Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] Zly kat wtrysku? (foto)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 sty 2011, 23:13

Fighter001 pisze:A dla czego bezpieczniej jesli nie bedzie mniejsza niz 3,0?
Czy 3 czy 2,8 czy 2,2 wszystkie wartości są bezpieczne i nic nie ma prawa sie stać z tego powodu .Dopiero dawka poniżej 2 jest zbyt duża ,bo zaczyna się falowanie obrotów .Fabryka ustawia na 4,4mg

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 17 cze 2013, 22:45

Witam panowie, czy jeśli mając na chwile obecną kąt wtrysku 90 , jest to powodem twardszej pracy silnika czy może przestawiajac na 50 zacznie jeszcze głośniej pracowac??

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 17 cze 2013, 22:53

lord17_1991 pisze:Witam panowie, czy jeśli mając na chwile obecną kąt wtrysku 90 , jest to powodem twardszej pracy silnika??
Zapewne tak :) Ustaw sobie jak przykazano na te 55 i powinno się poprawić.

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 17 cze 2013, 23:05

dodam tylko że dotyczy to mojego 2 auta passata AHH , zaczynam przygode z Vagiem dopiero..
czy jeszcze mogl by ktoś wypowiedziec sie na temat korekcji?
1. 0.00 2. 0.30 3. 0.15

[ Dodano: 2013-06-17, 23:10 ]
dodam że auto na zimnym pali na dotyk a gorący juz nie tak dobrze.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 17 cze 2013, 23:50

Korekcje wzorowe ;]

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 cze 2013, 10:11

lord17_1991 pisze:dodam że auto na zimnym pali na dotyk a gorący juz nie tak dobrze.
Korekcje ok ,a problem odpalania na ciepło nie ma z nimi nic wspólnego 8-) ,pasek AHH zapewne z nie starszy niż 98 rok ,wiec masz dwumas ,inny sterownik i inny program ...Problem dłuższego odpalania na ciepłym jest w autach od 98 roku powszechnie znany i o ile nie jest to wina podjechanego tłoczka w pompie ,to tkwi w mapach startowych ;-)

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 18 cze 2013, 11:33

MUNIOR pisze:pasek AHH zapewne z nie starszy niż 98 rok ,wiec masz dwumas ,inny sterownik i inny program
no tak dwumas jest ale on do odpalania nic nie ma, rok rzeczywiście 98. a co do programu jestem wrecz pewny że ori nie jest bo auto na suchym asfalcie bez zadnego sprzegła na 2 biegu gdy sie depnie, traci trakcje, jezdziłem AFN'ami i tak sobie nie radza.
passka kupiłem niedawno poprzedni właściciel tez nie mial pojecia czy jakis chip siedzi , jakie wtryski.. problem własnie z twarda praca, moze rzeczywiscie przez ten kąt ponad 90 i z tym odpalaniem na ciepłym które już nie jest od strzala.. :roll:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 cze 2013, 12:40

lord17_1991 pisze:no tak dwumas jest ale on do odpalania nic nie ma, rok rzeczywiście 98.
Niby nie ma ,ale program ma inne mapy startowe i jak silnik nie kręci z odpowiednią prędkością ,to dobrze nie odpali...a dużo nie trzeba ,wystarczy zmęczony rozrusznik i aku i nie pokręci z szybkością zapisaną w mapach :-P taka nadgorliwość twórców map :-P
lord17_1991 pisze: problem własnie z twarda praca, moze rzeczywiscie przez ten kąt ponad 90 i z tym odpalaniem na ciepłym które już nie jest od strzala.. :roll:
O ile kąt sprawdzany na zablokowanych nastawach ,czyli w BS ,to stanowczo za wczesny i klekotać będzie ...max 60 - 65 powinien być ,o ile to AFN .A do odpalania akurat wczesny kąt zawsze lepszy ,ale nie prawie 2 razy ,czyli 90 ;-)

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 18 cze 2013, 13:31

MUNIOR pisze:O ile kąt sprawdzany na zablokowanych nastawach ,czyli w BS
tak sprawdzałem w BS , a co do rozrusznika to nie wiem w jakim jest stanie, ale właśnie mam wrażenie że ciężko kręci.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 cze 2013, 14:51

lord17_1991 pisze: co do rozrusznika to nie wiem w jakim jest stanie, ale właśnie mam wrażenie że ciężko kręci.
<ok> No i masz bardzo prawdopodobną przyczynę ,cięzkiego odpalania na ciepłym...przy tym sterowniku ,niestety będą takie kwiatki ;-)

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 18 cze 2013, 15:09

ogarne póki co ten kąt i zobaczymy co się bedzie działo ;-)

Awatar użytkownika
gonzoli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 09 lut 2007, 00:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gonzoli » 13 sie 2013, 16:28

Witam, podłączę się z pytaniem do wątku...

czy istnieje możliwość regulacji kąta wtrysku [B4 1.9 tdi 1Z] poprzez VAGa? jakiś czas temu ustawiałem pompą i wszystko byłoby ok, silniczek chodzi pięknie tylko mi pasek rozrządu zaczęło ciąć - podejrzewam, że to przez ruchy pompą.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 sie 2013, 16:53

gonzoli pisze:czy istnieje możliwość regulacji kąta wtrysku [B4 1.9 tdi 1Z] poprzez VAGa?
Nie ,i nie ma takiej możliwość w zadnym tdi na pompie vp-37
gonzoli pisze:jakiś czas temu ustawiałem pompą i wszystko byłoby ok, silniczek chodzi pięknie tylko mi pasek rozrządu zaczęło ciąć - podejrzewam, że to przez ruchy pompą.
To żle podejrzewasz 8-) nie ma takiej opcji ,w tym modelu pompy ,regulacja statycznego kąta wtrysku ,jest możliwa tylko i wyłacznie właśnie ruszając pompą ...w innych modelach tejże pompy ,gdzie pompa jest przykręcona , regulacja jest na kole pompy ,ale to beznadziejne rozwiązanie :roll: Jedyna możliwość cięcia paska ,jest wtedy, gdy pasek ci schodzi z koła ,a to może być spowodowane niedokręceniem pompy ,wadliwą rolką samonapinacza ,lub skrzywieniem osi napinacza ,dużym luzem na wałku pompy ,oraz wytłuczoną panewką na wałku pośrednim ,który to wałek napędzany jest gładką częścią paska rozrządu

Awatar użytkownika
gonzoli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 09 lut 2007, 00:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gonzoli » 14 sie 2013, 07:36

Dziękuję MUNIOR za wyjaśnienie.
Szczerze mówiąc podejrzewałem, że to nie regulacja pompy ale łudziłem się, że tak jest bo łatwo to można poprawić.
Bardzo irytujące jest to, że po prześledzeniu kilku wątków dotyczących cięcia paska więcej mam pytań niż odpowiedzi. Przyczyn wymieniłeś 4, czytałem jeszcze o śrubie mocującej rolkę dociskową, dolnym kole pasowym i jeszcze nie pamiętam o czym.
Bardzo dużo niewiadomych i nie wiem od czego zacząć. Kłopot z tym, że jak mechanik zacznie zmieniać te elementy to będzie to kosztowna naprawa. No chyba, że można ocenić elementy o których piszesz.

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 18 sie 2013, 14:53

MUNIOR pisze:w innych modelach tejże pompy ,gdzie pompa jest przykręcona , regulacja jest na kole pompy ,ale to beznadziejne rozwiązani
u mnie w passku AHH pompa 11 ustawia się na kole, nie ma możliwości ustawienia kąta przy odpalonym silniku, także zabawy co nie miara aby ustawić.. :-/ potwierdzam beznadziejność rozwiązania <ok>

[ Dodano: 2013-08-18, 15:00 ]
a co do cięcia paska, miałem przygodę kiedyś z paskiem ContiTech'a by rumunia, który to wykonany z dziwnego tworzywa po prostu ścierał się od strony gładkiej przez kilka pierwszych tysięcy, a do tego pozostawał na nim intensywny aluminiowy ślad po kole pośrednim.. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl