Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT 90KM] Brak ciśnienia po zmianie oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
davcio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 lip 2012, 14:46
Lokalizacja: Łuków

[B4 2.0 ABT 90KM] Brak ciśnienia po zmianie oleju

Post autor: davcio » 16 lip 2013, 14:54

Witam po wymianie oleju w mojej b4 2.0 90 koni pompa wcale oleju nie goniła do filtra, dopiero po zdjęciu filtra odpaleniu na ułamki sekund i gaszeniu po którymś razie olej poszedł (na nowym i starym filtrze nie chciał pójść pomimo że takie same były),
wszystko było ok ale po około 2 tyg gdy zrobiłem 550km sytuacja znowu się powtórzyła (tym razem po przestanej nocy) i trzeba było filtr odkręcić by poszło ciśnienie natychmiast ale z filtrem nie dawało rady,

Czy ktoś może miał podobny problem ??
czy to już pompa olejowa kończy swój żywot ?? jak tak jakiej firmy polecacie
Ostatnio zmieniony 16 lip 2013, 15:04 przez davcio, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 lip 2013, 14:59

dobry filtr założyłeś? Zalewałeś filtr przed jego montażem po wymianie?

davcio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 lip 2012, 14:46
Lokalizacja: Łuków

Post autor: davcio » 16 lip 2013, 15:01

Leo pisze:dobry filtr założyłeś? Zalewałeś filtr przed jego montażem po wymianie?
filtr dobry mana 719/5 czy jakoś tak. Był zalewany trochę ale przecież już zrobiłem 550 km gdy sytuacja się powtórzyła bez wymiany oleju

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 16 lip 2013, 15:23

Z jakiego oleju na jaki zmieniałeś?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 16 lip 2013, 15:33

w myśl że masz dobry olej nalany, odpowiedni filtr to tak sprawdź czy miska nie jest pognieciona od dołu ? ile spuściłeś starego oleju ? i jak długo tam był ?? Co do zalania filtra olejem nie słyszałem o czymś takim co to ma na celu ??? Możliwe że coś jest zapchane, bądź zacina się zaworek w pompie.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 16 lip 2013, 15:41

Nie ma potrzeby zalewania filtra olejem. Przy normalnym ciśnieniu obiegowym i ilościach jakie przelatują przez obieg napełnienie filtra to moment.
Jeżeli wszystko jest ok to zalewanie można sobie odpuścić, jeżeli nie -raczej nie pomoże.
Co do oleju(typ. gęstość) to naprawdę musiałby wlać masło na zimnie, żeby go pompa nie podrzuciła na te 30 cm, o ile nie chodzi np. o rozpuszczenie osadów(wynikowo ich okresowe/stałe zatykanie kanałów olejowych) przy zmianie z lotosa na coś mocno płuczącego....
...a właśnie: skąd wiadomo, że olej "nie poszedł"?
Klepie popychaczami? Kontrolki narzekają? Wskaźnik wskazówkowy nie wstaje?
Mierzył ktoś ciśnienie obiegowe manometrem zewnętrznym? Czy auto ma dodatkowe wskaźniki? Jeżeli tak to co pokazywały wcześniej, co teraz?
Czy była robiona płukanka przy wymianie?
Czy auto dawało jakieś objawy niskiego ciśnienia obiegowego przed zmianą oliwy?
BTW...widziałem filtry mające zaślepki do wyjęcia ale przecież nie dało ich się nałożyć z nimi....oczywiście to kwestia odżywiania i gdyby się uprzeć ;-)

davcio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 lip 2012, 14:46
Lokalizacja: Łuków

Post autor: davcio » 16 lip 2013, 15:48

dzikx pisze:w myśl że masz dobry olej nalany, odpowiedni filtr to tak sprawdź czy miska nie jest pognieciona od dołu ? ile spuściłeś starego oleju ? i jak długo tam był ?? Co do zalania filtra olejem nie słyszałem o czymś takim co to ma na celu ??? Możliwe że coś jest zapchane, bądź zacina się zaworek w pompie.
a olej wiem że po wymianie nie poszedł bo filtr prawie bez oleju.
wiem że było coś nie tak bo mam dodatkowe zegary i wskazówka od ciśnienia nie poszła wcale a po chwili kontrolka zapaliła się i gasiłem natychmiast auto,oczywiście też słychać było klepanie.
Stary olej był nie całe 3msc i zrobione było na nim 9800km.
Ostatnie 4 wymiany to Motul 10w40 Synerie + (i teraz też taki jest)
wcześniej był (czyli 40tyś temu) lany Castrol Magnatek 10w40

przed zmianą oleju wszystko ok było,teraz też jest nie licząc tych dwóch przypadków ale jak już poszło ciśnienie i jest normalnie (jak zimny to zamyka na fula wskazówka od ciśnienia jak dostatnie dobrze po dupie gdy goraco że temperatura oleju blisko 130stopni to wskazówka pokazywała 2 lub z 1-2milimetry poniżej cyfry 2 no i teraz jest podobnie oczywiście na wolnych obrotach tak bo na wyższych idzie na fula wskazówka)
bo po wkręceniu filtra jak olej już poszedł to już normalnie ciśnienie jest.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 16 lip 2013, 17:13

a co z tą miską i ?? może być coś podgięte ( smok ) lub coś lata i zapycha, Albo poprostu jak pisałem zaworek nie domaga już. Co jest trudne bo na początku może się zdarzać sporadycznie i czasami.

davcio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 lip 2012, 14:46
Lokalizacja: Łuków

Post autor: davcio » 16 lip 2013, 17:30

dzikx pisze:a co z tą miską i ?? może być coś podgięte ( smok ) lub coś lata i zapycha, Albo poprostu jak pisałem zaworek nie domaga już. Co jest trudne bo na początku może się zdarzać sporadycznie i czasami.
miska zapewne ok bo mam osłonę czyli jej nie oglądałem a w niej tylko wycięty kwadracik pod korkiem oleju by można było bez zdejmowania osłony wymianę robić :)
czyli zaworek może być na wykończeniu i trzeba za pompa się powoli rozglądać

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 16 lip 2013, 17:55


davcio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 lip 2012, 14:46
Lokalizacja: Łuków

Post autor: davcio » 16 lip 2013, 21:18

ok dzięki. czyli jeśli będzie chłodniej i znowu się powtarzać będzie to pompę trzeba zmieniać a na pewno miskę zdjąć i zobaczyć.

Zapewne ten zaworek się przycina bo auto noc przestało i po odpaleniu wszystko tak jak powinno być.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 17 lip 2013, 16:27

mi takie coś z dwa lata dokuczało w VW czasami zapaliła się kontrolka i bzzz brzęczyk po zgaszeniu jakieś chwili wszystko gra ciśnienie mierzone ok czujniki ok i tak sporadycznie się działo aż wywaliło filtr i w fazie końcowej ( ze złości niech się rozleci co ma a nie szukać niewiadomej ) wypluł korbę która wylądowała na kablach od świec. I założyłem drugi blok i tą samą pompę trochę spokoju i dalej bzzz. Wtedy już wiedziałem o co chodzi, zmiana pompy ( a konkretnie to samego spodu z zaworkiem ) i problem znikł

davcio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 lip 2012, 14:46
Lokalizacja: Łuków

Post autor: davcio » 17 lip 2013, 18:08

dzikx pisze:mi takie coś z dwa lata dokuczało w VW czasami zapaliła się kontrolka i bzzz brzęczyk po zgaszeniu jakieś chwili wszystko gra ciśnienie mierzone ok czujniki ok i tak sporadycznie się działo aż wywaliło filtr i w fazie końcowej ( ze złości niech się rozleci co ma a nie szukać niewiadomej ) wypluł korbę która wylądowała na kablach od świec. I założyłem drugi blok i tą samą pompę trochę spokoju i dalej bzzz. Wtedy już wiedziałem o co chodzi, zmiana pompy ( a konkretnie to samego spodu z zaworkiem ) i problem znikł
Twój opisany problem jest całkiem inny bo przerabiałem to na dwóch passatach po 100 tkm jak było tak było tylko bardziej takie cykanie było słychać.
No i Twój problem zapewne miał miejsce podczas gdy auto rozgrzane,gorące a szczególnie pod obciążeniem <np z przyczepką> i gdy np jadąc na 5 biegu 60km/h szybkie przyspieszanie bez redukcji i po chwili kontrolka i bzzz jak sprzęgło i gazu to ucichło lub redukcja,gdy trzymałeś wyższe obroty wszystko było ok więc to co innego ale dzięki za chęć pomocy ;)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 17 lip 2013, 20:10

Oczywiście co do pompy dobra ori używka (najlepiej ori nowe Febi ale to koszta). Broń Boże zamienni typu Topran bo zaraz będzie to samo. Dobrze było by lekko wypłukać silnik płukanką, potem zwalić miskę i bawić się w wymianę pompy.

Mogą się odezwać uszczelniacze ale zasada jest taka. Jak puszczą po płukance to trzeba je zrobić. A nie w ten sposób, że nie płuczę silnika bo mi się uszczelniacze być może odezwą.

Chociaż Motul 10W40 należy do lepszych.

Mimo wszystko po całym zabiegu ciśnienie do kontroli ponieważ trzeba ustalić czy panewki nie dostały.

davcio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 lip 2012, 14:46
Lokalizacja: Łuków

Post autor: davcio » 17 lip 2013, 21:55

Jeśli objawy nie będą się powtarzały to nie będę pompy ruszał bo może jakaś poduszka powietrzna się zrobiła przy wymianie oleju bo gorąco było i olej dobrze rozgrzany więc ściekł dobrze.

Jeśli chodzi o uszczelniacze na trzonkach zaworów to były wymieniane profilaktycznie (jakieś 1.5 roku temu, 60 tkm) bo uszczelka pod głowicą była wymieniana więc chyba nie powinni się odezwać. Ale płukanki nie będę raczej robił.


Jak do tej pory bez wymiany ciśnienie na dodatkowym zegarze ok,jeśli pompa pociągnie po odpaleniu to już chyba ok bo dwa przypadki które były to zawsze przy odpalaniu (raz po wymianie oleju, a raz po przestanej nocy)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl