[B4 1.9 Tdi 1Z]Baardzo mało mocy
[B4 1.9 Tdi 1Z]Baardzo mało mocy
Witam wszytskich forumowiczów.
Tak, wiem. Jest mnóstwo tematów o podobnej tematyce, ale nie do końca o to mi chodzi.
Dostałem od dziadka Audi 80 B4 1.9 TDi 90 koni.
Ogólnie igiełka spod koca wyjęte miód malinka wychuchane.
No ale moc pozostawia bardzo wiele do życzenia.
Coś musi być nie halo. Z tego co dziadek mówi turbina jest OK bo coś tam z nią robił, no i ładnie gwizda podczas jazdy także na oko jest spoko
Zauważyłem że najbardziel "muli" jedynka, no poprostu ledwo rusza.
Dwójka tak jakby najlepsza, trójka średnio, czwórka też średnio, piątki nie wrzucałem bo nie miałem gdzie i kiedy. Skrzynia chodzi elegancko mięciutko biegi wskakują.
No i tak jak mówie, dziadek o auto dbał także nic nie jest przedarte, wytyrane, tak jakby poprostu "zastane". Było bardzo mało jeżdżone i nie szybciej niż 80, z reguły 60 po krk.(dziadek 80+ lat to nie ma się co dziwić ).
Moje pytanie brzmi od czego zacząć konserwacje,renowacje,tuning czy jak kto zwie:)
Po prostu co pierwsze sprawdzić-naprawić co kolejno.
Byłbym też wdzięczny o jakieś linki do tego poradniki czy coś( z tego forum ofc).
Wiem że jestem nowy i dlatego w ramach rekompensaty zobowiązuje się do zrobienia fotek z dłubania, opisania ewentualnych problemów i.t.d. od tak dla innych użytkowników:)
Tak, wiem. Jest mnóstwo tematów o podobnej tematyce, ale nie do końca o to mi chodzi.
Dostałem od dziadka Audi 80 B4 1.9 TDi 90 koni.
Ogólnie igiełka spod koca wyjęte miód malinka wychuchane.
No ale moc pozostawia bardzo wiele do życzenia.
Coś musi być nie halo. Z tego co dziadek mówi turbina jest OK bo coś tam z nią robił, no i ładnie gwizda podczas jazdy także na oko jest spoko
Zauważyłem że najbardziel "muli" jedynka, no poprostu ledwo rusza.
Dwójka tak jakby najlepsza, trójka średnio, czwórka też średnio, piątki nie wrzucałem bo nie miałem gdzie i kiedy. Skrzynia chodzi elegancko mięciutko biegi wskakują.
No i tak jak mówie, dziadek o auto dbał także nic nie jest przedarte, wytyrane, tak jakby poprostu "zastane". Było bardzo mało jeżdżone i nie szybciej niż 80, z reguły 60 po krk.(dziadek 80+ lat to nie ma się co dziwić ).
Moje pytanie brzmi od czego zacząć konserwacje,renowacje,tuning czy jak kto zwie:)
Po prostu co pierwsze sprawdzić-naprawić co kolejno.
Byłbym też wdzięczny o jakieś linki do tego poradniki czy coś( z tego forum ofc).
Wiem że jestem nowy i dlatego w ramach rekompensaty zobowiązuje się do zrobienia fotek z dłubania, opisania ewentualnych problemów i.t.d. od tak dla innych użytkowników:)
Ostatnio zmieniony 19 lip 2013, 16:19 przez Rojek, łącznie zmieniany 1 raz.
Z rocznikiem jest dosyć śmiesznie bo w papierach mam 1997.
A produkowali przecież do 1994?
Skądś mi ktoś chyba szepnął że tak naprawde to 1993 no ale pojęcia tak naprawde nie mam, tak samo skąd w dokumentach "twardych" 1997.
Rok produkcji nadwozia, wpisany w papierach obok haka jest 1994.
Masa własna 1270
66,00 KW
Oczywiście że nie chce wymagać zbyt wiele no ale cincuś kumpla nie wiem czy się szybciej nie zbiera
Zamierzam się bujnąć na słowacje Magura>Konieczna tam są takie proste fajne można ciąć ile fabryka dała, no i sama Magura to takie podhartowanie na spiralkach, przy okazji zatankować słowackiego diesla bo jest o niebo lepszy
A produkowali przecież do 1994?
Skądś mi ktoś chyba szepnął że tak naprawde to 1993 no ale pojęcia tak naprawde nie mam, tak samo skąd w dokumentach "twardych" 1997.
Rok produkcji nadwozia, wpisany w papierach obok haka jest 1994.
Masa własna 1270
66,00 KW
Oczywiście że nie chce wymagać zbyt wiele no ale cincuś kumpla nie wiem czy się szybciej nie zbiera
Zamierzam się bujnąć na słowacje Magura>Konieczna tam są takie proste fajne można ciąć ile fabryka dała, no i sama Magura to takie podhartowanie na spiralkach, przy okazji zatankować słowackiego diesla bo jest o niebo lepszy
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Najlepiej zrobić diagnostyke vagiem. Ale trzeba miec lapka, program i kabel do auta..
Mówisz że auto nie było ganiane wcale. To nie dobrze ale raczej nie przeszkadza na tyle aby moc sporo spadła....
W moim 1z nie słysze żadnego gwizdania mimo że mam chipa i ostro jeżdże.
Trzeba by komputerem wszystko posprawdzać . Najważniejsze elementy w tym silniku to turbo, przepływomierz, pompa.
Hmmm jesli mówisz że miedzy biegami są spore różnice no to coś jest nie tak...
Sprawdzałes podstawowe rzeczy jak filtry ?
Poczytaj troche o tych jednostkach a sporo się dowiesz
Pozdro
Mówisz że auto nie było ganiane wcale. To nie dobrze ale raczej nie przeszkadza na tyle aby moc sporo spadła....
Im ciszej pod maską tym lepiej , pamiętajRojek pisze: turbina jest OK bo coś tam z nią robił, no i ładnie gwizda podczas jazdy
W moim 1z nie słysze żadnego gwizdania mimo że mam chipa i ostro jeżdże.
Jesli nie jestes do konca pewien to raczej to twoja auto sugetia niz faktyRojek pisze:nie chce wymagać zbyt wiele no ale cincuś kumpla nie wiem czy się szybciej nie zbiera
Trzeba by komputerem wszystko posprawdzać . Najważniejsze elementy w tym silniku to turbo, przepływomierz, pompa.
Hmmm jesli mówisz że miedzy biegami są spore różnice no to coś jest nie tak...
Sprawdzałes podstawowe rzeczy jak filtry ?
Poczytaj troche o tych jednostkach a sporo się dowiesz
Pozdro
- macio_ndm
- Forum Audi 80
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 sie 2009, 22:59
- Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
- Kontakt:
Ja na Twoim miejscu zaczął bym od filtrów: powietrza, paliwa, oleju + wymiana oleju + innych płynów - wtedy będziesz miał pewność że masz wszystko czyste i świeże.
Później podepnij VAGa i posprawdzaj wartości może tam coś się kryje.
Ostra jazda po takim zastaniu może być zabójcza ( dla silnika ) więc najlepiej w długiej trasie posprawdzać osiągi bez szaleństw :->
Jak będziesz dbać to ten 1Z posłuży Ci bardzo długo i będziesz bardzo zadowolony z tej jednostki.
Pozdro
Później podepnij VAGa i posprawdzaj wartości może tam coś się kryje.
Ostra jazda po takim zastaniu może być zabójcza ( dla silnika ) więc najlepiej w długiej trasie posprawdzać osiągi bez szaleństw :->
Jak będziesz dbać to ten 1Z posłuży Ci bardzo długo i będziesz bardzo zadowolony z tej jednostki.
Pozdro
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Witam wszystkich po przerwie.
Znalazłem czas na zmiane filtru powietrza i paliwa.
Pierwszy był w opłakanym stanie drugi to bym musiał puche rozwiertać ale nie był ywmienany 5+ lat.
Przy okazji zatkałem EGR. (W miejsce złączki wstawiłem blaszke na cały przekrój).
Po tym wszystkim dostrzegłem lekki przypływ mocy.
Dodatkowo przejecałem prze magure pare razy( Magura Małastowska, kto zna rejon to wie mniej więcej jak to wygląda) no i zatankowałem lepsze paliwo ze Słowacji.
Rok nadwozia w papierach to 1994, pod maską na niektórych elemantach widnieje BOSCH.
Co radzicie dalej zrobić?
Znalazłem czas na zmiane filtru powietrza i paliwa.
Pierwszy był w opłakanym stanie drugi to bym musiał puche rozwiertać ale nie był ywmienany 5+ lat.
Przy okazji zatkałem EGR. (W miejsce złączki wstawiłem blaszke na cały przekrój).
Po tym wszystkim dostrzegłem lekki przypływ mocy.
Dodatkowo przejecałem prze magure pare razy( Magura Małastowska, kto zna rejon to wie mniej więcej jak to wygląda) no i zatankowałem lepsze paliwo ze Słowacji.
Rok nadwozia w papierach to 1994, pod maską na niektórych elemantach widnieje BOSCH.
Co radzicie dalej zrobić?
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin