Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E ABK+Lpg] nierówna praca silnika i brak mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

[80 B4 2.0E ABK+Lpg] nierówna praca silnika i brak mocy

Post autor: Sosna » 10 lis 2007, 21:03

Witam!

wiem ze temat był już poruszany nieraz. tylko że w moim przypadku jest jeszcze parę dodatkowych objawów. ale od początku: rano gdy odpalę po jakiejś min. czuje zapach paliwa , wlatuje do środka sam. poprzez nawiew i czuć aż do momentu przejechania około 4km. w miedzy czasie silnik nierówno zaczyna pracować tak jakby nie palił na wszystkie gary. traci moc brak przyspieszenia skokami do przodu, i tak do momentu aż nie przejadę około 6km. wszystko wraca do normy, ale wystarczy ze stanę dłużej na światłach problem powraca i znowu skokami do przodu. dodam ze problem występuje na gazie i benzynie tyle ze na gazie trzyma obroty i nie ma objawu niepalenia na wszystkie gary. proszę o pomoc!

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 10 lis 2007, 21:11

Fakt. Temat był poruszany wielokrotnie. Moim zdaniem silnik ci zalewa benzyną. Do sprawdzenia czujnik temperatury, sonda lambda, przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa, szczelność układu zasilania paliwem(zapach benzyny) i ciśnienie paliwa. Kopułka i palec też do sprawdzenia.

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 10 lis 2007, 21:21

bylem już raz u mechanika sprawdził sondę i niby dobra. szczelność układu paliwowego racze także bo inaczej zapach benzyny by nie ustępował. kopułka palec i kable wn. wymienione. co do przepływomierza czujnika temp. i regulatora ciśnienia paliwa to nie jestem pewien. a to dlatego ze po przejechaniu około 6km. tak jak wspomniałem wcześniej problem ustępuje.

Awatar użytkownika
paweł 22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2007, 21:41
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweł 22 » 14 lis 2007, 22:20

Witam!!!
Sprawdź ciśnienie na tłokach bo mógł zawór sie wypalić.pozdr

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 15 lis 2007, 21:26

Witam ponownie!

Wymieniłem dzisiaj przepływomierz powietrza. Na początku było wszystko ok, na paliwie i gazie po jakimś czasie zaczęły wracać objawy w postaci jakby co mnie hamowało tzn. wciskam pedał przyspieszacza a on nic do przodu, ledwo co, na każdym biegu tak jakby brakowało mocy, nie wkręcał sie na obroty. Objaw taki sam na paliwie i gazie. Po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wraca do normy! Jeszcze jedno na paliwie na wolnych obrotach troszeczkę kuleje tak skacze po miedzy 800 a 900 obrotów nie zawsze, na gazie ok trzyma równe 900. Czy ktoś miał taki problem? Dodam jeszcze ze zlokalizowałem wyciek paliwa, leje z pod wtrysku najprawdopodobniej dostała gumka. W związku z tym mam pytanie czy można wymienić gumki na wtryskiwaczach bez odkręcania kolektora ssącego?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 lis 2007, 21:33

Nie trzeba odkręcać kolektora. Radzę sie pospieszyć bo Ci się auto może zapalić.

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 15 lis 2007, 21:59

Dzięki "czarekj" jutro mam zamiar oddac do mechanika :-) A co poradzisz co do innych problemów?

[ Dodano: 2007-11-15, 22:23 ]
Jeśli ktoś może poradzić to proszę! Bo zaczynam sie denerwować :-x tym co sie dzieje! A nie chce oddawać autka od mechanika do mechanika.

kyto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 07 lut 2007, 07:09
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: kyto » 17 lis 2007, 11:32

ile zaplaciles za przeplywomierz?? nowy czy uzywany?

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 17 lis 2007, 12:04

używany 400zł. Ale po tym zabiegu jeszcze troszkę kuleje. "kyto" miałeś masz podobne objawy co ja?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 lis 2007, 12:26

Wygląda mi to na siadającą lub niedogrzaną sondę.

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 17 lis 2007, 13:00

Danek chodzi o nierówną prace silnika na paliwie po rozgrzaniu? (na gazie ok!) czy wszystkie objawy które opisałem??? Przez siadajaca sonde oczywiscie! Pozdrawiam!!!

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 lis 2007, 13:11

Sprawdx cisnienie wtrysku (regulator cisnienia) i wymień oring na wtryskiwaczu bo to od tego moze sie dziac, sonda to raczej nie poniewz ja miałem uwalona sonde to trzymał obroty tylko miał za bogata mieszanke i czuc było po chwilowym postoju pod światłami że cięzko jest mu wejsc na obroty ale jak wszedł to juz normalnie jechał, a i kopcił na ciemno. Sprawdż też szczelnośc całego dolotu ale to i na LPG by nie równo pracował ale nie zaszkodzi. Jeżeli chcesz sprawdzic sonde czy nie sieje to odłacz ja i przejedź sie na PB

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 17 lis 2007, 13:37

A w którym miejscu mam rozłączyć bo nie bardzo kumam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 lis 2007, 13:55

Sosna, "zamulona" sonda może dawać podobne objawy, przy dobrze wyregulowanej gazowni na gazie objawy mogą się nie pojawić. Ale oczywiście przyczyna może leżeć gdzie indziej (np. w regulatorze ciśnienia jak pisał Wojtek26).
Sondę rozłączasz na wtyczce (czarny przewód sondy).

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 17 lis 2007, 14:30

Zaraz pójdę odłączę sondę i sprawdzę. Ale dodam coś jeszcze. Po odpaleniu i jeździe do póki sie nie zagrzeje tak gdziekolwiek 60° wszystko jest ok! Potem zaczyna przebierać na wolnych obrotach tak jakby zapłony wypadały objaw tylko na paliwie! Natomiast przy ruszaniu i jeździe zaczyna mulic paliwo i gaz! Efekt taki ze coś go przytrzymuje a za chwile do przodu, dodam ze jak popuszczę nogę z gazu to zaczyna ciągnąc! Tak jak pisałem wcześniej po przejechaniu kilku km. autko jedzie normalnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl