Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[COUPE ABK] Wysuwająca się półoś/przegub ze skrzyni

Wszystko co związane z w/w kategorią.
van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

[COUPE ABK] Wysuwająca się półoś/przegub ze skrzyni

Post autor: van_dall » 15 lip 2013, 12:26

Witam.

Nastąpił u mnie kilka dni temu dziwny (jak dla mnie) problem.

Otóż podczas jazdy, zauważyłem, że przy 3000 rpm na 5 biegu prędkościomierz pokazywał mi niespełna 50km/h. Zacząłem szukać przyczyny tych błędnych wskazań i zauważyłem, że półoś wyszła ze skrzyni około 1,5cm (wysunęła się). Wbiłem ją tj powinna być i zacząłem jeździć. Prędkościomierz momentalnie wrócił do normy, jednak po około 50km znów to samo. Prędkościomierz pokazuje bzdury, zatrzymuje się, patrzę - półoś wyszła. Kolejny raz ją wbiłem bo jakoś musiałem wrócić do domu z działki, a bałem się żeby się nie uszkodził wieloklin albo całkiem ona nie wyszła. Jednak po drugim wbiciu, prędkościomierz przestał działać już całkiem...

I tu mam dwa pytania:
1. Co się mogło stać z prędkościomierzem, że nie działa - nie przywaliłem w czujnik ani kable i tego jestem pewien.
2. Dlaczego ta półoś się wysuwa? (Co ją powinno trzymać w skrzyni? )

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 15 lip 2013, 21:46

Powinieneś sprawdzić zabezpieczenie półosi. Półośka zabezpieczona jest od wewnętrznego przegubu segerem, a od zewnętrznego pierścieniem. Jak dobrze rozumiem to wypada ci półośka z wewnętrznego. Musisz odkręcić przegub wew kluczem torx lub zwykły imbus w zależności od tego czy przegub był wymieniany.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 15 lip 2013, 23:07

van_dall. Jeśli wychodzi Tobie "półoś" w tym miejscu...

Obrazek

...to prędkość będzie sza"leć, albo wcale jej nie będzie na zegarze. Zmienia się wtedy odległośc kółka od magnesu i cały impulsator przestaje działąć.

Jeśli PÓŁOŚ wyłazi natomiast w tym miejscu.....

Obrazek

....wtedy jest wina osadzenia półośki w przegubie. Ale raczej chodzi Tobie o to pierwsze ??

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 15 lip 2013, 23:35

antoni pisze: Ale raczej chodzi Tobie o to pierwsze ??
Tak. Z tym że gdy wbiłem ją za drugim razem na swoje miejsce, prędkościomierz umarł na dobre. Nie wiem, czy to wina tego czujnika który tam jest czy problem leży gdzie indziej.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 16 lip 2013, 01:34

Ja jeszcze nie miałem problemu żeby mi wałek wyłaził ze skrzyni i nie wiem w jaki sposób on tam jest usadowiony i co się musi stać żeby go stamtąd wyrywało.
Natomiast ze dwa lata temu zanikał mi na parę dni prędkościomierz, potem wracał że było jak trzeba i znowu go nie było i tak w kółko.
Pytałem wtedy na forum jak wyciągnąc ze skrzyni ten wałek, bo tak się toto nazywa - nie jest to półoś. Widać byłem za TĘPY żeby coś zrozumieć z tych wyjaśnień i dałem sobie spokój . Bałem się że coś się porozlatuje w skrzyni i trzeba będzie ją rozbierać.
Odważyłem się tylko na wyjęcie tego czujnika i tak sobie myśle że go wytrę z oleju i wsadzę ponownie. może to coś da. I jak na złość się udało - śmyga do dzisiaj i pokazuje.
Nie wiem co pomogło ? Albo to wytarcie z oliwy, albo udało mi się go wsadzić w idealnej odległości od wirującego w środku kółka z magnesem.

Te nasze sprzęty są już wyeksploatowane. Tryby i łożyska mają luzy więc i czujnik nie ma już należytego odstępu tylko zależy wszystko jak się na gaz naciśnie i jak się tam to w środku bakieruje
Jak popatrzeć na fotki to siedzi on tylko na oringu i zabezpieczony jest tym zaznaczonym pipsztakiem żeby się nie obrócił i nie wylazł do góry. Jest zatem możliwość niewielkiego nim manewrowania.
Spróbuj , to tylko 5 min roboty- a nuż się uda . Ale cosik mi się zdaje że jak wałek wyłazi ze skrzyni to coś poważniejszego.
Nie długo będę miał zajeżdzoną skrzynię , to rozbiorę i może łopczaje co tam i jak tam i na pewno podzielę się jak ktoś zechce.

A teraz póki co wrzucę jeszcze kilka fotek czujnika.




Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2013-07-16, 02:45 ]
I jeszcze takie żeby pamiętać że przed wyjęciem czujnika trzeba najpierw dokoła niego wydmuchać wszelkie zalegające syfy, bo wpadną do środka .

Obrazek Obrazek

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 16 lip 2013, 10:08

Czujnik wyjmowałem, przecierałem itp już wczoraj ale niestety. W momencie wbicia tego wałka na swoje miejsce po prostu przestał działać. Może wbiłem za mocno tym razem? Nie wiem...

A może ktoś inny wie, jak ten wałek jest tam mocowany i dlaczego może wyłazić?

