Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 1.8 SF ] Obroty biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Piston
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 cze 2013, 15:54
Lokalizacja: Żywiec

[ B3 1.8 SF ] Obroty biegu jałowego

Post autor: Piston » 29 lip 2013, 12:43

Witam klubowiczów, zakładam ten temat ( pierwszy i niestety od razu z wołaniem o pomoc) ponieważ nie znalazłem wystarczających informacji aby rozwiązać mój problem, do rzeczy. Autko posiadam od około 1.5 miesiąca i od początku nęka je problem związany z obrotami biegu jałowego i odpalaniem na ciepłym silniku, poczytałem trochę tematów i co nieco już wymieniłem ale znaczącej różnicy nie widać. Wygląda to tak, rano kiedy silnik jest zimny trochę ssania i pali "na dotyk" kiedy wyłączę ssanie obroty pięknie utrzymują się na wartości 900 ale kiedy autko się trochę zagrzeje tj. ok 65-70 stopni zaczynają się dziać dziwne rzeczy i obroty schodzą do 500 następnie do 1200 i tak do momentu gdy się silnik zagrzeje wtedy obroty się utrzymują w granicy 1100 i już nie mam pojęcia co może być tego przyczyną, co do odpalania na ciepłym silniku muszę trochę gazu dodać aby odpalił w innym razie mogę kręcić aż aku padnie. Napiszę co do tej pory wymieniłem :

*świece, przewody WN, kopułka, palec
*czujnik temp. ten na krućcu
*układ podciśnienia (wężyki - były sparciałe)
nie wiem czy się to z tym wiąże ale praktycznie wszystkie podzespoły układu chłodzenia są nowe

Myślałem jeszcze nad oddaniem gaźnika do regeneracji i regulacji ale zastanawia mnie to że na zimnym silniku wszystko jest ok.

Jeśli byłby ktoś w stanie pomóc będę wdzięczny.
Pozdrawiam Bartek

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 01 sie 2013, 22:59

Kolego masz może instalacje gazową??

To co opisałeś to podstawowe objawy dziurawych wężyków podciśnień (niestety mówisz że są już ok) . Jeśli chodzi o spadające obroty po rozgrzaniu to norma w tym gaźniku. Dziwne jest natomiast to że potem idą w górę.

Piston
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 cze 2013, 15:54
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Piston » 02 sie 2013, 08:30

Instalacji gazowej nie mam, wężyki tak jak pisałem wszystkie są nowe, wybieram się jeszcze do faceta który zajmuje się gaźnikami może on będzie mi w stanie powiedzieć co się tam dzieje

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 02 sie 2013, 22:05

Piston pisze:wybieram się jeszcze do faceta który zajmuje się gaźnikami może on będzie mi w stanie powiedzieć co się tam dzieje
Widzę że mieszkasz niedaleko mnie możesz zdradzić gdzie takiego specjalistę znalazłeś ??
Jeśli masz na myśli warsztat magików z Chorzowa to jeszcze nie słyszałem o nich pozytywnej opinii od osób które tam oddawały samochód, na dodatek ceny mają z kosmosu.

Piston
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 cze 2013, 15:54
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Piston » 03 sie 2013, 09:26

Facet jest z Porąbki i tam też sobie działa, słyszałem dobre opinie o nim że przerobił przy gaźnikach pół życia, jak tam będę to zapytam się o jakiś nr telefonu

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 03 sie 2013, 22:15

Jak będziesz miał jakiś namiar do gościa to wrzuć koniecznie przyda się wielu osobą które mają 80 na gaźniku. Coraz już mniej fachowców starej daty którzy potrafią ogarnąć stare gaźniki a coraz więcej takich którzy chcą wysłać nasze samochody na złom lub co gorsza takich którzy mówią że potrafią to zrobić i wyciągają od nas pieniądze.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 04 sie 2013, 08:54

Ja sprawdziłbym jeszcze podstawę gaźnika zanim oddam mechanikom auto. Miałem różne dziwne rzeczy gdy podstawa się kończyła i gaźnik łapał lewe powietrze. Poza tym sprawdź jednak podciśnienie - ten wężyk, co idzie spod spodu filtra do gaźnika. W starowince mojej lubiał był spadać :mrgreen:

Piston
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 cze 2013, 15:54
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Piston » 04 sie 2013, 11:00

Poprzedni właściciel mówił mi że podstawę gaźnika wymieniał w tym roku (starą dał mi do wglądu) a żeby ją skontrolować to trzeba odkręcać gaźnik czy jakoś poruszać na boki?

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 04 sie 2013, 12:18

Po odkręceniu obudowy filtra wystarczy poruszać na boki jak jest mocno zużyta to będzie widać ale jak ma małą dziurkę to nie zauważysz bez zdejmowania gaźnika. Ale ja bym na to raczej nie stawiał bo u mnie prawie wcale nie było tej gumy a z autem nic się nie działo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl