Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK]+LPG Śmierdzi olejem na szczelnym silniku, nie pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Gulon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 03 sie 2013, 21:37

[B4 ABK]+LPG Śmierdzi olejem na szczelnym silniku, nie pali

Post autor: Gulon » 03 sie 2013, 22:00

Witam,
Kupiłem auto z zasyfionym silnikiem. Myślałem, że to jakieś wycieki. Silnik został konkretnie umyty, auto przejechało trasę 170km i zero wycieków. Wymieniony olej, filtr oleju i powietrza.
Pomimo tego kiedy się jedzie z otwartym oknem to czuć z zewnątrz spalonym olejem.
Jutro sprawdzę stan oleju na zimnym silniku.

Jakieś pomysły skąd ten smród? Co sprawdzić?
Ostatnio zmieniony 12 sie 2013, 13:00 przez Gulon, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 sie 2013, 22:14

napewno olej?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 03 sie 2013, 22:28

Gulon, możliwe że gdzieś olej kapie Ci na kolektor wydechowy.

Gulon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 03 sie 2013, 21:37

Post autor: Gulon » 12 sie 2013, 11:24

a więc sprawdziłem poziom oleju - jest w normie. Nic nie ubyło.
Teraz tak myślę że może to nie jest zapach oleju tylko paliwa?

Problem zaczął narastać.
Jak kupiłem auto w te największe upały wszystko było ok - odpalał za drugim na benzynie.
Teraz zaczęło coś się dziać.
NA ZIMNYM:
jak przekręcę stacyjkę to po czasie z nawiewu zaczyna być czuć paliwem. To chyba nie jest normalne?

Kręcę go i kręcę na paliwie i nic. Załapie ale zaraz gaśnie. Jak zmienię na gaz to idzie to trochę łatwiej - tzn. dłużej pochodzi ale też zaraz gaśnie. Pedał gazu zachowuje się jakby był odłączony - mogę go naciskać, kopać a silnik nic - tylko całe auto się trzęsie.
Ostatnio rano odpalałem go tak ze 20 razy i dopiero po około 10 minutach takiego chodzenia silnika zaczął dobrze pracować na gazie. Przez cały ten czas z rury wydechowej wydobywał się biały dym.
Jak się nagrzał to już był już w miarę ok - ale zdarza się że obroty podczas postoju na światłach same wchodzą na 1500 i wyżej jeżeli silnik nie osiągnął jeszcze temperatury 90 stopni.

Do tego mam problem z czujnikiem oleju - jak jadę po kocich łbach, wpadnę w dziurę, itp. to lampka się zaświeca.

Świece wyglądają na nowe - poprzedni właściciel też mówił że dopiero co kupione.

Od czego zacząć?
1. Przekaźnik nr 30
2. filtr paliwa
3. Pompa oleju - Zaworek w pompie oleju? (wcześniej cały silnik był zaświniony olejem więc może jest tam za duże ciśnienie i przez to całe te cyrki?)
4. regulator ciśnienia paliwa

[ Dodano: 2013-08-13, 08:16 ]
Wczoraj została wymieniona przepływka ( zdjęcie w załączniku). Poprzedni był w środku powyginany po wybuchu gazu. Teraz auto chodzi na benzynie.
Efekt
- z 50 koni więcej :)
- zmieniły się obroty - kiedy jadę około 100km/h mam 2600 obrotów.

Niestety problem z odpalaniem częściowo pozostał.
Dzisiaj rano odpalanie wyglądało tak:
- kręcenie, odpalił na chwilę, zgasł, długie kręcenie, długie kręcenie, długie kręcenie - odpalił, chodzi parę sekund zamulony i po chwili jest już ok, ale obroty wchodzą same na luzie do 1600 obrotów, wydobywa się biały dym z rury.

Czyli jest poprawa ale to jeszcze nie wszystko zrobione.
Czy to jest dobry moment na sprawdzenie przekaźnika 30?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl