[80 b4 2.3 ng] Czy warto zakladać gaz ??
[80 b4 2.3 ng] Czy warto zakladać gaz ??
Witam. Szukam już od 2 miesięcy ładnej 80 i niedawno znalazłem ale z silnikiem NG. Nie stać mnie żeby jeździć na pb wiec pytanie czy da się do 5 cylindrowca wsadzić gaz ? są rożne opinie... jedni piszą ze trzeba kombinować inni ze zakładają i cieszą się jazda. Jak to wygląda w rzeczywistości ??
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Tak jak napisałeś, czyli: " jedni kombinują, inni cieszą się jazdą".perdonar pisze:Jak to wygląda w rzeczywistości ??
A wszystko zależy od:
- stanu faktycznego silnika ( kondycja )
- instalacji gazowej która jest zamontowana
- podejścia gazownika który to ogarnia
- dobrego wyregulowania
- dbania o podzespoły i wymiana ich zanim jeszcze zdążą się rozlecieć, na dobre części, nie ze szrotu.
Spełniając w/w punkty silnik odwdzięczy się dobrym zachowaniem na LPG i brakiem problemów.
Najlepiej dowiedzieć się czy któryś z zakładów w okolicy ogarnia mechaniczny wtrysk i zakładał już do takiego auta gaz.
Sagem idealnie napisał co trzeba robić i sprawdzić przed i po zakupie takiego auta.
Ja na swoje NG i LPG złego słowa nie powiem. Jedynie to, że przez mikser i zwężenie dolotu powietrza auto nie ciągnie na wyższych obrotach tak jak powinno ale daje radę. Gaz jak pamiętam u mnie siedzi już ok 8lat i zero problemów przez ten czas. Tylko przeglądy, regulację i jazda. Spalania rzędu 12-14L mieszanego trybu. minimum 9,8l trasa, max 18.5 przy bardzo ciężkiej nodze nonstop w mieście.
Sagem idealnie napisał co trzeba robić i sprawdzić przed i po zakupie takiego auta.
Ja na swoje NG i LPG złego słowa nie powiem. Jedynie to, że przez mikser i zwężenie dolotu powietrza auto nie ciągnie na wyższych obrotach tak jak powinno ale daje radę. Gaz jak pamiętam u mnie siedzi już ok 8lat i zero problemów przez ten czas. Tylko przeglądy, regulację i jazda. Spalania rzędu 12-14L mieszanego trybu. minimum 9,8l trasa, max 18.5 przy bardzo ciężkiej nodze nonstop w mieście.
Po kupnie Compi z wybielaczem pod maską miałem ten sam dylemat co ty, zakładać gaz czy nie zakładać. Większość odradzała mi montaż LPG na mechaniczny wtrysk.perdonar pisze:ok. skoro jest szansa to nasuwa sie pytanie czy jest jakas madra glowa na forum ktora taka instalacje ogarnie... zapewne byle kowalski mi tego nie zrobi dobrze ??
I tak szukając opinii trafiłem do GZW pod Gliwicami, obecnie mam założona sekwencję na mechanicznym wtrysku i aktualnie na LPG jeździ mi lepiej niż na PB. Że taniej to nie musze nikomu tłumaczyć.
Zrobiłem już 17 tys i mogę polecić. Jak chcesz dokładniejsze namiary albo wiecej info to pisz
Wszystko kwestia ustalenia odpowiedniej dawki. U mnie np. na LPG ma lepsze osiągi niż na PB.luk448 pisze:Wiadomo ze na gazie slabsze troszke ale daje rade
Do mechanicznego wtrysku to jak wiemy mozna wsadzic III generacje ale to koszta chyba wieksze niz 3-4 kola.Kiedys pytalem w Czakramie ale kwota oscylowała ok 5 koła z uwagi na to ze III generacja byla krótko na rynku i ciezko i czesci itp.Ale to bylo kilka lat temu.Co do sekwencji to czekam na wypowiedz kolegi ALU.NG i na I i na II generacji bedzie bezpiecznie jezdzil.Wszystko zalezy jak kto dba o auto.Jesli układ WN bedzie sprawny,LPG dobrze ustawione to auto bedzie smigac i nie bedzie strzelac.Teksty typu ze gaz to zlo ze zjada zawory,ze po 50 tys na gazie glowica to szrot dla mnie są wyssane z palca.Mozna tez wsadzic blosa do NG ale i on nie uchroni w 100% przed strzalami.
Cenowo niewiele więcej niż dobrej klasy sekwencja. Instalacja to STAG 4 po tuningu w GZW.t1omek pisze:Daj proszę więcej informacji ile Cię to kosztowało, instalacja na jakich podzespołach?. Wiem że był taki komputer LPG, który posiadał możliwość pracy bez sygnału wtrysku. Pozdro
Tak to wygląda pod maską: