[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Witam!
Chciałem zapytać czy jest mi ktoś w stanie doradzić zakup jakiegoś VAGa z allegro.
Posiadam B4 1994r ABT i chciałbym zapytać czy coś takiego
http://allegro.pl/polski-vag-2-5-pl-int ... l#delivery
jest warte uwagi? Zaczynam przygodę z VAGiem poczytałem trochę na ten temat i dowiedziałem się ze jeśli chodzi o VAG i silnik ABT to jakichś cudów tym nie zwojuje ale chciałbym porostu zrobić np. adaptacje przepustnicy bo szykuje się wymiana sondy i stwierdziłem ze jak mam komuś za to płacić to może lepiej kupić za te pieniądze VAGa i może jakieś podstawowe błędy pokasować.
Ten którego link daje to polski vag 2.5 znalazłem info ze nie jest on do końca dobry ze vag com jest dobry i chciałbym tez zapytać czy jeżeli kupie ten zestaw to będę mógł tez używać innych programów jak np. vag com?
Z góry dziękuje za pomoc :mrgreen:
Chciałem zapytać czy jest mi ktoś w stanie doradzić zakup jakiegoś VAGa z allegro.
Posiadam B4 1994r ABT i chciałbym zapytać czy coś takiego
http://allegro.pl/polski-vag-2-5-pl-int ... l#delivery
jest warte uwagi? Zaczynam przygodę z VAGiem poczytałem trochę na ten temat i dowiedziałem się ze jeśli chodzi o VAG i silnik ABT to jakichś cudów tym nie zwojuje ale chciałbym porostu zrobić np. adaptacje przepustnicy bo szykuje się wymiana sondy i stwierdziłem ze jak mam komuś za to płacić to może lepiej kupić za te pieniądze VAGa i może jakieś podstawowe błędy pokasować.
Ten którego link daje to polski vag 2.5 znalazłem info ze nie jest on do końca dobry ze vag com jest dobry i chciałbym tez zapytać czy jeżeli kupie ten zestaw to będę mógł tez używać innych programów jak np. vag com?
Z góry dziękuje za pomoc :mrgreen:
Panowie
Totalnie zgłupiałem z tymi kablami, kupiłem kabel na usb i nie działa, odesłałem go spowrotem. Teraz w między czasie chcę znaleźć następny który będzie hulał, mam laptopa z usb i com rs232 do tego audi b4 avant 1z na osprzęcie pierburga. posiadam w samochodzie gniazdo obd1 tzn dwie wtyczki biała i czarna. mam przejściówkę obd1 -> obd2. czy jak zakupię do tego ten: http://viaken.pl/pl/vag-kkl-line-kabel- ... -piny.html interfejs to czy będzie hulać z programem vag-com 3.11 i z moją b4-ką?
Totalnie zgłupiałem z tymi kablami, kupiłem kabel na usb i nie działa, odesłałem go spowrotem. Teraz w między czasie chcę znaleźć następny który będzie hulał, mam laptopa z usb i com rs232 do tego audi b4 avant 1z na osprzęcie pierburga. posiadam w samochodzie gniazdo obd1 tzn dwie wtyczki biała i czarna. mam przejściówkę obd1 -> obd2. czy jak zakupię do tego ten: http://viaken.pl/pl/vag-kkl-line-kabel- ... -piny.html interfejs to czy będzie hulać z programem vag-com 3.11 i z moją b4-ką?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Już sobie ogarnąłem wszystko. Proszę jeszcze tylko o wyjaśnienie tych błędów poduszki:
Kod: Zaznacz cały
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Friday, 06 September 2013, 17:51:43:0
Control Module Part Number: 8A0 959 655
Component and/or Version: Airbag IV AUDI D00
Software Coding: 00254
Work Shop Code: WSC 06311
VCID: F093D3C3A3BB
4 Faults Found:
00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp; Malfunction
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-10 - - - Intermittent
00588 Obwód uruchamiania poduszki powietrznej 1 – strona kierowcy – N95
01025 Lampka indykatora usterki
00532 P1746 Moduł kontroli transmisji – napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie
65535 ten błąd jest powiązany ze sterownikiem, a dokładnie z doładowaniem, możliwe że masz uszkodzony jakiś przewód w sterowniku
01025 Lampka indykatora usterki
00532 P1746 Moduł kontroli transmisji – napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie
65535 ten błąd jest powiązany ze sterownikiem, a dokładnie z doładowaniem, możliwe że masz uszkodzony jakiś przewód w sterowniku
Proszę o ocenę logów statycznych. Robiłem to pierwszy raz w życiu więc ewentualne błędy proszę wypominać to poprawię i wrzucę jeszcze raz. Dynamiczne zrobię jutro/pojutrze jak będę miał 2 osobę.
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141089.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141090.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141091.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141092.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141093.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141094.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141089.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141090.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141091.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141092.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141093.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141094.html
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Walnięty czujnik w przepływomierzu lub coś nie styka. Do prawidłowego zbadania przepływomierza przydałby się dynamiczny log grupy 003. Chociaż przepływomierz dostaje napięcie więc tylko czujnik zasysanego powietrza jest uszkodzony. Niech mnie poprawią znawcy ale jest jeszcze taki ciemny czujnik w rurze (identyczny jak niebieski lecz koloru czarnego) plastikowej w dolocie międzu turbo a IC.Dreamer pisze:Proszę o ocenę logów statycznych. Robiłem to pierwszy raz w życiu więc ewentualne błędy proszę wypominać to poprawię i wrzucę jeszcze raz. Dynamiczne zrobię jutro/pojutrze jak będę miał 2 osobę.
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141089.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141090.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141091.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141092.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141093.html
http://vaglog.rtnet.pl/radwal_141094.html
Kąt wtrysku w okolicach 55 czyli ok ale by mieć 100% pewność ustawienia kąta należy w grupie 000 wejść w Basic Settings (tryb awaryjny), gdzie ECU nie będzie korygował kąta wtrysku. VAG Com 2.08 nie oferuje tzw. TDi-Timing ale wersje powyżej 3.XX juz to oferują. Ma krążyć ciut poniżej zielonej (górnej) kreski.
Dawka poniżej 15 (norma 15-30) - wydaje mi się wynika nie z temperatury silnika lecz z przekłamanej temperatury zasysanego powietrza dlatego ECU nadrabia paliwem (mniej w grupie 000 znaczy więcej w rzeczywistości jeżeli chodzi o dawkę paliwa).
A wtrysków pozazdrościć.
P.S. Zobacz czy nie masz wpiętego jakiegoś rezystorka we wtyczkę czujnika temperatury. Sam miałem podobny przypadek. Akurat w tym miejscu rezystorek to zło.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Chcesz fachowej odpowiedzi?
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
Wpisz tam swoje refleksje bo ten temat jest bardziej ogólny.
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
Wpisz tam swoje refleksje bo ten temat jest bardziej ogólny.