[B3 1,6 TDI SB] Wysoka temperatura plynu chlodzacego
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
[B3 1,6 TDI SB] Wysoka temperatura plynu chlodzacego
czy zna ktos jakas dobra marke termostatu bo wymienielem na nowy ale chyba jest nadal zle bo auto grzeje sie do 96-100 oC w trasie trzyma ok 97oC wiecej nie pojdzie no chyba ze przy 160 km/h i wiecej to dojdzie do 100oC a kiedys na postoju spadlo do 87oC wiec nie wiem co moze byc plyn byl wymieniony i odpowietrzony. A nie chce tak jezdzic bo sie przegrzeje a potem spawnie glowicy
Ostatnio zmieniony 19 lis 2007, 08:32 przez bieniek1984, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Po pierwsze nazwij inaczej temat bo jest nie na temat postu i wogóle w złym dziale, a jak władza zobaczy to bedzie opierdziel Pewnie bedzie zacinał sie termostat, ale moesz go sprawdzić, wyciągnij go i wrzuć do wrzącej wody zobaczysz wtedy ile sie otworzył i czy wogóle sie otworzył, a jak już bedzie kupował nowy, to tak jak napisał kolega Labiel, nie są najdroższe ale są bardzo dobre. Ja generalnie jak termostat czy jakolwiek czujnik to tylko wahlera.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2007, 08:54 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.
Znawcą nie jestem...ale jak kiedyś miałem takie problemy to trzeba było wymieniać uszczelkę pod głowicą, sprawdź czy ogrzewanie w kabinie jest ok. Jeśli tak to uszczelka powinna być OK, kiedyś też przyczyną był nie termostat a korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego, nie trzymal ciśnienia i też się dziwne rzeczy działy z temperaturą. Ostrzegam cię przed sklepowymi korkami, kupiłem raz taki i był gorszy niż ten co miałem. Guma w środku (uszczelka) powinna być sztywna.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
Ale jak odkrecam korek to syczy a termostat mam nowy kurcze juz nie wiem co mam z tym zrobic wymienie czujnik temperatury mam nadzieje ze to on zawyza temperature Piszecie ze macie temperature 87 oC a ja mam 97 oC
Ostatnio zmieniony 19 lis 2007, 09:01 przez bieniek1984, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
bieniek1984, Wiec jeśli wymieniłeś termostat to sprawdź teraz to co mówią koledzy, sprawdź tą uszczelke, rano oglądnij dokładnie dokoła łaczenie głowicy z blokiem czy nigdzie nie puszcza płynu, zobacz czy na bagnecie od oleju nie ma śladów płynu chłodniczego i czy w płynie nie ma przypadkiem oleju, sprawdź jeszcze czy nie wyrzuca spalni do układu chłodzenia, odkreć korek od zbiornika wyrównawczego (tylko nie na gorącym silniku) i zobacz czy nie idą bombelki powietrza (spaliny). Może wogóle tez szukamy po złej strornie, moze zaczyna szfankowac pompa wody. PS. A wiatraki Sie załanczają? Bo jak nie to oszukuje wskaźnik.
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
No to tyle dobrze że najprawdopodobniej uszczelka nie siedzi.... Piszesz że wiatrak jeszcze sie nie właczył, włacznik wnetylatora nowy to tylko jak miałbys pecha mógłby byc nie być sprawny, ale sprawdź na krótko czy działa wentylator, jak tak to masz najnormlaniej w swiecie złe wskazania wskaźnika, lub sam czujnik wkaźnika szfankuje. Z tego co pamietam to wiatrak właczyć sie powinien na pierwszym biegu przy 95stopni i zbić temperature do 85stopni a na drugim biegu przy 102stooniach i zbić temperature do 92stopni C. W celu sprawdzenia wiatraka odepnij wtyczne i połacz na którko pzewody we wtyczce.
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
Panowie, czyli nieszzcelnosc w okolicach korka zbornika plynu chlodzacego moze powodowac jazdy z temperatur? Bo u mnie mam nieszczelnosc przy mocowaniu gornego weza, ktorym plyn wraca do zbiorniczka (taki cienki, od chlodnicy idzie do zbiorniczka i wchodzi do zbiorniczka na gorze). Pekl mi tam plastik, na ktory naklada sie ten gumowy waz. Probowalem kleic ale znowu puscilo. Chyba nie ma na to rady, trzeba kupic zbiorniczek nowy i wymienic, ale na razie to odlozylem, sadzac ze mozna problem olac (troche cieknie, dolewam plynu co jakis czas). Nie powinienem tego ignorowac?
Zauwazylem tez ostatnio ze zaczelo mi ciec przy kruccu przy silniku (tam gdzie sa czujniki temp do ECU i do zegarow - od dolu pod nimi przy wlocie do obudowy silnika). Lekko sie tez saczy od dawna w okolicach krucca pod akumulatorem ... cholera nieszczelny mam ten uklad. Co radzicie?
Zauwazylem tez ostatnio ze zaczelo mi ciec przy kruccu przy silniku (tam gdzie sa czujniki temp do ECU i do zegarow - od dolu pod nimi przy wlocie do obudowy silnika). Lekko sie tez saczy od dawna w okolicach krucca pod akumulatorem ... cholera nieszczelny mam ten uklad. Co radzicie?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
xavier, jak nieszczelności są spore to układ nie trzyma ciśnienia i temperatura potrafi skoczyć o kilka ładnych stopni do góry.
Króćce przy czujnikach i te z tyłu lubią sobie pękać i ciekną. Trochę się nie popisali panowie konstruktorzy. Inna sprawa, że nie należy ich tak strasznie mocno dokręcać, bo wtedy pęknięcie murowane. Wymień zbiorniczek i króćce, podokręcaj zaciski i poszukaj warsztatu który będzie miał przyrząd do sprawdzania szczelności układu i poprawności działania korka, niech to sprawdzi. Jak będzie ok. to cacy, jak nie to szukaj dalej nieszczelności albo nowego korka
Króćce przy czujnikach i te z tyłu lubią sobie pękać i ciekną. Trochę się nie popisali panowie konstruktorzy. Inna sprawa, że nie należy ich tak strasznie mocno dokręcać, bo wtedy pęknięcie murowane. Wymień zbiorniczek i króćce, podokręcaj zaciski i poszukaj warsztatu który będzie miał przyrząd do sprawdzania szczelności układu i poprawności działania korka, niech to sprawdzi. Jak będzie ok. to cacy, jak nie to szukaj dalej nieszczelności albo nowego korka
no i wlasnie bede sie musial za to wziasc. Temperature mam wlasnie tak w okolicach 95-96 stopni, zamiast normalnych 90.
Pierwsze poszukiwania na allegro zbiorniczka przyniosly takie efekty:
http://allegro.pl/show_item.php?item=268775488 - uzywany, ale wydaje sie chyba dobry ... tylko czy pasuje do mojego auta?
http://allegro.pl/item265802924_nowy_zb ... 95_ss.html - nowy zbiorniczek, bez korka, tyle ze 100PLN.
Co sadzicie, czy wziasc uzywke i zaplacic 50 zl z transportem (uzywka do uzywka, nie wiadomo ile wytrzyma zanim znowu nie peknie) czy wziasc nowy za 120zl z transportem i cieszyc sie nowym czystym i calym zbiorniczkieM?
i dodatkowa prosba jesli ktos ma teraz dostep do ETKI - czy moglbym prosic o sprawdzenie numerka czesci tego zbiornika, jaki pasuje do mojego A80 B4 ADA 1.6 Avant z 95roku? Jesli sie ktos taki znajdzie, z gory dziekuje.
PS. mozna tez gdzies kupic od razu takie krocce, o ktorych Danek piszesz, ze lubia pekac?
Pierwsze poszukiwania na allegro zbiorniczka przyniosly takie efekty:
http://allegro.pl/show_item.php?item=268775488 - uzywany, ale wydaje sie chyba dobry ... tylko czy pasuje do mojego auta?
http://allegro.pl/item265802924_nowy_zb ... 95_ss.html - nowy zbiorniczek, bez korka, tyle ze 100PLN.
Co sadzicie, czy wziasc uzywke i zaplacic 50 zl z transportem (uzywka do uzywka, nie wiadomo ile wytrzyma zanim znowu nie peknie) czy wziasc nowy za 120zl z transportem i cieszyc sie nowym czystym i calym zbiorniczkieM?
i dodatkowa prosba jesli ktos ma teraz dostep do ETKI - czy moglbym prosic o sprawdzenie numerka czesci tego zbiornika, jaki pasuje do mojego A80 B4 ADA 1.6 Avant z 95roku? Jesli sie ktos taki znajdzie, z gory dziekuje.
PS. mozna tez gdzies kupic od razu takie krocce, o ktorych Danek piszesz, ze lubia pekac?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nr zbiorniczka: 8A0 121 403 ten z allegro (używany) ma inny numer .
Kołnierz (króciec wodny) z pierścieniem uszczeln. (do czujników): 037 121 132G
Kołnierz (króciec wodny) z pierścieniem uszczeln. (z tyłu głowicy): 026 121 144E
Te króćce można normalnie dokupić koszt chyba ok. 25 zł.
Ta temperatura, biorąc pod uwagę, że czujniki lubią sobie pokłamać (mój zawyża ok. 7*C sprawdziłem pirometrem) to jest całkiem normalna.
Kołnierz (króciec wodny) z pierścieniem uszczeln. (do czujników): 037 121 132G
Kołnierz (króciec wodny) z pierścieniem uszczeln. (z tyłu głowicy): 026 121 144E
Te króćce można normalnie dokupić koszt chyba ok. 25 zł.
Ta temperatura, biorąc pod uwagę, że czujniki lubią sobie pokłamać (mój zawyża ok. 7*C sprawdziłem pirometrem) to jest całkiem normalna.