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 16 lip 2013, 10:40

Z pewnością niejeden z forumowiczów ma temat w małym palcu i wkrótce się wszystkiego dowiesz. Dodam tylko że kolega ma identyczny czujnik i na 100% wie że jest spalony i ani na chwilkę nie drgnął jak go wsadzałem.
Mój to się bujał od zera do maksimum, dlatego miałem nadzieję że jakaś szansa jest.

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 16 lip 2013, 15:30

U mnie jest ten problem, że od razu po wbiciu półosi prędkościomierz przestał działać i nie wiem czy to zbieg okoliczności, że akurat czujnik się zepsuł, czy jednak będzie grubszy problem teraz...

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 16 lip 2013, 20:55

Panowie - ja to przerabiałem po wymianie skrzyni biegów. W moim przypadku do styków dostała się woda i było zwarcie. Objawiało się to (!!!) tym, że jak jechałem na małym obciążeniu (gazie ) to działało OK. Gdy trzeba było wcisnąć gaz mocniej (pod górkę) wskazówa skakała, lub przy mocno otwartej przepustnicy opadała do 0. to co widzimy tu na zdjęciu to 2ga wtyczka. Pierwsza hermetyczniejsza -wpuści nie wypuści zbiera wodę - tak było w moim przypadku, bo mechanik umył skrzynię przed założeniem.

@edit:U Ciebie mogą być znane nam styki i śniedź Obrazek<== Widok w głębi na czujnik a tak wygląda kstka z 2 strony - widać śniedź a działa(jupiii)
Obrazek a wystarczy ściągnąć gumkę i zyskujemy dostęp do 2 wtyczkiObrazek Odpinamy śrubokrętem płaskim w miejscu widocznym na środku wtyczki,czyścimy i powinno hulać, no chyba, że czujnik padł

[ Dodano: 2013-07-16, 21:29 ]
a co do samej półosi to ona ma tam swój że tak powiem margines w którym się porusza - to normalne. Gdybyś miał wylatującą ośkę to byś o tym wiedział. Zabezpieca ją przed wylataniem pierścień (na zasadzie siegera z tym, że w druga stronę, bo ściska[ wiem,że tłumaczę laicznie, ale nie jestem mechanikiem] się na wewnętrznym przegubie w skrzyni przed simeringiem

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 16 lip 2013, 22:17

Czujniki w tej chwili mam 3. Swój ORI, drugi ori od kolegi, ale znaleziony gdzieś na półce nie wiadomo czy sprawny, oraz nowy ze sklepu. Żaden nie działa... Stało się to z dnia na dzień tuż po tym jak wbiłem tą oś na swoje miejsce :(
Satar pisze:a co do samej półosi to ona ma tam swój że tak powiem margines w którym się porusza
Ale wcześniej nie zauważyłem nigdy, aby ten wałek ze skrzyni się wysunął. Co więcej, w momencie gdy on się wysuwał, licznik zaczął znacząco przekłamywać. Zbieg okoliczności AŻ taki by to był? A jeszcze jest taka kwestia, że gdy ten wałek za pierwszym razem się wysunął, to nieco z jego okolic rzygnęło olejem - to raczej nie wskazuje na margines poruszania się...

Ale sprawdzę dla spokojnego sumienia jutro te kostki... Psiknę w nie może sprayem do połączeń elektrycznych? Na niesprawnego pająka przy kierownicy pomogło to i na kostkę powinno.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 16 lip 2013, 22:39

Wysuwa sie bo część półosi za przegubem wewnętrznym na samym końcu wałka ma rowek z zapinką, zapinka oberwała się i została w skrzyni.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 17 lip 2013, 01:12

w takim razie trzeba spuścić olej, wyjąć całkiem ten wałek ze skrzyni, odkręcić 9 zaznaczonych śrubek, zdjąć dekiel ( pokrywę ) przekładni i szukać pierścienia który wypadł z rowka na wałku ??

Obrazek Obrazek Obrazek

No bo gdyby tak został porwany z zimnym olejem na początku jazdy (styczeń np.) to mógłby nieżle namieszać w trybach przekładni ?? Oczywiście jeśli moja nazbyt przezorna łepetyna dobrze zatrybia baze.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 17 lip 2013, 11:35

w takim razie trzeba spuścić olej, wyjąć całkiem ten wałek ze skrzyni, odkręcić 9 zaznaczonych śrubek, zdjąć dekiel ( pokrywę ) przekładni i szukać pierścienia który wypadł z rowka na wałku ??
zgadza sie ;-)

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 17 lip 2013, 13:14

Powiedzmy że to jest mały pikuś. Ale co jest, że wyłazi ten wał ze skrzyni na 1.5 cm.?
Czyżby coś się działo z drugiej strony półosi, czyli w okolicach przegubu ZEwnętrznego ?

Czyli że co ?. koło też wyłazi tyle samo poza błotnik, czy wszystko się dzieje w granicach wyświechtanych ze starości śrutów obydwu przegubów?

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 17 lip 2013, 15:06

Podnieś przyjacielu swoje auto i zmierz długość przegubu. Potem je opuść i znów zmierz. Jeżeli chodzi o mnie to temat wysuwającej się półosi :!: jeżeli nie wypada :!: to tylko Twoje obawy - chyba, że po odkręceniu przegubu z piasty lub rozpięciu sworznia półoś wyjdzie popatrzeć to wtedy tylko rada kolegi antoni. Zgodnie z Twoim tokiem myślenia przegub ma się nie ruszać to wtedy każda dziura= awaria skrzyni lub mcphersona albo samej półosi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl