[B4 2.0 ABT 90KM] wymiana uszczelki miski olejowej
[B4 2.0 ABT 90KM] wymiana uszczelki miski olejowej
Witam,
od jakiegoś czasu zauwazyłem,że uszczelka miski olejowej patrząc z przodu po lewej stronie poci sie. Dokręciłem ale dalej to samo czyli czeka mnie wymiana bo w sumie kapac zaczyna. Moje pytanie czy duzo z wymianą zabawy mam kanał i narzędzia czy będę musiał podnosić silnik czy odkręcić tą belke poprzeczną co zasłania miskę? I jak sie ja składa na pastę do uszczelek? Czy cos przy okazji wymieniac czyścić?
Pozdrawiam
od jakiegoś czasu zauwazyłem,że uszczelka miski olejowej patrząc z przodu po lewej stronie poci sie. Dokręciłem ale dalej to samo czyli czeka mnie wymiana bo w sumie kapac zaczyna. Moje pytanie czy duzo z wymianą zabawy mam kanał i narzędzia czy będę musiał podnosić silnik czy odkręcić tą belke poprzeczną co zasłania miskę? I jak sie ja składa na pastę do uszczelek? Czy cos przy okazji wymieniac czyścić?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 sie 2013, 08:15 przez STROKE, łącznie zmieniany 1 raz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Wystarczy opuścić sanie.
1. 4 śruby przykręcane do karoserii, potem jedna z poduszki skrzyni biegów a żeby całkowicie je wyjąć i mieć elegancki dostęp to można również odkręcić wahacze i wychodzi wszystko.
2. Wspornik skrzyni biegów (takie metalowe ustrojstwo między skrzynią a silnikiem, są alu i FE) . Jest jedna śruba na klucz 16 i trzeba użyć oczkowej (nasadka nie wchodzi ze względu na duży łeb).
3. Zostaje mnóstwo śrubek na klucz 10mm (mają w środku też jakieś gwiazdki ale wymiaru nie pamiętam). Zachować czystość i po kłopocie. Papierkiem wyglancować blok i miskę, założyć uszczelkę i składać.
Wiem, że koledzy może podpowiedzą, że ściąganie całych sań jest niepotrzebne (da się dojść) ale na pierwszy raz lepiej "zaopatrzyć się" w lepszy dostęp.
1. 4 śruby przykręcane do karoserii, potem jedna z poduszki skrzyni biegów a żeby całkowicie je wyjąć i mieć elegancki dostęp to można również odkręcić wahacze i wychodzi wszystko.
2. Wspornik skrzyni biegów (takie metalowe ustrojstwo między skrzynią a silnikiem, są alu i FE) . Jest jedna śruba na klucz 16 i trzeba użyć oczkowej (nasadka nie wchodzi ze względu na duży łeb).
3. Zostaje mnóstwo śrubek na klucz 10mm (mają w środku też jakieś gwiazdki ale wymiaru nie pamiętam). Zachować czystość i po kłopocie. Papierkiem wyglancować blok i miskę, założyć uszczelkę i składać.
Wiem, że koledzy może podpowiedzą, że ściąganie całych sań jest niepotrzebne (da się dojść) ale na pierwszy raz lepiej "zaopatrzyć się" w lepszy dostęp.
mam podobne pytania ale odnoszące się do silnika 1z
dobre pytanie, czy przy okazji coś ewentualnie można skontrolować?STROKE pisze:Czy cos przy okazji wymieniac czyścić?
jak to dokładnie jest z tym? smarować jakimś silikonem czy pastą czy nie ma potrzeby?STROKE pisze: I jak sie ja składa na pastę do uszczelek?
czy jak to odkręcę to nie naruszy to nic skrzyni? nie trzeba nic podpierać?Francis1982 pisze:2. Wspornik skrzyni biegów (takie metalowe ustrojstwo między skrzynią a silnikiem, są alu i FE)
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
W B4 nie trzeba podpierać. Trochę opuści się skrzynia.
Jak miska zdjęta dobrze jest zobaczyć pompę oleju. Mocowana na 2 śruby. Można zdjąć i skontrolować języczek, który napędza Vacuum pompę. Jak jest mocno wyślizgany za niedługo wystąpi problem ciśnienia oleju i znów trzeba będzie zwalać michę.
Za ori używkę dałem 60 zeta (języczek nosił minimalne ślady użytkowania) z silnika AHU. Zmieniłem tylko faję smoka na moją. Broń Boże nowe zamienniki bo siadają po kilku miesiącach. W tym przypadku zamienniki to syf. Wymyć ropą i gotowe do zakładania.
Do wspornika potrzebne są (poza normalnymi wymiarami) nasadka 16mm i 16 płaski oczkowy.
Jak miska zdjęta dobrze jest zobaczyć pompę oleju. Mocowana na 2 śruby. Można zdjąć i skontrolować języczek, który napędza Vacuum pompę. Jak jest mocno wyślizgany za niedługo wystąpi problem ciśnienia oleju i znów trzeba będzie zwalać michę.
Za ori używkę dałem 60 zeta (języczek nosił minimalne ślady użytkowania) z silnika AHU. Zmieniłem tylko faję smoka na moją. Broń Boże nowe zamienniki bo siadają po kilku miesiącach. W tym przypadku zamienniki to syf. Wymyć ropą i gotowe do zakładania.
Do wspornika potrzebne są (poza normalnymi wymiarami) nasadka 16mm i 16 płaski oczkowy.
Witam,
Rozumiem, że nie da się wyciągnać miski olejowej bez opuszczania sanek/podnoszenia silnika, ale czy nie można po odkręceniu miski w przerwę pomiędzy miską a blokiem silnika wsunąć nową uszczelkę ? (pod smogiem pompy oleju).
Szukam po prostu najprostszego rozwiązania. Nie chcę ruszać śrub od sanek, czyli pozostaje mi w ostateczności wyciąganie silnika, a do samej wymiany uszczelki pod miską olejową to za dużo roboty.
Sprawa dotyczy Audi B3 silnik 1.8 PM
Pozdrawiam.
Rozumiem, że nie da się wyciągnać miski olejowej bez opuszczania sanek/podnoszenia silnika, ale czy nie można po odkręceniu miski w przerwę pomiędzy miską a blokiem silnika wsunąć nową uszczelkę ? (pod smogiem pompy oleju).
Szukam po prostu najprostszego rozwiązania. Nie chcę ruszać śrub od sanek, czyli pozostaje mi w ostateczności wyciąganie silnika, a do samej wymiany uszczelki pod miską olejową to za dużo roboty.
Sprawa dotyczy Audi B3 silnik 1.8 PM
Pozdrawiam.
Witam,
Czyli tak: 1. odkręcam całkowicie 2 przednie śruby sanek,
2. A co z tylnymi śrubami ? Wystarczy je lekko odkręcić aby opuścić sanki ?
3. Nic więcej nie trzeba odkręcać ?
Tuleje sanek były wymieniane w styczniu, więc mam nadzieję że śruby się odkręcą, śruba przednia od strony kierowcy niestety nie dała się odkręcić (urwała się nakrętka) i wtedy wspawali mi nową nakrętkę, ale musieli powiększyć z boku tą dziurę w podłużnicy, po czym ją zaspawali blachą.
Mechanik mówił mi że woli nie ruszać tych sanek, bo wtedy miał z tym hardcorową robotę.
Dzięki.
[ Dodano: 2013-08-04, 21:14 ]
W książce Audi 80 Obsługa i naprawa w temacie dotyczącym wymiany miski olejowej jest napisane tak:
1. Zawiesić silnik na lince i nieco podnieść silnik z zawieszenia.
2. Odkręcić od spodu silnika blachę osłaniająca.
3. Zdemontować miskę olejową i odkleić uszczelkę.
Może tak będzie prościej niż ryzykować z tymi sankami ?
Czyli tak: 1. odkręcam całkowicie 2 przednie śruby sanek,
2. A co z tylnymi śrubami ? Wystarczy je lekko odkręcić aby opuścić sanki ?
3. Nic więcej nie trzeba odkręcać ?
Tuleje sanek były wymieniane w styczniu, więc mam nadzieję że śruby się odkręcą, śruba przednia od strony kierowcy niestety nie dała się odkręcić (urwała się nakrętka) i wtedy wspawali mi nową nakrętkę, ale musieli powiększyć z boku tą dziurę w podłużnicy, po czym ją zaspawali blachą.
Mechanik mówił mi że woli nie ruszać tych sanek, bo wtedy miał z tym hardcorową robotę.
Dzięki.
[ Dodano: 2013-08-04, 21:14 ]
W książce Audi 80 Obsługa i naprawa w temacie dotyczącym wymiany miski olejowej jest napisane tak:
1. Zawiesić silnik na lince i nieco podnieść silnik z zawieszenia.
2. Odkręcić od spodu silnika blachę osłaniająca.
3. Zdemontować miskę olejową i odkleić uszczelkę.
Może tak będzie prościej niż ryzykować z tymi sankami ?
Napiszę ci jak ja to robiłem:
-podlewarować auto z 2 stron z przodu.
-zdjąć przednie koła
-zabezpieczyć silnik przed opadnięciem, ja przywiązałem go liną do przedniego pasa
-odkręcić silnik z przednich poduszek
-odkręcić 2 przednie śruby sanek
-opuścić sanki, jak nie chcą opaść wystarczająco to poluzować tylne śruby sanek ale nie trzeba ich odkręcać całkowicie
-po odkręceniu śrub miski możemy ją zdjąć i wyjąć przez szparę którą stworzą opuszczone sanki
Ktoś pisał że częściowe podnoszenie silnika bez ruszania sanek nie sprawdza się i nadal jest za mało miejsca.
-podlewarować auto z 2 stron z przodu.
-zdjąć przednie koła
-zabezpieczyć silnik przed opadnięciem, ja przywiązałem go liną do przedniego pasa
-odkręcić silnik z przednich poduszek
-odkręcić 2 przednie śruby sanek
-opuścić sanki, jak nie chcą opaść wystarczająco to poluzować tylne śruby sanek ale nie trzeba ich odkręcać całkowicie
-po odkręceniu śrub miski możemy ją zdjąć i wyjąć przez szparę którą stworzą opuszczone sanki
Ktoś pisał że częściowe podnoszenie silnika bez ruszania sanek nie sprawdza się i nadal jest za mało miejsca.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Witam. Przerabiałem wczoraj zdejmowanie miski olejowej w 1Z. Myślę zrobić fotostory ale nie mam na razie czasu. Jak już samochód miałem podniesiony to samo odkręcanie zajęło mi 30 minut. Odkręcamy 2 przednie śruby przy saniach. Między sanie a podwozie wkładamy jakiś klocek. Odkręcamy ten wspornik skrzyni i silnika. Nie wiem dlaczego ale u mnie ta podpora była przykręcona nie dwoma a ośmioma śrubami z czego sześć było na klucz 16 a dwie na klucz 13. Następnie odkręcamy miskę 20 śrub na klucz 10. u mnie nie było w środku torksa a śruby były na pewno oryginalne. Widocznie różne śruby dawała fabryka. Wtedy misa spokojnie schodzi bez kombinacji. Rozkręcanie zajęło 30 minut a składanie jeszcze nie wiem bo czekam na pompę.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok