Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT LPG] zbyt niskie obroty na zimnym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
XDaveX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 29 sty 2013, 18:06

[80 B4 2.0 ABT LPG] zbyt niskie obroty na zimnym

Post autor: XDaveX » 11 sie 2013, 11:39

Witam przy odpalenia na zimnym silnik trzyma zbyt niskie obroty , jakieś 600 nie więcej , dopiero jak silnik się zagrzeje to trzyma obroty na poziomie 850-900 tak jak powinno być , dodatkowo słychać w czasie jazdy od strony kolektora ssącego dziwny dzwięk typu tryyyy , który nasila się z depnięciem gazu . Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem rurkę co idzie od filtra powietrza do kolektora gdyż była cała popękana i to pewnie ona była winna i powstawał ten dźwięk . Niestety nic to nie dało dlatego proszę was o radę co jeszcze należy sprawdzić .

PS . Jakie powinno być napięcie akumulatora przy odpalonym silniku oraz po włączeniu klimy . Pytam dodatkowo bo jak odświeżałem klimę tym sprayem co ustawia się za fotelem . Jak włączyłem klimę a potem recyrkulację powietrza to silnik na gazie ledwo miał 250 obr/min , a na benzynie trochę więcej . Tutaj również proszę o radę drodzy forumowicze :->

annak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 29 lip 2013, 12:02

Post autor: annak » 11 sie 2013, 13:46

Witaj Dawid. Co do pierwszej bolączki to prawdopodobnie może być czujnik temperatury (niebieski), który do sterownika podaje dane rezystancji i w tym momencie nie ma ssania dlatego te niskie obroty. Zmierz opornośc czujnika na zimnym silniku ( 2,5 - 3,5kilooma), jeśli jest dużo mniejsze to jest uszkodzony.Co do drugiego tematu to otwórz maskę i posłuchaj skąd te odgłosy.Co do napięcia to na zimnym (14- 14.5V).

XDaveX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 29 sty 2013, 18:06

Post autor: XDaveX » 11 sie 2013, 17:09

Na odpalonym napięcie mam dokładnie 14,12V czyli w normie , a co do czujnika został wymieniony tydzień temu i jak widać nie pomogło , cóż może zdziwić cena takiego czujnika 20 zł ale to przecież coś by napewno dało mimo że tani czujnik i nie najlepszy rzecz jasna . Byłem również na kompie i po raz kolejny wykazało styk biegu jałowego . Skoro na zimnym źle pracuje a na ciepłym już dobrze to winny pewnie jest silniczek krokowy .

annak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 29 lip 2013, 12:02

Post autor: annak » 11 sie 2013, 21:27

To jeśli czujnik OK to wygląda ,że krokowiec.Tak nawiasem to możesz wykorzystać kody błyskowe sam nie jeżdżąc po kompach i płacić za podpięcie. ABT to najprostszy do lokalizacji usterek. Jak nie wiesz jak podpiąć leda i zwieracza do OBD 1 to napisz.

Gulon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 03 sie 2013, 21:37

Post autor: Gulon » 14 sie 2013, 08:58

a te kody błyskowe działają na ABK?
Jak to się sprawdza?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 sie 2013, 09:03

Gulon pisze:a te kody błyskowe działają na ABK?
nie, no przynajmniej ja o czymś takim nie słyszałem, co prawda nie wiedziałem że w ABT da się to zrobić :shock:

XDaveX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 29 sty 2013, 18:06

Post autor: XDaveX » 15 sie 2013, 18:16

A jakie macie obroty na zimnym silniku ? Ja mam bardzo małe jakieś 400-600 a na ciepłym już normalne , czy styk biegu jałowego naprawia się czy wymieniać należy cały silniczek krokowy ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl