Witam,
Czy ktoś kiedyś sprawdzał magnesy, które znajdują się na pół osi nadające prędkość do impulsatora? Chciałbym się temu przyjrzeć z teściem. On bawił się wiele przy golfie 2 i ma go dosyć mocno obcykanego i chciałbym z nim to sprawdzić.
Niestety sprawdziłem elektryke w aucie i osobno całą noc leciał prędkościomierz i jest on sprawny. Impulsator był również wymieniony i wszystkie wtyczki sprawdzane czy nie są zaśniedziałe, a prędkościomierz nadal szaleje po jakimś czasie i nie pokazuje dobrze prędkości.
Gdyby ktoś miał informacje jak mi pomóc z tymi magnesami byłoby super.
[B4 1.9 TDI] wymiana magnesów
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Pół litra soku poramańczowegoandi77 pisze:Ile wypiłeśtrepek pisze:Masz Boscha czy Pierburga?

Sprawdź jakie wartości otrzymujesz na pinie 29 w ECU. Tam płynie sygnał z prędkościomierza.
A impulsator w skrzyni biegów zczytuje położenie zębów na wale.
"Czujnik składa się z 3 części: Cewki, magnesu i rdzenia ze stali magnetycznie miękkiej. Zęby koła zębatego poruszają się przy tym przy odbiorniku magnetycznym, przez co zmienia się pole magnetyczne. Pole magnetyczne staje się silniejsze im bliżej jest ząb, a słabsze, gdy ząb się oddala. W ten sposób w cewce wytwarzane jest napięcie przemienne. W ten sposób ustalana jest prędkość obrotów silnika i/lub górny punkt martwy tłoka. "
Tak on działa.
Sygnał do ECU z impulsatora masz na 47 pinie.
Cześć, sorry, że tak po długim czasie odgrzebuje temat. Niestety prywatne sprawy nie pozwoliły na zajęcie się samochodem...trepek pisze:
Sprawdź jakie wartości otrzymujesz na pinie 29 w ECU. Tam płynie sygnał z prędkościomierza.
A impulsator w skrzyni biegów zczytuje położenie zębów na wale.
To co piszesz o pinie 29 na ECU mi nic nie mówi, musiałbyś prostszym jeżykiem bo elektrykiem nie jestem

Dzięki