Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1.6 RN] Problem z rozrusznikiem na gorącym silniku

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
MatHl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 28 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Lubelskie

[ 1.6 RN] Problem z rozrusznikiem na gorącym silniku

Post autor: MatHl » 03 lip 2013, 16:02

Witam , jakiś czas temu pisałem o moim problemie w innym dziale ale stwierdziłem jednak że może mieć on związek z rozrusznikiem , kiedy silnik nagrzeje się auto nie chce odpalić . Po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie kręci tak jak zawsze a przekręca się tylko raz i koniec , auto musi postać kilka minut i wtedy pali "od strzała" . Wcześniej myślałem ze problem związany jest z lpg ale wówczas rozrusznik by kręcił normalnie .. Miał ktoś tak kiedyś ? w czym może znajdować się problem ?
Ostatnio zmieniony 13 lip 2013, 12:44 przez MatHl, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 03 lip 2013, 18:43

MatHl pisze:stwierdziłem jednak że może mieć on związek z rozrusznikiem , kiedy silnik nagrzeje się auto nie chce odpalić . Po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie kręci tak jak zawsze a przekręca się tylko raz i koniec , auto musi postać kilka minut i wtedy pali "od strzała"
mozliwe ze tulejki w rozuszniku sie zacieraja jak jest nagrzany

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lip 2013, 19:57

MatHl, popraw temat :!: i po tagu opisz problem

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 05 lip 2013, 22:53

A ja stawiam na szczotki. Pył że zużytych szczotek pod wplywe temperatury nie przewodzi prądu i działa na pół zwarciu i z tad probem z obruceniem się rozrusznika:

MatHl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 28 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MatHl » 06 lip 2013, 19:23

Odkryłem w czym leży problem , czy ta część przed miarką oleju to rozrusznik ? : http://sprzedajemy.pl/rozrusznik-altern ... -8l,392020 . Otóż właśnie ten wiatrak który tam jest , po rozgrzaniu silnika zapieka się i wystarczy go rozruszać ręką i auto pali od razu , jak to naprawić ?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 06 lip 2013, 19:47

jest to alternator, zapiekaja sie pewnie lozyska, ale to juz patrz w tematy o alternatorze dla twego silnika , na forum sa tematy o naprawach

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 lip 2013, 20:24

Co do samego problemu to zdemontuj go i oddaj do zakładu gdzie zajmują się regeneracją altków i rozruszników. Te łożyska nie jest tak prosto wymienić trzeba mieć odpowiednie ściągacze a szczególnie do tego dużego łożyska. Radziłbym też wcześniej sprawdzić ładowanie bo możliwe że regulator też już się kończy.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2013, 12:45 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

MatHl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 28 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MatHl » 13 lip 2013, 11:35

Jeździłem do mechanika zdjął pasek i pokręcił wiatrakiem alternatora który chodzi jak ta lala , powiedział że to wina rozrusznika i że jest do wymiany oczywiście powiedział że na nowy , nie wiem czy warto wydać 250zł na nowy rozrusznik , w mojej okolicy raczej nie znajde fachowca od regeneracji no i nie wiem co mam zrobić z tym fantem .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lip 2013, 12:55

MatHl pisze:nie wiem czy warto wydać 250zł na nowy rozrusznik ,
nowy w sensie drugi używany :?: który też nie wiadomo jak długo podziała ale zrobisz jak zechcesz. Ja bym wyjął ten i oddał do regeneracji.

MatHl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 28 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MatHl » 13 lip 2013, 15:22

Ile może kosztować taka regeneracja ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lip 2013, 17:17

MatHl pisze:Ile może kosztować taka regeneracja ?
ja dałem 100 zł ale to było 4-5 lat temu więc ceny mogły ulec zmianie

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 14 lip 2013, 22:58

W mojej okolicy to koszt regeneracji 80 zł i do tego cena części. Ja nie dawno u siebie w 1z wymieniłem szczotki i bendix i kosztowało mnie to160 zł na dobrych częściach.

MatHl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 28 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MatHl » 15 lip 2013, 19:48

Myślę że u mnie to jednak te tulejki w rozruszniku są do wymiany i to niewielki koszt z tego co wyczytałem .

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 16 lip 2013, 23:27

Tulejki tak często nie padają. Rozbiesz i zobacz jak masz jakie kolwiek doświadczenie z narzędziami to sobie sam poradzisz to nie jest skaplikowane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl