Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
herbii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 19 maja 2012, 20:06
Lokalizacja: Krynica Zdroj

Post autor: herbii » 27 lip 2013, 13:34

WITAJCIE
Pytanie - czy ma ktoś prywatnie VAGa i jest z okolic Krynicy Zdrój? Podłączenie auta pod kompa u magistra inżyniera doktora specjalisty mechanika kosztuje około 100zł... Oszaleli...
Chciałbym podłączyć swoje autko pod kompa i sprawdzić co go boli... Czy jest ktoś kto mi pomoże ?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 lip 2013, 15:35

Możesz zakupić kabel za 50 zeta z przejściówką, do tego lapek z xp, program (których jest multum za free) i gotowe.

Skoro mu coś dolega użyj opcji szukaj lub napisz temat co się dzieje jeżeli nie znalazłeś w opcji szukaj.

adsense
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 paź 2010, 09:15
Lokalizacja: adsense

Post autor: adsense » 03 wrz 2013, 20:45

Witam!
Chciałem zapytać czy jest mi ktoś w stanie doradzić zakup jakiegoś VAGa z allegro.
Posiadam B4 1994r ABT i chciałbym zapytać czy coś takiego
http://allegro.pl/polski-vag-2-5-pl-int ... l#delivery
jest warte uwagi? Zaczynam przygodę z VAGiem poczytałem trochę na ten temat i dowiedziałem się ze jeśli chodzi o VAG i silnik ABT to jakichś cudów tym nie zwojuje ale chciałbym porostu zrobić np. adaptacje przepustnicy bo szykuje się wymiana sondy i stwierdziłem ze jak mam komuś za to płacić to może lepiej kupić za te pieniądze VAGa i może jakieś podstawowe błędy pokasować.
Ten którego link daje to polski vag 2.5 znalazłem info ze nie jest on do końca dobry ze vag com jest dobry i chciałbym tez zapytać czy jeżeli kupie ten zestaw to będę mógł tez używać innych programów jak np. vag com?
Z góry dziękuje za pomoc :mrgreen:

Awatar użytkownika
czito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2011, 16:42
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: czito » 06 wrz 2013, 17:53

Panowie :)
Totalnie zgłupiałem z tymi kablami, kupiłem kabel na usb i nie działa, odesłałem go spowrotem. Teraz w między czasie chcę znaleźć następny który będzie hulał, mam laptopa z usb i com rs232 do tego audi b4 avant 1z na osprzęcie pierburga. posiadam w samochodzie gniazdo obd1 tzn dwie wtyczki biała i czarna. mam przejściówkę obd1 -> obd2. czy jak zakupię do tego ten: http://viaken.pl/pl/vag-kkl-line-kabel- ... -piny.html interfejs to czy będzie hulać z programem vag-com 3.11 i z moją b4-ką?

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 06 wrz 2013, 18:39

Koledzy robiąc logi muszę podać liczbę z danego przedziału. Jaką mam wpisać. Jak to robić?

h4k3r0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 04 wrz 2011, 23:24
Lokalizacja: KGR

Post autor: h4k3r0 » 06 wrz 2013, 19:02

czito pisze:Panowie :)
czy będzie hulać z programem vag-com 3.11 i z moją b4-ką?
będzie hulało, mam ten interfejs tylko z wersji USB (z racji braku RS232 w nowym laptopie)
nawet ładni śmiga mimo że wersja USB. z wersją COM tym bardziej nie powinno być problemów.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 06 wrz 2013, 19:23

Dreamer pisze:Koledzy robiąc logi muszę podać liczbę z danego przedziału. Jaką mam wpisać. Jak to robić?
Rozumiem masz Pierburga.

To zależy co chcesz zlogować?

Doładowanie to 011 na przykład. Przepływka to inna grupa.

No i zależy czy chcesz robić logi statyczne czy dynamiczne?

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 06 wrz 2013, 19:43

Już sobie ogarnąłem wszystko. Proszę jeszcze tylko o wyjaśnienie tych błędów poduszki:

Kod: Zaznacz cały

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Friday, 06 September 2013, 17:51:43:0
Control Module Part Number: 8A0 959 655 
  Component and/or Version: Airbag IV AUDI     D00 
           Software Coding: 00254
            Work Shop Code: WSC 06311
                      VCID: F093D3C3A3BB
4 Faults Found:
00588 -  Airbag Igniter; Driver Side (N95)
        32-10 -  Resistance too High - Intermittent
01025 -  Trigger for On Board Diagnostic Lamp; Malfunction
        31-10 -  Open or Short to Ground - Intermittent
00532 -  Supply Voltage B+
        07-10 -  Signal too Low - Intermittent
65535 -  Internal Control Module Memory Error
        00-10 -   - - Intermittent

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2013, 20:03

1- urwana prawdopodobnie taśma przy kierownicy
3- zbyt słabe napięcie - prawdopodobnie nie łączy dobrze na przewodach plusowych złączki

2i4 na razie bym się nie przejmował może być wina vaga.

Najlepiej skasować błędy i zobaczyć kiedy się pojawią.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 06 wrz 2013, 20:05

00588 Obwód uruchamiania poduszki powietrznej 1 – strona kierowcy – N95
01025 Lampka indykatora usterki
00532 P1746 Moduł kontroli transmisji – napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie
65535 ten błąd jest powiązany ze sterownikiem, a dokładnie z doładowaniem, możliwe że masz uszkodzony jakiś przewód w sterowniku

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 07 wrz 2013, 16:43

Proszę o ocenę logów statycznych. Robiłem to pierwszy raz w życiu więc ewentualne błędy proszę wypominać to poprawię i wrzucę jeszcze raz. Dynamiczne zrobię jutro/pojutrze jak będę miał 2 osobę.

http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141089.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141090.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141091.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141092.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141093.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141094.html

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 wrz 2013, 18:15

Dreamer pisze:Proszę o ocenę logów statycznych. Robiłem to pierwszy raz w życiu więc ewentualne błędy proszę wypominać to poprawię i wrzucę jeszcze raz. Dynamiczne zrobię jutro/pojutrze jak będę miał 2 osobę.

http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141089.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141090.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141091.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141092.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141093.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141094.html
Walnięty czujnik w przepływomierzu lub coś nie styka. Do prawidłowego zbadania przepływomierza przydałby się dynamiczny log grupy 003. Chociaż przepływomierz dostaje napięcie więc tylko czujnik zasysanego powietrza jest uszkodzony. Niech mnie poprawią znawcy ale jest jeszcze taki ciemny czujnik w rurze (identyczny jak niebieski lecz koloru czarnego) plastikowej w dolocie międzu turbo a IC.

Kąt wtrysku w okolicach 55 czyli ok ale by mieć 100% pewność ustawienia kąta należy w grupie 000 wejść w Basic Settings (tryb awaryjny), gdzie ECU nie będzie korygował kąta wtrysku. VAG Com 2.08 nie oferuje tzw. TDi-Timing ale wersje powyżej 3.XX juz to oferują. Ma krążyć ciut poniżej zielonej (górnej) kreski.

Dawka poniżej 15 (norma 15-30) - wydaje mi się wynika nie z temperatury silnika lecz z przekłamanej temperatury zasysanego powietrza dlatego ECU nadrabia paliwem (mniej w grupie 000 znaczy więcej w rzeczywistości jeżeli chodzi o dawkę paliwa).

A wtrysków pozazdrościć.

P.S. Zobacz czy nie masz wpiętego jakiegoś rezystorka we wtyczkę czujnika temperatury. Sam miałem podobny przypadek. Akurat w tym miejscu rezystorek to zło.

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 07 wrz 2013, 19:02

Logi dyn. całkiem możliwe, że będą jutro. Jeszcze ktoś się wypowie czy diagnoza w 100% poprawna?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 wrz 2013, 22:39

Chcesz fachowej odpowiedzi?

http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1

Wpisz tam swoje refleksje bo ten temat jest bardziej ogólny.

adsense
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 paź 2010, 09:15
Lokalizacja: adsense

Post autor: adsense » 22 wrz 2013, 18:15

Panowie proszę o pomoc pomoże ktoś w wyborze VAGa dla kogoś początkującego? Bo na allegro jest tego na tyle dużo ze się już zgubiłem;/

Koledzy a możne jest ktoś z okolicy Tychów lub Chrzanowa z VAGiem potrzebował bym zdiagnozować moją B4 bo coś jest nie tak:/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl