[B4 1Z avant] wymiana całego zawieszenia
[B4 1Z avant] wymiana całego zawieszenia
Muszę wymienić kompletne zawieszenie z tyłu jak i z przodu. I mam mały problem bo oprócz amortyzatorów i sprężyn to nie wiem co jeszcze kupić bo nigdy tego nie robiłem i nikt nigdy nie robił tego przy mnie :mrgreen:
Poczytałem trochę wcześniej o firmach, więc kupował będę albo sachs, albo KYB.
Zrobili byście dla mnie listę części?
Poczytałem trochę wcześniej o firmach, więc kupował będę albo sachs, albo KYB.
Zrobili byście dla mnie listę części?
Przód:
-Amortyzatory
-Osłony i odboje
-Poduszki z łożyskami mcpersona
-Końcówki drążków kierowniczych
-Gumy stabilizatora
-Łączniki stabilizatora
-Tuleje wahaczy
-Tuleje sanek
-Sworznie wahacza
Tył:
-Amortyzatory
-Osłony i odboje
-Tuleja tylnej belki
Części lepiej brać lepszych firm żeby za kilka miesięcy nie musieć robić znowu zawieszenia. Takich tematów było multum na forum, wystarczy użyć wyszukiwarki i poszukać.
-Amortyzatory
-Osłony i odboje
-Poduszki z łożyskami mcpersona
-Końcówki drążków kierowniczych
-Gumy stabilizatora
-Łączniki stabilizatora
-Tuleje wahaczy
-Tuleje sanek
-Sworznie wahacza
Tył:
-Amortyzatory
-Osłony i odboje
-Tuleja tylnej belki
Części lepiej brać lepszych firm żeby za kilka miesięcy nie musieć robić znowu zawieszenia. Takich tematów było multum na forum, wystarczy użyć wyszukiwarki i poszukać.
Jeśli z tyłu będę odkręcał cały adapter to potem przy montażu nie trzeba dać jakiegoś kleju czy uszczelniacza, żeby śruby się nie odkręciły, coś kiedyś słyszałem takiego...
Zamiast zwykłych tulei na do tylnej belki myślałem raczej o czymś takim;
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/audi-80 ... -2szt.html
co myślicie?
Zamiast zwykłych tulei na do tylnej belki myślałem raczej o czymś takim;
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/audi-80 ... -2szt.html
co myślicie?
pojechałem ostatnio na stacje diagnostyczną z ciekawości i wyszło na to że wszystkie amortyzatory idą do wymiany bo już bardzo mało trzymają i przeglądu samochód by nie przeszedł, tył trochę osiadł, jest nisko nawet jak zamontowałem gumy między sprężyny, prawe koło jest cofnięte o 2cm.
lewy przedni amortyzator trzyma się na odboju, jak skręcę za bardzo kierownicą to zaczyna pukać i ją odbijać.
I wyszedłem z założenia że skoro już wymieniam te szmery bajery i wszystko będzie rozczłonkowane to wsadzę resztę nowych gratów żeby był święty spokój
Nie będę tylko wymieniał prawego łącznika stabilizatora bo robiłem to już 2 miechy temu, a co do lewego to się zobaczy, ale też chyba nie.
lewy przedni amortyzator trzyma się na odboju, jak skręcę za bardzo kierownicą to zaczyna pukać i ją odbijać.
I wyszedłem z założenia że skoro już wymieniam te szmery bajery i wszystko będzie rozczłonkowane to wsadzę resztę nowych gratów żeby był święty spokój
Nie będę tylko wymieniał prawego łącznika stabilizatora bo robiłem to już 2 miechy temu, a co do lewego to się zobaczy, ale też chyba nie.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
co do amorów to stacja stacji jak i pomiar nie jest równy, pytanie jak się jedzie i na sucho jak się auto zachowuje. Jak siadł tył to sprężyny niestety trza zmienić. Jak koło cofnięte ?? To trochę kasy jak i czasu pochłonie, a co do zmiany to fakt za jednego co się da tylko że to itak nie zużyje się równomiernie.
na stacji wyszło że koła tylne nie idą równo, mierzyłem odstęp między kołami przednimi a tylnymi i z prawej strony jest o 2cm więcej niż z lewej, gdy skręcam w lewo, koło ociera na plastiki, wytarło już sporą dziurę, podczas przyspieszania samochód idzie prosto, ale gdy tylko zdejmę nogę z gazu to leci na prawo
Mam od 3 miesięcy, na wykresie pokazało że oś przednia idzie równo, natomiast oś tylna idzie krzywo, linie na monitorze się nie zgrywały ze sobą, widziało je już kilku mechaników i wszyscy twierdzą że auto raczej nie było bite, ostatnio jeden powiedział że prawdopodobnie jest krzywo przez zły stan tylnego zawieszenia.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
no z tylu za dużo nie ma tuleje na belce i amortyzator. Można je sprawdzić podstawiając coś pod koło i ruszać autem przód tył i obserwować czy się przestawia oś. Tylko czemu trze wtedy ? Tak nie powinno być przecież. Nie wiem nie widziałem. Możesz wejść gdzieś pod auto i sam sprawdzić sprzekątne od otworów fabrycznych kontrolnych w podłodze wtedy znaczysz co jest nie tak.
możliwe że trze bo tylny zderzak jest trochę opuszczony, pewnie gdzieś na zaczepach się obluzował i przyciska plastik nad kołem, koło z kolei ma za mało miejsca i wyciera plastik.
Byłem dziś w sklepie i podał mi ceny amortyzatorów i sprężyn i trochę jak dla mnie to za drogo, wolał bym kupić na allegro jakieś KYB albo Sachs, tylko jak nie trafić na podróbki?
Ale i tak koło jest cofnięte o 2cm, zderzak nie ma na to wpływu... zmierzę jeszcze raz jutro i podam odległość co do mm.
[ Dodano: 2013-07-29, 20:09 ]
Nastąpiła mała poprawka
Na kanale u "Krzyśka z pracy" sprawdziłem wszystkie tuleje; tył oraz przód, sworznie wahaczy, końcówki drążków, łączniki stabilizatora. Wszystko jest w dobrym stanie.
Zmierzyłem raz jeszcze odległości między kołami z przodu a kołami z tyłu, o dziwno wyszło równo, zmierzyłem przekątne - równo, sanki - równe. Musieli mnie na stacji diagnostycznej przyciąć nie ładnie w ch***
Do wymiany zostają mi odboje, osłony, amortyzatory, sprężyny, łożyska McPhersona.
Jeśli chodzi o amortyzatory, odboje, to postawię na KYB
Łożyska to kupię jakieś Lemforder.
I mam dylemat co do sprężyn, myślałem również o KYB, ale widziałem na Allegro wiele kompletów sprężyn obniżających...
Co jeśli wydam kasę na Kyaba a w efekcie samochód będzie zadzierał nos do góry przy przyspieszaniu, na zakrętach będzie wypadał, a ogólnie będzie wysoko i nieładnie...
Może ktoś już wypróbował jakiś komplet sprężyn obniżających do 1.9tdi avant?
albo jeździ na KYB i wcale nie jest tak jak mi się wydaje?
Byłem dziś w sklepie i podał mi ceny amortyzatorów i sprężyn i trochę jak dla mnie to za drogo, wolał bym kupić na allegro jakieś KYB albo Sachs, tylko jak nie trafić na podróbki?
Ale i tak koło jest cofnięte o 2cm, zderzak nie ma na to wpływu... zmierzę jeszcze raz jutro i podam odległość co do mm.
[ Dodano: 2013-07-29, 20:09 ]
Nastąpiła mała poprawka
Na kanale u "Krzyśka z pracy" sprawdziłem wszystkie tuleje; tył oraz przód, sworznie wahaczy, końcówki drążków, łączniki stabilizatora. Wszystko jest w dobrym stanie.
Zmierzyłem raz jeszcze odległości między kołami z przodu a kołami z tyłu, o dziwno wyszło równo, zmierzyłem przekątne - równo, sanki - równe. Musieli mnie na stacji diagnostycznej przyciąć nie ładnie w ch***
Do wymiany zostają mi odboje, osłony, amortyzatory, sprężyny, łożyska McPhersona.
Jeśli chodzi o amortyzatory, odboje, to postawię na KYB
Łożyska to kupię jakieś Lemforder.
I mam dylemat co do sprężyn, myślałem również o KYB, ale widziałem na Allegro wiele kompletów sprężyn obniżających...
Co jeśli wydam kasę na Kyaba a w efekcie samochód będzie zadzierał nos do góry przy przyspieszaniu, na zakrętach będzie wypadał, a ogólnie będzie wysoko i nieładnie...
Może ktoś już wypróbował jakiś komplet sprężyn obniżających do 1.9tdi avant?
albo jeździ na KYB i wcale nie jest tak jak mi się wydaje?