Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B5 1Z] dylematy po wymianie łożyska w przednim kole

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

[B5 1Z] dylematy po wymianie łożyska w przednim kole

Post autor: tomek83 » 09 lip 2013, 23:57

Dzisiaj wymieniałem łożysko w przednim kole, katorga (nawet przy użyciu prasy).

Wsadziłem łożysko f-my Febi. Po wprasowaniu łożyska do zwrotnicy i piasty do łożyska - przy kręceniu piasty ręką słychać taki cichy szelest, ale nie jakieś tam terkotanie, tylko jednostajne ciche szzzz.

Dodam że wszystko robione zgodnie ze sztuką, łożysko wprasowane do zwrotnicy przez zewn. bieżnię, piasta wprasowana przez wewn. bieżnię łożyska.

Teraz nie wiem czy już jestem przewrażliwiony, czy coś takiego jeszcze o niczym nie świadczy ? Bo już mi się w garażu ciśnienie podniosło :-x (nie wsadzałem jeszcze piasty do samochodu, ani nie zakładałem na piastę koła).

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 10 lip 2013, 03:28

Według mnie to jedynym logicznym wyjściem jest złożenie wszystkiego do kupy i jazda.No bo co? , będziesz zbijał i drugie napychał- bez sensu.
Opisz sobie tylko całą ceremonię żeby nie zapomnieć i jeśli po niedługim przebiegu padnie, będziesz miał wiedzę jakiej najlepszy i najstarszy mechanior nie ma.
Nie ZAPOMNIJ tylko dokręcić na fest tej śruby, zanim zrobisz jakikolwiek ruch opuszczonym autem .
Wedle mnie jest OK. Piasta i zwrotnica to kawał szmela-posiada masę. Każdy więc odgłos tarcia ( przesuwania) kulek po bieżniach jest przenoszony i przez ucho odbierany.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 14 lip 2013, 13:24

Poskładałem wszystko do kupy i przejechałem się. Objawy są takie że samochód źle się prowadzi (szczególnie na łukach i zakrętach - strasznie piszczy) - więc na pewno rozjechała się geometria. Razem z łożyskiem wymieniane było praktycznie całe zawieszenie przednie - wahacze, drążki kierownicze, końcówki drążków itp.

Przy prędkości 40-60 km/h pojawia się szum który powyżej 60 km/h zanika. Przy prędkościach 70-110 km/h jest cichutko.

Czy to możliwe że łożysko, czy raczej wina opon ? Dodam że jakiś czas jeździłem na trochę złej geometrii - więc podejrzewam że opony dostały nieco po tyłku.

Wydaje mi się że łożysko przy wyższych prędkościach powinno hałasować bardziej, a tutaj tak nie jest.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lip 2013, 13:56

Sam ciekaw jestem bo mam podobny objaw i jeżdżę już tak z rok ale muszę coś z tym w końcu zrobić bo mnie drażni.
U mnie objaw jest taki że wycie najbardziej występuje w przedziale od ok 55 do 85 a później stopniowo cichnie.
Co prawda to nie b5 a b4.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 14 lip 2013, 15:14

Wygląda na to, że to nie łożysko jest przyczyną, lecz prawdopodobnie opony. Na starym łożysku było bardzo podobnie. W tygodniu jadę zrobić geometrię, potem spróbuję jeszcze zamienić koła przednie z tylnymi.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lip 2013, 15:24

No u mnie to raczej nie opony bo ma już trzeci komplet i na wszystkich jest tak samo.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 14 lip 2013, 15:35

Pytanie czy ten hałas jest od razu po zmianie opon, czy pojawia się dopiero po jakimś czasie ? Jeśli ta druga opcja to jest szansa że geometria jest skopana, lub coś innego w zawieszeniu i powoduje ząbkowanie opon, które potem same stają się źródłem hałasu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lip 2013, 15:42

tomek83 pisze:Pytanie czy ten hałas jest od razu po zmianie opon, czy pojawia się dopiero po jakimś czasie ?
hałas następuje zaraz po zmianie no i dodam że opon mi nie ścina nic a nic.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 14 lip 2013, 16:23

Zawsze jak miałem hałaśliwe łożysko, to największy hałas był w zakresie prędkości 80-120 km/h, w zasadzie im szybciej jechałem tym głośniej było. Stąd nie za bardzo pasuje mi to do łożyska.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lip 2013, 19:57

No to co ewentualnie :?:
tarcze :?: raczej nie
dodam że wycie ewidentnie dochodzi z lewej strony, jak kręcę kołem to nic nie słychać już bardziej lewe łożysko lekko szumi

bartusgo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 439
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: bartusgo » 14 lip 2013, 21:18

ja ostatnio mialem taki hałas ale sie nie bawiłem w wymiane sam tylko pojechalem do znajomego ktory to robi zmienil mi te łożysko bo stare to sie posypało jak je wyjął i mowil ze zazwyczaj po takim zabiegu ustawia sie zbieżność ale u mnie nie trzeba było :P :arrow:

[ Dodano: 2013-07-14, 21:19 ]
opony tez mogą być wooonnn wez ustaw zbieżność to podstawa :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl