Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[80 B4 2.0E ABK+Lpg] nierówna praca silnika i brak mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

[80 B4 2.0E ABK+Lpg] nierówna praca silnika i brak mocy

Post autor: Sosna » 10 lis 2007, 21:03

Witam!

wiem ze temat był już poruszany nieraz. tylko że w moim przypadku jest jeszcze parę dodatkowych objawów. ale od początku: rano gdy odpalę po jakiejś min. czuje zapach paliwa , wlatuje do środka sam. poprzez nawiew i czuć aż do momentu przejechania około 4km. w miedzy czasie silnik nierówno zaczyna pracować tak jakby nie palił na wszystkie gary. traci moc brak przyspieszenia skokami do przodu, i tak do momentu aż nie przejadę około 6km. wszystko wraca do normy, ale wystarczy ze stanę dłużej na światłach problem powraca i znowu skokami do przodu. dodam ze problem występuje na gazie i benzynie tyle ze na gazie trzyma obroty i nie ma objawu niepalenia na wszystkie gary. proszę o pomoc!

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 10 lis 2007, 21:11

Fakt. Temat był poruszany wielokrotnie. Moim zdaniem silnik ci zalewa benzyną. Do sprawdzenia czujnik temperatury, sonda lambda, przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa, szczelność układu zasilania paliwem(zapach benzyny) i ciśnienie paliwa. Kopułka i palec też do sprawdzenia.

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 10 lis 2007, 21:21

bylem już raz u mechanika sprawdził sondę i niby dobra. szczelność układu paliwowego racze także bo inaczej zapach benzyny by nie ustępował. kopułka palec i kable wn. wymienione. co do przepływomierza czujnika temp. i regulatora ciśnienia paliwa to nie jestem pewien. a to dlatego ze po przejechaniu około 6km. tak jak wspomniałem wcześniej problem ustępuje.

Awatar użytkownika
paweł 22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2007, 21:41
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweł 22 » 14 lis 2007, 22:20

Witam!!!
Sprawdź ciśnienie na tłokach bo mógł zawór sie wypalić.pozdr

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 15 lis 2007, 21:26

Witam ponownie!

Wymieniłem dzisiaj przepływomierz powietrza. Na początku było wszystko ok, na paliwie i gazie po jakimś czasie zaczęły wracać objawy w postaci jakby co mnie hamowało tzn. wciskam pedał przyspieszacza a on nic do przodu, ledwo co, na każdym biegu tak jakby brakowało mocy, nie wkręcał sie na obroty. Objaw taki sam na paliwie i gazie. Po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wraca do normy! Jeszcze jedno na paliwie na wolnych obrotach troszeczkę kuleje tak skacze po miedzy 800 a 900 obrotów nie zawsze, na gazie ok trzyma równe 900. Czy ktoś miał taki problem? Dodam jeszcze ze zlokalizowałem wyciek paliwa, leje z pod wtrysku najprawdopodobniej dostała gumka. W związku z tym mam pytanie czy można wymienić gumki na wtryskiwaczach bez odkręcania kolektora ssącego?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 lis 2007, 21:33

Nie trzeba odkręcać kolektora. Radzę sie pospieszyć bo Ci się auto może zapalić.

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 15 lis 2007, 21:59

Dzięki "czarekj" jutro mam zamiar oddac do mechanika :-) A co poradzisz co do innych problemów?

[ Dodano: 2007-11-15, 22:23 ]
Jeśli ktoś może poradzić to proszę! Bo zaczynam sie denerwować :-x tym co sie dzieje! A nie chce oddawać autka od mechanika do mechanika.

kyto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 07 lut 2007, 07:09
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: kyto » 17 lis 2007, 11:32

ile zaplaciles za przeplywomierz?? nowy czy uzywany?

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 17 lis 2007, 12:04

używany 400zł. Ale po tym zabiegu jeszcze troszkę kuleje. "kyto" miałeś masz podobne objawy co ja?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 lis 2007, 12:26

Wygląda mi to na siadającą lub niedogrzaną sondę.

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 17 lis 2007, 13:00

Danek chodzi o nierówną prace silnika na paliwie po rozgrzaniu? (na gazie ok!) czy wszystkie objawy które opisałem??? Przez siadajaca sonde oczywiscie! Pozdrawiam!!!

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 lis 2007, 13:11

Sprawdx cisnienie wtrysku (regulator cisnienia) i wymień oring na wtryskiwaczu bo to od tego moze sie dziac, sonda to raczej nie poniewz ja miałem uwalona sonde to trzymał obroty tylko miał za bogata mieszanke i czuc było po chwilowym postoju pod światłami że cięzko jest mu wejsc na obroty ale jak wszedł to juz normalnie jechał, a i kopcił na ciemno. Sprawdż też szczelnośc całego dolotu ale to i na LPG by nie równo pracował ale nie zaszkodzi. Jeżeli chcesz sprawdzic sonde czy nie sieje to odłacz ja i przejedź sie na PB

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 17 lis 2007, 13:37

A w którym miejscu mam rozłączyć bo nie bardzo kumam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 lis 2007, 13:55

Sosna, "zamulona" sonda może dawać podobne objawy, przy dobrze wyregulowanej gazowni na gazie objawy mogą się nie pojawić. Ale oczywiście przyczyna może leżeć gdzie indziej (np. w regulatorze ciśnienia jak pisał Wojtek26).
Sondę rozłączasz na wtyczce (czarny przewód sondy).

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 17 lis 2007, 14:30

Zaraz pójdę odłączę sondę i sprawdzę. Ale dodam coś jeszcze. Po odpaleniu i jeździe do póki sie nie zagrzeje tak gdziekolwiek 60° wszystko jest ok! Potem zaczyna przebierać na wolnych obrotach tak jakby zapłony wypadały objaw tylko na paliwie! Natomiast przy ruszaniu i jeździe zaczyna mulic paliwo i gaz! Efekt taki ze coś go przytrzymuje a za chwile do przodu, dodam ze jak popuszczę nogę z gazu to zaczyna ciągnąc! Tak jak pisałem wcześniej po przejechaniu kilku km. autko jedzie normalnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl