Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT 90KM] wymiana uszczelki miski olejowej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

[B4 2.0 ABT 90KM] wymiana uszczelki miski olejowej

Post autor: STROKE » 05 wrz 2012, 18:40

Witam,

od jakiegoś czasu zauwazyłem,że uszczelka miski olejowej patrząc z przodu po lewej stronie poci sie. Dokręciłem ale dalej to samo czyli czeka mnie wymiana bo w sumie kapac zaczyna. Moje pytanie czy duzo z wymianą zabawy mam kanał i narzędzia czy będę musiał podnosić silnik czy odkręcić tą belke poprzeczną co zasłania miskę? I jak sie ja składa na pastę do uszczelek? Czy cos przy okazji wymieniac czyścić?


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 sie 2013, 08:15 przez STROKE, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 05 wrz 2012, 19:09

Wystarczy opuścić sanie.
1. 4 śruby przykręcane do karoserii, potem jedna z poduszki skrzyni biegów a żeby całkowicie je wyjąć i mieć elegancki dostęp to można również odkręcić wahacze i wychodzi wszystko.
2. Wspornik skrzyni biegów (takie metalowe ustrojstwo między skrzynią a silnikiem, są alu i FE) . Jest jedna śruba na klucz 16 i trzeba użyć oczkowej (nasadka nie wchodzi ze względu na duży łeb).
3. Zostaje mnóstwo śrubek na klucz 10mm (mają w środku też jakieś gwiazdki ale wymiaru nie pamiętam). Zachować czystość i po kłopocie. Papierkiem wyglancować blok i miskę, założyć uszczelkę i składać.

Wiem, że koledzy może podpowiedzą, że ściąganie całych sań jest niepotrzebne (da się dojść) ale na pierwszy raz lepiej "zaopatrzyć się" w lepszy dostęp.

ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 12 mar 2013, 22:25

mam podobne pytania ale odnoszące się do silnika 1z
STROKE pisze:Czy cos przy okazji wymieniac czyścić?
dobre pytanie, czy przy okazji coś ewentualnie można skontrolować?
STROKE pisze: I jak sie ja składa na pastę do uszczelek?
jak to dokładnie jest z tym? smarować jakimś silikonem czy pastą czy nie ma potrzeby?
Francis1982 pisze:2. Wspornik skrzyni biegów (takie metalowe ustrojstwo między skrzynią a silnikiem, są alu i FE)
czy jak to odkręcę to nie naruszy to nic skrzyni? nie trzeba nic podpierać?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 mar 2013, 10:18

W B4 nie trzeba podpierać. Trochę opuści się skrzynia.

Jak miska zdjęta dobrze jest zobaczyć pompę oleju. Mocowana na 2 śruby. Można zdjąć i skontrolować języczek, który napędza Vacuum pompę. Jak jest mocno wyślizgany za niedługo wystąpi problem ciśnienia oleju i znów trzeba będzie zwalać michę.

Za ori używkę dałem 60 zeta (języczek nosił minimalne ślady użytkowania) z silnika AHU. Zmieniłem tylko faję smoka na moją. Broń Boże nowe zamienniki bo siadają po kilku miesiącach. W tym przypadku zamienniki to syf. Wymyć ropą i gotowe do zakładania.

Do wspornika potrzebne są (poza normalnymi wymiarami) nasadka 16mm i 16 płaski oczkowy.

Skirol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2013, 23:07

Post autor: Skirol » 03 sie 2013, 23:15

Witam,

Rozumiem, że nie da się wyciągnać miski olejowej bez opuszczania sanek/podnoszenia silnika, ale czy nie można po odkręceniu miski w przerwę pomiędzy miską a blokiem silnika wsunąć nową uszczelkę ? (pod smogiem pompy oleju).

Szukam po prostu najprostszego rozwiązania. Nie chcę ruszać śrub od sanek, czyli pozostaje mi w ostateczności wyciąganie silnika, a do samej wymiany uszczelki pod miską olejową to za dużo roboty.

Sprawa dotyczy Audi B3 silnik 1.8 PM

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 04 sie 2013, 09:28

Nie można, smok idzie do dna miski i uszczelki raczej na pewno nie wsuniesz. No chyba że ja przerwiesz, ale przecież wypadałoby oczyścić też miejsce w którym ona przylega. A czemu nie chcesz ruszać śrub od sanek? Gwinty uszkodzone?

Ramalho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2011, 16:49

Post autor: Ramalho » 04 sie 2013, 14:51

Tez sie zbieram na wymiane :) Ja tez wole wszystko zwalić i miec dostęp do wszystkiego :) tak jest najlepiej
Francis1982
ma racje, Pany jak robimy dla Siebie to warto troche czasu poświęcić :D

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 04 sie 2013, 17:48

Śruby od sanek idą bez najmniejszego problemu więc nie ma się czego bać. Żeby je całkowicie zrzucić poza 4 śrubami + jednej od poduszki skrzyni, odkręceniu sworznia należy odkręcić również przednie mocowanie stabilizatora.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 04 sie 2013, 19:53

Ale do tej roboty sanek nie trzeba zrzucać całkiem. Wystarczy odkręcić 2 śruby z przodu, przynajmniej w B3.

Skirol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2013, 23:07

Post autor: Skirol » 04 sie 2013, 20:44

Witam,

Czyli tak: 1. odkręcam całkowicie 2 przednie śruby sanek,
2. A co z tylnymi śrubami ? Wystarczy je lekko odkręcić aby opuścić sanki ?
3. Nic więcej nie trzeba odkręcać ?

Tuleje sanek były wymieniane w styczniu, więc mam nadzieję że śruby się odkręcą, śruba przednia od strony kierowcy niestety nie dała się odkręcić (urwała się nakrętka) i wtedy wspawali mi nową nakrętkę, ale musieli powiększyć z boku tą dziurę w podłużnicy, po czym ją zaspawali blachą.

Mechanik mówił mi że woli nie ruszać tych sanek, bo wtedy miał z tym hardcorową robotę.

Dzięki.

[ Dodano: 2013-08-04, 21:14 ]
W książce Audi 80 Obsługa i naprawa w temacie dotyczącym wymiany miski olejowej jest napisane tak:

1. Zawiesić silnik na lince i nieco podnieść silnik z zawieszenia.
2. Odkręcić od spodu silnika blachę osłaniająca.
3. Zdemontować miskę olejową i odkleić uszczelkę.

Może tak będzie prościej niż ryzykować z tymi sankami ?

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 05 sie 2013, 11:48

Napiszę ci jak ja to robiłem:

-podlewarować auto z 2 stron z przodu.
-zdjąć przednie koła
-zabezpieczyć silnik przed opadnięciem, ja przywiązałem go liną do przedniego pasa
-odkręcić silnik z przednich poduszek
-odkręcić 2 przednie śruby sanek
-opuścić sanki, jak nie chcą opaść wystarczająco to poluzować tylne śruby sanek ale nie trzeba ich odkręcać całkowicie
-po odkręceniu śrub miski możemy ją zdjąć i wyjąć przez szparę którą stworzą opuszczone sanki

Ktoś pisał że częściowe podnoszenie silnika bez ruszania sanek nie sprawdza się i nadal jest za mało miejsca.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 05 sie 2013, 12:43

Nigdy nie mialem problemu z sankami w audi sruby sa tak w perfekcyjnym stanie ze nie maja zadnej korozji by byl problem,z ich odkreceniem idzie leciutko.

AMBlENTE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 19 sie 2013, 23:52

Post autor: AMBlENTE » 20 sie 2013, 08:09

jedyne skuteczne dzialanie to zdjac miske i wymienic uszczelke, mozna tez dokleic lekko silikonem, ale sprawdz czy ci gdzies na oringu walu nie puszcza

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 sty 2015, 18:21

Witam. Przerabiałem wczoraj zdejmowanie miski olejowej w 1Z. Myślę zrobić fotostory ale nie mam na razie czasu. Jak już samochód miałem podniesiony to samo odkręcanie zajęło mi 30 minut. Odkręcamy 2 przednie śruby przy saniach. Między sanie a podwozie wkładamy jakiś klocek. Odkręcamy ten wspornik skrzyni i silnika. Nie wiem dlaczego ale u mnie ta podpora była przykręcona nie dwoma a ośmioma śrubami z czego sześć było na klucz 16 a dwie na klucz 13. Następnie odkręcamy miskę 20 śrub na klucz 10. u mnie nie było w środku torksa a śruby były na pewno oryginalne. Widocznie różne śruby dawała fabryka. Wtedy misa spokojnie schodzi bez kombinacji. Rozkręcanie zajęło 30 minut a składanie jeszcze nie wiem bo czekam na pompę.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 sty 2015, 20:07

Hudy i jak porysowany zawór?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl