Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Ogarniam po zakupie Auto - proszę o pomoc

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

[B4 2.0 ABK] Ogarniam po zakupie Auto - proszę o pomoc

Post autor: takun » 22 lip 2013, 18:11

Mam z silnikiem problemy o jakich czytałem na forum w kilku tematach, to jest:

-Silnik ma falujące obroty jak się nagrzeje i szarpie całą budą,
- Czasami brak mu mocy
- Podczas zmiany biegów słychać czasami jakby silnikiem zatrzęsło
- Gdy silnik dostanie falujące obroty z rury leci dużo białego dymu

Wymieniłem przekaźnik 30, niby jest lepiej - ale raczej tak mi się tylko wydaje

Zakładam ten temat bo znalazłem coś niepokojącego:


Obrazek

To normalne że te kabelki tak sobie zwisają beztrosko? ;-)
O ile się nie mylę są one od słynnego silniczka krokowego który odpowiada za właśnie obroty.

Dodam jeszcze że końcówki tych kabli są po przypalane

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 lip 2013, 18:17

takun pisze:To normalne że te kabelki tak sobie zwisają beztrosko?
nie
takun pisze:O ile się nie mylę są one od słynnego silniczka krokowego który odpowiada za właśnie obroty.
z tego co widzę to zawór biegu jałowego masz podłączony z to są pewnie kabelki od tego czujnika poniżej

A na temat falowania było parę tematów radzę je przejrzeć :!:

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 22 lip 2013, 18:23

PieterB pisze:A na temat falowania było parę tematów radzę je przejrzeć :!:
Widziałem większość jak nie wszystkie, mało tego, mam nawet podrukowane odpowiedzi rozwiązań i spis części które mogą być przyczyną.

W tym temacie więc chciałbym się dowiedzieć czy przez te kabelki mogę mieć powyższe problemy. I zastanawia mnie czemu one są właśnie odłączone , czy coś może nie działać a jak odłączone to jeździ?
PieterB pisze:z tego co widzę to zawór biegu jałowego masz podłączony z to są pewnie kabelki od tego czujnika poniżej
A co to jest za czujnik>?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 lip 2013, 18:27

takun pisze: I zastanawia mnie czemu one są właśnie odłączone , czy coś może nie działać a jak odłączone to jeździ?
podejrzewam że czujnik jest zdupcony i wentylator na postoju chodził cały czas więc ktoś go odłączył.

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 22 lip 2013, 18:28

te kabelki są pewnie od czujnika temperatury komory spalania który znajduje się niżej i widzenie nie jest podłączony. Wyciągnij kluczyki ze stacyjki, połącz te kable ze sobą "na krótko" i zobacz czy Ci się włączy wentylator.

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 22 lip 2013, 23:29

spnsr pisze: połącz te kable ze sobą "na krótko" i zobacz czy Ci się włączy wentylator.
hmm a czy to grozi jakimś spięciem jak na "krótko" ? Mogę powiedzieć tyle że mechanik jakiś czas temu sprawdzał czy działają wentylatory przy gazowaniu bo temperatura silnika wzrastała ponad 90 - i działały.

Tak w ogóle chodzi o ten czujnik? :

Obrazek


Czy ten czujnik może mieć jakieś znaczenie co do tych falujących obrotów z drganiem silnika?

Na drugim zdjęciu jest ten czujnik na lewo zaraz przy rozrządzie - i tak przy okazji co sądzicie o rozrządzie , do wymiany czy jeszcze pojeździ? ;-) :

Obrazek

A tu pokaże kolejne kabelki które mi się nie podobają :

Obrazek

I mam jeszcze takie pytanko , czytałem w jednym temacie że pewien kolega powymieniał pół silnika a problem nie ustąpił (miał to co ja) , następnie wyjął wszystkie wtyczki i przeczyścił wloty - silnik odżył a problemy zniknęły , tak więc ja też chciałem przeczyścić te wtyczki, i na zdjęciu jak widać mają one takie srebrne zaczepy, chciałem ostrożnie je podnieść , ale bałem się że coś pęknie, z siłą też nie wychodziły :

Obrazek


Więc może poradzicie jak zdjąć te wtyczki by ich nie uszkodzić. ;-)

Może po za tym coś znajdziecie na tym zdjęciu niepokojącego :roll:

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 22 lip 2013, 23:49

Te srebrne zawleczki się dociska i wtyczka ładnie schodzi.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 lip 2013, 23:59

takun pisze:Mogę powiedzieć tyle że mechanik jakiś czas temu sprawdzał czy działają wentylatory przy gazowaniu bo temperatura silnika wzrastała ponad 90 - i działały.
Wentylatory mają też czujnik w chłodnicy, a ten czujnik włącza wentylatory po zgaszeniu.
takun pisze:hmm a czy to grozi jakimś spięciem jak na "krótko" ?
Może Cie wkręcić w wentylatory jeśli nie będziesz uważał.

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 23 lip 2013, 00:46

aldi pisze:Może Cie wkręcić w wentylatory jeśli nie będziesz uważał.
Ok będę uważał, zabezpieczę się jakąś liną przypiętą do drzewka. :shock:

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 23 lip 2013, 07:58

Tylko czegoś nie zmajstruj przy przeplywomierzu jak ściągniesz z niego wtyczke będziesz miał błąd w komp. posprawdzaj ewentualnie nieszczelności gumowych przewodów może coś uszkodzone, przeczyść krokowy (poczytaj jak się to robi) przepatrz wszystko co związane z WN świece kable kopułke i palec jak dawno wymieniane to już zużyte więc do wymiany, ja bym jeszcze sąde sprawdził tylko że trzeba sie podpiąć pod vaga być może źle mieszanke robi i ztąd to wszystko, te kabelki to polutuj i sprawdz ten czujnik jak masz całkiem zimny silnik wystarczy kawałek sie przejechać żebyś miał temp. niską zgasić silnik wyjąć klucze jak sie włączy to do wymiany koszt około 30-40 też to wymieniałem bo szkoda akumulatora. A co do rozrządu jest trudno określić w jakim jest stanie pasek bo trzeba go zciągnąć a i to ci nikt nie zagwarantuje bo z tym tak już jest, nie jesteś pewien? wymień będziesz wiedział że jest nowy.

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 23 lip 2013, 10:30

audiktom pisze:Tylko czegoś nie zmajstruj przy przeplywomierzu jak ściągniesz z niego wtyczke będziesz miał błąd w komp.
hmm ale jak znów włożę wtyczkę błąd zniknie i będę mógł odpalać normalnie, czy trzeba po tej operacji coś zrobić?
audiktom pisze:przepatrz wszystko co związane z WN świece kable kopułke i palec jak dawno wymieniane to już zużyte więc do wymiany
przepatrzyć czyli przeczyścić?

Generalnie wkurza mnie obecnie stan tego auta i najgorsze jest to że nie doświadczyłem jeszcze jak to jest jak wszystko w nim super chodzi.

Mam więc czasem myśli by kupić na jesieni Audi A3 zanim ten ubezpieczę lub zrobię mu remont tak do 2 tyś zł ( tylko obawiam się czy to go wyleczy)

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 23 lip 2013, 11:57

jak włożysz wtyczke to nic nie zmieni trzeba skasować błąd komputerem, chodzi o przeglądniecie wszystkich tych węży gumowych co widać od przepływomierza do silnika czy nie pęknięty nie dziurawy nie poizolowany itp. jeśli będzie zaciągał silnik lewe powietrze falowanie będzie możesz otworzyć przepływke i ją pooglądać czasem ktoś właśnie ją miał pękniętą ale to przy LPG strzały występują częściej. O tej sądzie nie zapomnij jak masz możliwość sie podpiąć pod kompa.

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 23 lip 2013, 12:20

audiktom pisze:jak włożysz wtyczke to nic nie zmieni trzeba skasować błąd komputerem
Chciałbym wyczyścić te wtyczki , może pomoże , a z tym błędem da się jeździć - nic się nie stanie? Bo bym go wykasował za jakiś czas.

Ta rura jest jakaś nieciekawa:

Obrazek

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 23 lip 2013, 12:57

ta rura doprowadza ciepłe powietrze od kolektora wydechowego do obudowy filtra powietrza. Zamontowana jest poprawnie.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 23 lip 2013, 12:59

można ale nie jestem pewien czy prawidłowe działanie jej będzie czy nie będzie np. więcej palił, ja myśle że wtyczki jeśli są w dobrym stanie zewnętrzym to szkoda je odpinać nawet wiem jak w moim oprawa wtyczek jest w sanie idealnym i jak zciągnę to naprawde perfekcja ale decyzje sam podejmiesz. A rura jest ok inni jej wcale nie posiadają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl