Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Uszczelka czujnika wału korbowego

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 03 kwie 2013, 13:41

Bozeusz pisze:,ogolnie z kroccami to problem moze miec wiekszosc i niefachowoscia ludzi od gazu bo scianki kolektora sa bardzo cienkie i malo gwintu jest na nagwintowaniu,
Jakby montujący zdjęli kolektor to by mogli nawiercić bliżej wtryskiwaczy co poza podawaniem gazu w miejscu gdzie podawana jest benzyna przez wtryskiwacze benzynowe, brakiem wiórów z wiercenia i gwintowania dostających się do silnika spowodowałby że nawierciliby w miejscu gdzie kolektor jest gruby.
http://imageshack.us/a/img844/4953/naw0.jpg http://imageshack.us/a/img221/343/naw3.jpg

Co do stycznika wolnych obrotów to podłącz miernik pod pin 6 kostki TPS (tak aby kostka była podłączona). Drugą końcówkę miernika daj do masy, ustaw na mierzenia oporu i sprawdź czy opór zmienia się z małego oporu (takiego jakbyś połączył końcówki miernika ze sobą) do nieskończonego jak choć trochę otworzysz przepustnicę. Bo może jest tak że po przy małym otwarciu przepustnicy masz załączony styk wolnych obrotów. Dobrze też by było sprawdzić jak działa potencjometr w TPSie ale to najlepiej by było na vagu zobaczyć jak zmienią się kąt otwarcia przepustnicy.

Bozeusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 04 lut 2010, 18:23

Post autor: Bozeusz » 04 kwie 2013, 00:53

aldi z tym wierceniu w kolektorze i tymi wiorami to racja ... i to zeby jak najblizej wtrysku benzynowego tym bardziej bo jest tam takze grubsza scianka ale raczej taki solidny gaziarz niestety nie istnieje,bynajmniej ja takich nie znam:(...mechanikow tez nie bo zawsze sie cos znajdzie co musze po nich poprawiac:(
apropo gazu to tez najlepsze sa pojedyncze wtryskiwacze gazu jak najblizej wtryskiwaczy benz na jak najkrotszym przewodzie gazowym laczacym kruciec z wtryskiwaczem.
apropo mojego audi to narazie praca mis ie ostro zaczela i szkole mam w weekend nie wiem kiedy do niego zarjze z tym pinem od tps ale czy mozliwe jest to ze na dwoch przepustnicach mialem podobne objawy??
do podlaczania sie mam polskiego vaga 2.5 i kabel usb na obd2 z przejsciowka do audi, ale ten moj vag w moim audi nie wykrywa nr.sterownika silnika przez co nie moge wejsc w bloki pomiarowe
teraz czego to jest wina czym wy sie laczycie?
mam zly kabel...inny program jakis potrzeba czy moze to wina tego ze gosciu od ktorego kupilem moje audi zagotowal silnik i wkladal drugi taki sam,a audi z ktorego bral silnik bylo takie samo i z tego samego roku nawet...mozliwe ze sterownik zostal z ugotowanego silnika i moze dlatego ten vag go nie widzi...ogolnie mam drugi sterownik silnika i sprobuje je zamienic bo jak bym sie dostal do tych blokow pomiarowych to zapewne bym doszedl co jest nie tak
czym wy sie laczycie ze swoimi bryczkami?

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 04 sie 2013, 13:36

Jeździ to auto?

Bozeusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 04 lut 2010, 18:23

Post autor: Bozeusz » 05 sie 2013, 18:57

jezdzi ale nic pozatym
Pali mi 19 l gazu i benzyny tez i nie wiem co jest
nie moge sie polaczyc probowalem juz prawie wszystkim i nic...
na interfejsie do gazu widze jedynie ze jeden rzad cylindrow ma wieksza dawke w granici 4.3 ms drugi rzad ma mniejsza ale stara sie nadrabiac i tez zawyza i wszystko si eknoci z dawka ogolnie nie wiedziec czemu
patrzylem listwa rozrzad juz po raz ktorys i jest dobrze sondy zamienilem stronami ale ciagle ten sam rzad cylindrow zawyza dawke... katalizatorow tez nie mam mam strumienice wstawione i juz skonczyly mi sie pomysly czemu zawyza..... oczywiscie smierdzi przy tym spalinami jak siemasz bo nie przepala wszystkiego tradycyjnie:(

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 05 sie 2013, 20:40

na lpg? przerzuć na bene niech chwile pochodzi i patrz czy wyrównają się czasy

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 05 sie 2013, 21:33

Kasuj sterownik pb, zakręć butlę lpg i zrób parę kilometrów na samej pb i wtedy zobacz co się dzieje.

Jak masz nie skalibrowane wtryskiwacze lpg to będzie taki rozjazd. Ja mam Magic Jet i mam rozjazd między głowicami ok 1 ms - na wolnych telepie itp. żeby na wolnych było ok muszę przyciąć czasy wtryskiwaczy 1-3 o ok 8%. Tylko że to na wolnych coś daje, bo później sie wszystko sypie i faktycznie te wtryskiwacze nie wyrabiają. Muszę przykręcić te 3 wtryskiwacze (skalibrować - tak kręcić aż czasy wtrysków PB będą niezmienne na wolnych na PB i LPG) i zobaczymy co będzie. Jak nic nie wskóram to kupuje Hana zielone używane (za 300 zł można 6 szt kupić) i wywalam te MJ.

Komputer PB podczas jazdy na LPG pokazuje mi ok 12,5/100 km choćbym nie wiem jak delikatni jeździł. Wczoraj klema ściągnięta na 5 minut, od dziś tylko na PB - 50 km na razie i bez problemu na komputerze zszedłem poniżej 11 litrów/100 km na wyświetlaczu. Niby pierdoła, ale świadczy o tym że LPG powoduje wydłużenie czasów PB.

Jakie masz wtryskiwacze LPG?

W każdym razie do czego zmierzam. "Wywal" na razie LPG w ogóle i zobacz co będzie. U mnie np. smród nieprzepalonej rano benzyny był spowodowany puszczaniem LPG przez oring tłoczka w reduktorze NIKO 250. Auto odpalało na PB ale wspomagane LPG w dolocie. Kapnąłem się jak mi się LPG skończyło i jeździłem chwile na PB - auto odpala w 2 sekundy.

Ile ja nerwów straciłem - olej chleje to myślałem że już po silniku, 40 sekund odpalania z zegarkiem w ręku. A tu durny oring i po robocie.

Bozeusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 04 lut 2010, 18:23

Post autor: Bozeusz » 08 sie 2013, 23:18

No wlasnie w tym problem ze ja mu robilem reset na dluzszy czas zeby wystartowal z ustawien fabrycznych i grzalem go na wolnych do 90stopni gasilem pare razy zeby sie ogarnal na benz i skalibrowal sam a gazu nie wlaczalem i na kompie gazowym mimo iz gaz mam nie wlaczony widze wtrysk benz. ktory jest zjebany...przez pierwsze sekundy po odpaleniu idzie rowno wszystko tylko pochodzi chwile i trzy wtryskliwacze benz zawyzaja a pozostale trzy same nie wiedza co maja robic bo tak jak by mialy chec dobrze chodzic ale czasami probuja gonic tamte trzy .... i jeden rzad cylindrow zawyzony jest a drugi rzad niby chodzi dobrze ale probuje dogonic i tak skacza troche te czasy wtryskow
A reduktor mam nowy z pol roku moze ma a za wtryskiwacze gazowe dalem 800zl takze raczej wyzsza pólka... no i sa pojedyncze...i chodzilo wszystko jak ta lala spalanie mialem na poziomie 14l w miescie a w trasie 10l gazu
a teraz mam spalanie 14 w trasie 18 w miescie

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 09 sie 2013, 08:12

Co do Vaga to mogę jedynie podpowiedzieć jak jest u mnie. Miałem kabel a allegro VAG na RS232 i z silnikiem się łączyłem, ale jedynie bloki 000 oraz błędy. Spróbuj może znaleźć kogoś z takim, bo po usb to nawet u mechanika nie mogłem podejrzeć bloków 000.

Tutaj masz rozpiskę sterowników - http://www.12v.org/engine/index.php?section=hw. Jak masz MMS200 to masz jak ja - kastrata, czyli jedynie błędy i bloki 000.

Z tymi czasami wtrysków - też mam jak ty, ale ja dopóki nie zrobię wtrysków LPG to nie panikuje. Choć tez z deka dziwne, że nagle 3 wtryski LPG, na jednej głowicy przylewają - (kompensacja między rozdzielaczami jest, więc nie kwestia nierównych węży LPG)? Na PB raczej jest ok, choć delikatne wibracje da się odczuj, nawet po resecie. Dobrze by było zgadać się z kimś i podmienić kable, bo w ciemno kupować nowe ....

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 09 sie 2013, 10:34

Wystarczy że jeden z wtryskiwaczy będzie dawał za mało to sonda lambda wykryje tlen i przyleje wszystkie na danym banku. Można spróbować go znaleźć zamieniając wtryskiwacze stronami lub/i zmieniając korektę dla pojedynczych wtryskiwaczy. Ale jak rozjechane jest też na benzynie to raczej nie musi być gdzieś indziej usterka. Może wężykiem podciśnieniowym regulatora ciśnienia paliwa się leje benzyna do kolektora. Albo odpadała która klapka zmieniająca długość kolektora (w AAH) lub rozpadła się wewnętrzna konstrukcja kolektora w ABC.

Bozeusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 04 lut 2010, 18:23

Post autor: Bozeusz » 16 sie 2013, 21:00

Kolektor zwalalem i czyscilem i uszczelnialem...jedyne co mi zostaje to komputer drugi kupic bo juz poprostu zglupialem....jest w ogole w okolicach pruszkowa kto by mogl cos wskurac z moim autem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl