Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM 90KM] Nieprzyzwoite spalanie Pb

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Stary
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2013, 13:37
Lokalizacja: Wrocław/ Gdańsk

[B3 1.8 PM 90KM] Nieprzyzwoite spalanie Pb

Post autor: Stary » 15 lip 2013, 12:47

Witam,

Jak w temacie- spalanie mojej B3 w motorze 1.8 (1991r.) w mieście przy cholernie oszczędnej jeździe to 11l. Normalna jazda po mieście związana jest ze zużyciem rzędu 13- 14l./ 100km. O co chodzi?

Wszędzie czytam o spalaniu w granicach 10l./ 100km. Na forum jest kilka podobnych tematów ale wszystkie zachaczają o LPG a moja Pysia jest gazową dziewicą;) Proszę o sugestie.

cwikla1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lip 2013, 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: cwikla1 » 16 lip 2013, 09:04

Sprawdz najpierw czy sonda lambda i czujnik temp. 2pinowy od ECU, sa sprawne.

Awatar użytkownika
Stary
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2013, 13:37
Lokalizacja: Wrocław/ Gdańsk

Post autor: Stary » 16 lip 2013, 09:26

Jak to sprawdzić?

cwikla1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lip 2013, 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: cwikla1 » 16 lip 2013, 11:23

jesli chodzi o czujnik temp. to sciagnac wtyczke i pomierzyc rezystancje przy odp. temeraturach. jesli chodzi o lambde to musisz dojsc do przewodu z sondy i w czasie pracy silnika pomietzyc napiecia. powinny sie na przemian zmieniac w srodkowej granicy przedziay od 0-1V, jesli jest zdechla na amen to nie bedzie nic. poczyta poszukaj na forum, bylo na pewno

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lip 2013, 14:52

Stary, <szukaj> na forum jest masa tematów i odnośnie czujnika jak i sondy :!:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 16 lip 2013, 19:55

Generalnie tak jak koledzy piszą najbardziej na spalanie wpływa czujnik i sonda ale są też drobne pierdoły typu czujnik od podgrzewania jeża w kolektorze, szczelność wydechu, termostat zbiezność cisnienie w oponach itd :lol:

Po normalnym dużym mieście da sie zejsć do ok 10-10,5l na 100 przy normalnej jeździe czyli nieraz depnąć itd. Teraz będę jeździł jak emeryt i sprawdzę czy da sie zejść ponizej 10 na razie według wskaźnika wydaję sie ze się da <ok>

Awatar użytkownika
Stary
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2013, 13:37
Lokalizacja: Wrocław/ Gdańsk

Post autor: Stary » 16 lip 2013, 21:09

GerB3 pisze:Teraz będę jeździł jak emeryt i sprawdzę czy da sie zejść ponizej 10 na razie według wskaźnika wydaję sie ze się da <ok>
W tym właśnie problem, że przy emeryckiej jeździe moje auto dało wynik 10l.\100 i ti jest spalanie nie do pobicia w jego przypadku. Co myślicie o sprawdzeniu przepustnicy? (czyszczenie, regulacja)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 16 lip 2013, 21:18

A jakie trasy robisz? Auto łapie temperature? jakie ma obroty jak się nagrzeje? Bo ten silnik nigdy nie bedzie palił po 8-9l po miescie najmniej to chyba 9,5 się da. Fabryka podaje spalanie 10,5 testy z 1986 mówiły o 10,8 a to ze tutaj niektórym pali po 7l na 100 to sie nie sugeruj tym <ok>

Awatar użytkownika
Stary
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2013, 13:37
Lokalizacja: Wrocław/ Gdańsk

Post autor: Stary » 16 lip 2013, 21:52

GerB3 pisze:A jakie trasy robisz? Auto łapie temperature? jakie ma obroty jak się nagrzeje? Bo ten silnik nigdy nie bedzie palił po 8-9l po miescie najmniej to chyba 9,5 się da. Fabryka podaje spalanie 10,5 testy z 1986 mówiły o 10,8 a to ze tutaj niektórym pali po 7l na 100 to sie nie sugeruj tym <ok>
Trasy po mieście (Wrocław) po 10km., dojeżdżanie pod światła na biegu, starm się nie stawać na skrzyżowaniach, dohamowywać silnikiem, obroty do 2000. Silnik łapie temperaturę 90C... Nie liczę na 7l. chciałym nim jeździć NORMALNIE w okolicach 10l. ale nie 14(!)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 16 lip 2013, 22:18

No to sonda i czujnik niebieski i bedzie palić po 10. Ja jak kupiłem to za pierwszym razem spaliła 14,8 (też PM) po zwykłym odpięciu niesprawnej sondy spadło do 12. Odepnij na razie sonde będzie chodził w trybie awaryjnym i palił po 12.

Awatar użytkownika
Stary
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2013, 13:37
Lokalizacja: Wrocław/ Gdańsk

Post autor: Stary » 17 lip 2013, 06:38

GerB3 pisze:Odepnij na razie sonde będzie chodził w trybie awaryjnym i palił po 12.
Zajmę się tym po robocie- jak na razie dzięki. Dam znać co i jak gdy się z tym uporam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl