Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Czy wymiana szklanek usuwa świerszcza z głowicy?

Wszystko co tyczy się silników V6
johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 19 lip 2013, 08:25

Piotrekłdz pisze:Pewnie włąśnie te zaworki powrotne
W moim przypadku to ostatnia rzecz z takich standardowych która może mieć wpływ.
Piotrekłdz pisze:brak albo uszkodzony zaworek powrotny w filtrze oleju
Mam już chyba 3-ci filtr oleju i zawsze to samo - rano na wolnych (tak na oko licząc) przez ok 2-3 minuty mam diesla. Chyba, że dam gazu delikatnie.
Piotrekłdz pisze: zły olej
Mam 10w40 Valvoline, przez moment - ok 1500 km - miałem Mobil 5w30 (HC) - na obydwu było to samo. Mobila się pozbyłem szybko, bo żłopał go silnik prawie dwa razy więcej niż Valvoline.
Piotrekłdz pisze:albo padająca pompa/uszczelnienie smoka przez co znacznie przedłuża się czas potrzebny na dotarcie oleju wszędzie, a nawet moze być tak że trzeba wkręcić wyższe obroty żeby pompa wgl zassała...
Przy wymianie zaworków w głowicy, wymianie oleju na Mobil 5w30, mechanik zrzucił dolną misę - bo myślałem, że z dolnej mam wyciek. W każdym razie odkręcał również smok pompy oleju i wymienił ten orig. Dosyć błaha sprawa, ale na forum C4 chłopakowi przez ten durny oring zatarł się silnik. Tak jak piszesz - z powodu nieszczelności pompa oleju na wolnych nie mogła sama z siebie zassać oleju - tego pierwszego łyku oleju. Chłopach się połapał, że po odpaleniu trzeba przygazować, żeby olej zaczął być pompowany, ale już ktoś tam z rodziny siadł i kaplica.
Piotrekłdz pisze:Natomiast chciabym zweryfikować jakie jest przeznaczeni tych zaworków w głowicy. Gzdieś czytałem na forum że są to zaworki przelewowe i ich zadaniem jest utrzymywanie ciśnienia nie większego niz 2.5b na szklankach
2.7 bara - http://www.12v.org/engine/index.php?section=hw&sm=oil

"Pressure relief valves, one in each cylinder head, limit the oil pressure to the hydraulic lifters and camshaft bearings to 2.7 bar (39 psi)"
Piotrekłdz pisze:Ciekawi mnie też w jaki sposób się psują czy przestają regulować ciś. i dają maks na szkalnki ale nei wiem czy od tego by stukały? Czy psując się robią "dziurę" w magistrali olejowej przez co opada ciś. oleju w silnikua szczególnie "przed" szklankami i dlatego zaczynają walić...
Kto może rozjaśnić tą sprawe?
Pewien nie jestem, ale hipoteza jest taka: Padają zaworki w głowicy, czyli ciśnienie oleju nie jest w ogóle regulowane, czyli szklanki nie dostają odpowiedniego ciśnienia - nie zostają odpowiednio napompowane?

Z reguły jak ludzie pisali o rozwalonych zaworkach w głowicy to po zdjęciu dekli i odpaleniu auta olej im walił jak z fontanny.

Co do "dziury w magistrali" - po części (chyba?) tak. Jak było u mnie:
- stare zaworki, olej 10w40 Valvoline: ciśnienie na wolnych przy rozgrzanym oleju ok 1.8 bara.
- nowe zaworki, olej Mobil Super 3000 XE 5W-30 (to nie jest prawdziwy syntetyk! Oczywiście w PL piszą, że syntentyk, a na DE mobila już piszą prawdę, że to HC Synthese): ciśnienie na gorącym oleju ok 2.4 bara
- nowe zaworki, powrót do 10w40 Valvoline: ciśnienie na gorącym oleju (czyli ok 90*C, choć jak upały były to nawet i 115*C mi olej łapał - chyba coś z I biegiem wentylatora mam, teraz od razu idzie na maksa przy 95*C) ok 2.2, najniższe jakie miałem to ok 2.0 bara

Czyli coś tam wpływu mają na ciśnienie.

Uszczelka pod kolektor jak pisałem w ASO za 30 zł.

Z tym nadmiernym pompowaniem szklanek to też słyszałem że nie jest to dobre. Tylko w przypadku klepania szklanek, to z reguły jest za niskie ciśnienie - chyba :lol:

A czy sama szklanka to ma jakiś "mechanizm" który utrzymuje w niej olej? Czyli utopię szklanki w oleju i je wyciągnę to po jakimś tam - godzinie lub dwóch - olej wypłynie całkowicie?

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 19 lip 2013, 12:32

Piotrekłdz pisze:
Wracając do kwestii szklanek-u mnie wygląda to w ten sposób że cykają przez cały czas. od odpalenia do zgaszenia, bez względu na temp-tylko że jeszcze raz zaznaczam absoltnie nie jest to "walenie" takie jak np własnie zaraz po odpaleniu przez sekunde. To jest poprostu dźwięk pracujących szklanek które mają nalatane 315 tyś. Laik by nawet nie zwtócił na to uwagi, ale ja lubie jak jedyny odgłos jaki wydaje silnik spod maski na wolnych obrotach to "szum"... Natężenie tego dźwięku jest tka niskie że można by powiedizeć że to wtryskiwacze cykają-moze nie takie jak u nas bo są w miare ciche, ale jak ktoś słyszal bezpośredni wtrtsk Pb to o takim poziomie głośności mówimy.

u mnie bardzo podobnie pracuje silnik..po odpaleniu 1-2 sekundy postuka (taki mały zbieg okoliczności, że jak jest większa wilgoć w powietrzu to 2sek, a jak jest sucho to tak 0-1 sek)

i cykanie mam od odpalenia do zgaszenie nie ważne jaka temp i ciśnienie oleju


wiec podłącze sie do pytania:
Piotrekłdz pisze:
Pytanie tylko czy jak wrzuce funkiel nówki piękne szklaneczki to faktycznie cykanie zniknie a jedyne co będzie słychać to "szum" i własnie pracujące wtryskiwacze...

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 28 lip 2013, 21:37

A czy ktoś miał kiedyś w rękach te zaworki zwrotne? Bo jestem ciekaw czy one po prostu działają w jedną stronę jedynie czy jakoś inaczej. Bo nie wiem czy ładować się w nowe tak na pałę, czy może wymontować stare i jakoś je przetestować. Tylko jak?

edycja
Jak wynika z tego tematu - http://www.audiv8.com/forum/showflat.ph ... t=all&vc=1 to te zaworki zwrotne można jeszcze odratować czyszczeniem. Z tego co piszą to jest to prostej konstrukcji zaworek z kulką, która od syfu może się blokować.

edycja 2
Tutaj http://www.audi-club.ru/forum/showthread.php?t=240134 też spory wątek o tych zaworkach. Na stronie drugiej koleś opisuje, że albo zaworki się blokują, albo oringi uszczelniające są twarde lub już ich nie ma, przez co nie potrafią zablokować odpływu oleju. Więc po wykręceniu można spróbować wymienić oringi (dobrać coś na wymiar).

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 07 sie 2013, 16:39

ten temat zaciekawil mnie wiec rozebralem pokrywe lewa z pod ktrej mi stukalo dosyc mocno wykrecilem zaworek przeczyscilem go spezonym powietrzem zmontowalem i odrazu zauwazylem porpawe pracy tera praktycznie slychac jedynie wtryski ;)

kazdemu polecam sprawdzenie tych zaworkow nie tylko przy glowicach ale i tez tych pod kolektorem <ok>

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 07 sie 2013, 16:50

A przy zaworkach zwrotnych (pod kolektorem) co robiłeś dokładnie?

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 07 sie 2013, 18:06

Poprawę przyniosło wyczyszczenie tego zaworka pod pokrywą czy pod kolektorem?

Jak możesz opisać dźwięk który znikl? Czy było to jednostajne niezbyt głośne stukanie cały czas, czy takie tylko przy odpaleniu/ na zimnym oleju?

Faktcznie jest taka poprawa? O.o

Zostawiłeś starą uszczelkę, nie cieknie?

Mogę proić o jakieś zdjęcie/schemat z zaznaczonym zworkiem albo chociaż dokładny opis gdzie on jest żębym nie szukał na ślepo?

Chyba się za to dzisiaj wezme ^^

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 sie 2013, 20:14

Tylko ponoć stare zaworki mogą się pokruszyć w kawałki przy wykręcaniu że nie będzie czego wkręcać spowrotem.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 08 sie 2013, 15:11

mialem ciagle klepanie w glowicy teraz jesty duzo cichsze,

akurat moje zaworki sie wykrecili i wkrecily ale najpierw na probe wziolem star glowice ktora mam na zapas i z tamtad wykrecilem zaworek lecz gdy po obejrzeniu chcialem go wkrecic dokrecajac gorna czesc odzielila sie od dolnej.. na silniku naszczesice nei bylo tego problemu ;)


jak zdejmniesz pokrywe zaworo trudno go eni znalesc.... porpsotu wez klucz i do roboty! zdejmuj pokrywe i zoabczysz co i jak zamiast na forum pytac i pytac

ten pod kolektorem tez wykreiclem przeczsycielm i wkrecilem spowrotem

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 11 sie 2013, 18:01

Obrazek
ObrazekObrazek

No to zaworek z prawej głowicy wyjęty i przeczyszczony. Rozumiem że wszystkei części zaworka są w tej "śrubce" tak?

Chodził dobrze, ale wyczyściłem go dokłądnie ekstrakcyjna i przesmarowałem świeżym oleje3m Orwiera się przy ok 2.2b a po zamknięciu jest szczelny.

Narazie ejszcze nie odpalałem bo czekam aż silikon w paru meijscach wyschnie. Zdam potem relacje czy się wyciszyła pracy głowicy...

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 03 mar 2014, 08:36

No i jak tam po zabiegach? Ktoś wymieniał te zaworki pod kolektorem w końcu?

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 19 mar 2014, 23:47

też jestem ciekaw bo jestem w trakcie reanimacji swojego motoru.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl