Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6 TDI SB] Wysoka temperatura plynu chlodzacego

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

[B3 1,6 TDI SB] Wysoka temperatura plynu chlodzacego

Post autor: bieniek1984 » 18 lis 2007, 17:44

czy zna ktos jakas dobra marke termostatu bo wymienielem na nowy ale chyba jest nadal zle bo auto grzeje sie do 96-100 oC w trasie trzyma ok 97oC wiecej nie pojdzie no chyba ze przy 160 km/h i wiecej to dojdzie do 100oC a kiedys na postoju spadlo do 87oC wiec nie wiem co moze byc :/ plyn byl wymieniony i odpowietrzony. A nie chce tak jezdzic bo sie przegrzeje :/ a potem spawnie glowicy :(
Ostatnio zmieniony 19 lis 2007, 08:32 przez bieniek1984, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 lis 2007, 17:50

Koledzy na forum dużo chwalą termostaty Wahlera.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 lis 2007, 19:24

Po pierwsze nazwij inaczej temat bo jest nie na temat postu i wogóle w złym dziale, a jak władza zobaczy to bedzie opierdziel :-P Pewnie bedzie zacinał sie termostat, ale moesz go sprawdzić, wyciągnij go i wrzuć do wrzącej wody zobaczysz wtedy ile sie otworzył i czy wogóle sie otworzył, a jak już bedzie kupował nowy, to tak jak napisał kolega Labiel, nie są najdroższe ale są bardzo dobre. Ja generalnie jak termostat czy jakolwiek czujnik to tylko wahlera.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2007, 08:54 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.

drejsd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 29 kwie 2007, 17:19
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: drejsd » 18 lis 2007, 21:03

Znawcą nie jestem...ale jak kiedyś miałem takie problemy to trzeba było wymieniać uszczelkę pod głowicą, sprawdź czy ogrzewanie w kabinie jest ok. Jeśli tak to uszczelka powinna być OK, kiedyś też przyczyną był nie termostat a korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego, nie trzymal ciśnienia i też się dziwne rzeczy działy z temperaturą. Ostrzegam cię przed sklepowymi korkami, kupiłem raz taki i był gorszy niż ten co miałem. Guma w środku (uszczelka) powinna być sztywna.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 lis 2007, 21:18

Co do tych korków to drejsd ma racje. Jak czytałem no forum to już różne cuda się przez nie działy. Ludzie pół samochodu wymieniali a ostatecznie okazywało się że wina leży po stronie korka.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 19 lis 2007, 08:33

Ale jak odkrecam korek to syczy a termostat mam nowy :/ kurcze juz nie wiem co mam z tym zrobic wymienie czujnik temperatury mam nadzieje ze to on zawyza temperature Piszecie ze macie temperature 87 oC a ja mam 97 oC :(
Ostatnio zmieniony 19 lis 2007, 09:01 przez bieniek1984, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 19 lis 2007, 09:00

bieniek1984, Wiec jeśli wymieniłeś termostat to sprawdź teraz to co mówią koledzy, sprawdź tą uszczelke, rano oglądnij dokładnie dokoła łaczenie głowicy z blokiem czy nigdzie nie puszcza płynu, zobacz czy na bagnecie od oleju nie ma śladów płynu chłodniczego i czy w płynie nie ma przypadkiem oleju, sprawdź jeszcze czy nie wyrzuca spalni do układu chłodzenia, odkreć korek od zbiornika wyrównawczego (tylko nie na gorącym silniku) i zobacz czy nie idą bombelki powietrza (spaliny). Może wogóle tez szukamy po złej strornie, moze zaczyna szfankowac pompa wody. PS. A wiatraki Sie załanczają? Bo jak nie to oszukuje wskaźnik.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 19 lis 2007, 09:02

wiatrak sie jeszcze nigdy nie wlaczyl :/ ale wlacznik wentylatora tez mam nowy :) a z tymi czujnikami to sa dwa wiec je wymienie a objawow trafionej uszczelki nie mam

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 19 lis 2007, 09:29

No to tyle dobrze że najprawdopodobniej uszczelka nie siedzi.... Piszesz że wiatrak jeszcze sie nie właczył, włacznik wnetylatora nowy to tylko jak miałbys pecha mógłby byc nie być sprawny, ale sprawdź na krótko czy działa wentylator, jak tak to masz najnormlaniej w swiecie złe wskazania wskaźnika, lub sam czujnik wkaźnika szfankuje. Z tego co pamietam to wiatrak właczyć sie powinien na pierwszym biegu przy 95stopni i zbić temperature do 85stopni a na drugim biegu przy 102stooniach i zbić temperature do 92stopni C. W celu sprawdzenia wiatraka odepnij wtyczne i połacz na którko pzewody we wtyczce.

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 19 lis 2007, 09:34

Mam ten sam problem i wymieniałem już wszystko. I nic. Okazało się że jest to wina wskaźnika, który oszukuje o 10 stopni.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 19 lis 2007, 09:52

wiec chodzi o wskaznik czy czujnik ?? a wentylator dziala na krotko. Jak wymienie czujniki to sie zoabczy czy jest ok :)

xavier

Post autor: xavier » 19 lis 2007, 10:35

Panowie, czyli nieszzcelnosc w okolicach korka zbornika plynu chlodzacego moze powodowac jazdy z temperatur? Bo u mnie mam nieszczelnosc przy mocowaniu gornego weza, ktorym plyn wraca do zbiorniczka (taki cienki, od chlodnicy idzie do zbiorniczka i wchodzi do zbiorniczka na gorze). Pekl mi tam plastik, na ktory naklada sie ten gumowy waz. Probowalem kleic ale znowu puscilo. Chyba nie ma na to rady, trzeba kupic zbiorniczek nowy i wymienic, ale na razie to odlozylem, sadzac ze mozna problem olac (troche cieknie, dolewam plynu co jakis czas). Nie powinienem tego ignorowac?

Zauwazylem tez ostatnio ze zaczelo mi ciec przy kruccu przy silniku (tam gdzie sa czujniki temp do ECU i do zegarow - od dolu pod nimi przy wlocie do obudowy silnika). Lekko sie tez saczy od dawna w okolicach krucca pod akumulatorem ... cholera nieszczelny mam ten uklad. Co radzicie?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 lis 2007, 11:42

xavier, jak nieszczelności są spore to układ nie trzyma ciśnienia i temperatura potrafi skoczyć o kilka ładnych stopni do góry.
Króćce przy czujnikach i te z tyłu lubią sobie pękać :-( i ciekną. Trochę się nie popisali panowie konstruktorzy. Inna sprawa, że nie należy ich tak strasznie mocno dokręcać, bo wtedy pęknięcie murowane. Wymień zbiorniczek i króćce, podokręcaj zaciski i poszukaj warsztatu który będzie miał przyrząd do sprawdzania szczelności układu i poprawności działania korka, niech to sprawdzi. Jak będzie ok. to cacy, jak nie to szukaj dalej nieszczelności albo nowego korka :-(

xavier

Post autor: xavier » 19 lis 2007, 12:05

no i wlasnie bede sie musial za to wziasc. Temperature mam wlasnie tak w okolicach 95-96 stopni, zamiast normalnych 90.

Pierwsze poszukiwania na allegro zbiorniczka przyniosly takie efekty:

http://allegro.pl/show_item.php?item=268775488 - uzywany, ale wydaje sie chyba dobry ... tylko czy pasuje do mojego auta?

http://allegro.pl/item265802924_nowy_zb ... 95_ss.html - nowy zbiorniczek, bez korka, tyle ze 100PLN.

Co sadzicie, czy wziasc uzywke i zaplacic 50 zl z transportem (uzywka do uzywka, nie wiadomo ile wytrzyma zanim znowu nie peknie) czy wziasc nowy za 120zl z transportem i cieszyc sie nowym czystym i calym zbiorniczkieM? :)

i dodatkowa prosba jesli ktos ma teraz dostep do ETKI - czy moglbym prosic o sprawdzenie numerka czesci tego zbiornika, jaki pasuje do mojego A80 B4 ADA 1.6 Avant z 95roku? Jesli sie ktos taki znajdzie, z gory dziekuje.

PS. mozna tez gdzies kupic od razu takie krocce, o ktorych Danek piszesz, ze lubia pekac?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 lis 2007, 12:50

Nr zbiorniczka: 8A0 121 403 ten z allegro (używany) ma inny numer :-( .
Kołnierz (króciec wodny) z pierścieniem uszczeln. (do czujników): 037 121 132G
Kołnierz (króciec wodny) z pierścieniem uszczeln. (z tyłu głowicy): 026 121 144E
Te króćce można normalnie dokupić koszt chyba ok. 25 zł.

Ta temperatura, biorąc pod uwagę, że czujniki lubią sobie pokłamać (mój zawyża ok. 7*C :-) sprawdziłem pirometrem) to jest całkiem normalna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl