Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 Tdi 1Z]Baardzo mało mocy

Rojek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 lip 2013, 10:54
Lokalizacja: Gorlice/Nowy Sącz

[B4 1.9 Tdi 1Z]Baardzo mało mocy

Post autor: Rojek » 19 lip 2013, 16:16

Witam wszytskich forumowiczów.
Tak, wiem. Jest mnóstwo tematów o podobnej tematyce, ale nie do końca o to mi chodzi.
Dostałem od dziadka Audi 80 B4 1.9 TDi 90 koni.
Ogólnie igiełka spod koca wyjęte miód malinka wychuchane.
No ale moc pozostawia bardzo wiele do życzenia.
Coś musi być nie halo. Z tego co dziadek mówi turbina jest OK bo coś tam z nią robił, no i ładnie gwizda podczas jazdy także na oko jest spoko :D
Zauważyłem że najbardziel "muli" jedynka, no poprostu ledwo rusza.
Dwójka tak jakby najlepsza, trójka średnio, czwórka też średnio, piątki nie wrzucałem bo nie miałem gdzie i kiedy. Skrzynia chodzi elegancko mięciutko biegi wskakują.
No i tak jak mówie, dziadek o auto dbał także nic nie jest przedarte, wytyrane, tak jakby poprostu "zastane". Było bardzo mało jeżdżone i nie szybciej niż 80, z reguły 60 po krk.(dziadek 80+ lat to nie ma się co dziwić :D).
Moje pytanie brzmi od czego zacząć konserwacje,renowacje,tuning czy jak kto zwie:)
Po prostu co pierwsze sprawdzić-naprawić co kolejno.
Byłbym też wdzięczny o jakieś linki do tego poradniki czy coś( z tego forum ofc).
Wiem że jestem nowy i dlatego w ramach rekompensaty zobowiązuje się do zrobienia fotek z dłubania, opisania ewentualnych problemów i.t.d. od tak dla innych użytkowników:)
Ostatnio zmieniony 19 lip 2013, 16:19 przez Rojek, łącznie zmieniany 1 raz.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 19 lip 2013, 16:36

Kolego wpierw to napisz rocznik tego auta,co byśmy wiedzieli czy to bosch czy pieburg,dwa to trzeba go trochę przegonić,sadzę z wydechu wydmuchać(i nie czytać pałować) tylko zapodać jakąś trasę najlepiej "autostrada".Z drugiej strony też od tych 90kuni nie wymagaj za dużo:P

Rojek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 lip 2013, 10:54
Lokalizacja: Gorlice/Nowy Sącz

Post autor: Rojek » 19 lip 2013, 18:35

Z rocznikiem jest dosyć śmiesznie bo w papierach mam 1997.
A produkowali przecież do 1994?
Skądś mi ktoś chyba szepnął że tak naprawde to 1993 no ale pojęcia tak naprawde nie mam, tak samo skąd w dokumentach "twardych" 1997.
Rok produkcji nadwozia, wpisany w papierach obok haka jest 1994.
Masa własna 1270
66,00 KW
Oczywiście że nie chce wymagać zbyt wiele no ale cincuś kumpla nie wiem czy się szybciej nie zbiera :D
Zamierzam się bujnąć na słowacje Magura>Konieczna tam są takie proste fajne można ciąć ile fabryka dała, no i sama Magura to takie podhartowanie na spiralkach, przy okazji zatankować słowackiego diesla bo jest o niebo lepszy :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lip 2013, 18:40

Rojek pisze:Z rocznikiem jest dosyć śmiesznie bo w papierach mam 1997.
to jest pewnie rok rejestracji w Polsce.

Prawdziwy rok możesz po VIN'ie odczytać :-P

Rojek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 lip 2013, 10:54
Lokalizacja: Gorlice/Nowy Sącz

Post autor: Rojek » 19 lip 2013, 18:49

VINie? Tzn?
W papierach w polu rok produkcji pisze 1997.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lip 2013, 18:53

Rojek pisze:VINie? Tzn?
to nr nadwozia
Rojek pisze:W papierach w polu rok produkcji pisze 1997.
mało prawdopodobne no chyba że caban :-P

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 19 lip 2013, 18:55

VIN to numer nadwozia :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 lip 2013, 19:12

Pompe wtryskową masz taką
Obrazek


Czy taką
Obrazek

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 20 lip 2013, 01:16

Najlepiej zrobić diagnostyke vagiem. Ale trzeba miec lapka, program i kabel do auta..
Mówisz że auto nie było ganiane wcale. To nie dobrze ale raczej nie przeszkadza na tyle aby moc sporo spadła....
Rojek pisze: turbina jest OK bo coś tam z nią robił, no i ładnie gwizda podczas jazdy
Im ciszej pod maską tym lepiej , pamiętaj :)
W moim 1z nie słysze żadnego gwizdania mimo że mam chipa i ostro jeżdże.
Rojek pisze:nie chce wymagać zbyt wiele no ale cincuś kumpla nie wiem czy się szybciej nie zbiera
Jesli nie jestes do konca pewien to raczej to twoja auto sugetia niz fakty ;)

Trzeba by komputerem wszystko posprawdzać . Najważniejsze elementy w tym silniku to turbo, przepływomierz, pompa.

Hmmm jesli mówisz że miedzy biegami są spore różnice no to coś jest nie tak...

Sprawdzałes podstawowe rzeczy jak filtry ?
Poczytaj troche o tych jednostkach a sporo się dowiesz :)
Pozdro

Awatar użytkownika
macio_ndm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:59
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
Kontakt:

Post autor: macio_ndm » 20 lip 2013, 02:29

Ja na Twoim miejscu zaczął bym od filtrów: powietrza, paliwa, oleju + wymiana oleju + innych płynów - wtedy będziesz miał pewność że masz wszystko czyste i świeże.
Później podepnij VAGa i posprawdzaj wartości może tam coś się kryje.
Ostra jazda po takim zastaniu może być zabójcza ( dla silnika ) więc najlepiej w długiej trasie posprawdzać osiągi bez szaleństw :->
Jak będziesz dbać to ten 1Z posłuży Ci bardzo długo i będziesz bardzo zadowolony z tej jednostki.

Pozdro <piwo>

Rojek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 lip 2013, 10:54
Lokalizacja: Gorlice/Nowy Sącz

Post autor: Rojek » 20 lip 2013, 09:30

Filtr oleju i zmiana oleju była dokonana w tym roku na wiosne.
Przegląd podbijany tydzień temu mechanik nic nie znalazł ale ja tam im nie wierze.
Kabel OBD1 czy inny trzeba zakupić?
Jaki program najlepszy?

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 20 lip 2013, 11:56

tak OBD1, samemu NARAZIE bym nie sugerowal Ci sie w to bawic, najlepiej wg mnie udezyc do kogos z forum, na bank masz jakiegos "sasiada" ktory moze CI pokazac co i jak

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 20 lip 2013, 16:12

program jedyny i słuszny to vag com 3.11 :]

Rojek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 lip 2013, 10:54
Lokalizacja: Gorlice/Nowy Sącz

Post autor: Rojek » 26 sie 2013, 13:25

Witam wszystkich po przerwie.
Znalazłem czas na zmiane filtru powietrza i paliwa.
Pierwszy był w opłakanym stanie drugi to bym musiał puche rozwiertać ale nie był ywmienany 5+ lat.
Przy okazji zatkałem EGR. (W miejsce złączki wstawiłem blaszke na cały przekrój).
Po tym wszystkim dostrzegłem lekki przypływ mocy.
Dodatkowo przejecałem prze magure pare razy( Magura Małastowska, kto zna rejon to wie mniej więcej jak to wygląda) no i zatankowałem lepsze paliwo ze Słowacji.
Rok nadwozia w papierach to 1994, pod maską na niektórych elemantach widnieje BOSCH.
Co radzicie dalej zrobić?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 26 sie 2013, 14:14

Jaką masz tą pompę wtryskową? A jak nie umiesz rozpoznać to daj zdjęcie spod maski :D To powiemy Ci czy będziesz mógł zrobić sobie logi dynamiczne czy nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl