwykłe Liqui Moly 10w40
który polecacie?? :-)
na Motulu teraz jeżdże i jestem zadowolony ale nie próbowałem jeszcze nigdy Liqui i kusi troche :-P

Awatar użytkownika
Ptaku KST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 400
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Ptaku KST » 14 lip 2013, 21:48

ja jak kupiłem był wlany castrol po zalaniu LM MoS2 silnik ciszej zaczął pracować i przy odpalaniu nie ma charakterystyczne dla naszych audi dźwięku

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 lip 2013, 21:48

5w40

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 15 lip 2013, 20:16

Leo pisze:5w40
nie nie, zostaje przy 10w inny nie wchodzi w gre, tylko chodzi mi o marke oleju, który lepszy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl