[80 b4 1.6 ADA] Zawór regulacji obrotów biegu jałowego
[80 b4 1.6 ADA] Zawór regulacji obrotów biegu jałowego
jako że nie wiele jest tematów odnośnie tego właśnie silnika a różni się różnymi elementami od abk, więc chciałem zapytać czy w tym silniku ten zawór regulacji który jest montowany w obudowie filtra powietrza jest rozbieralny i do wyczyszczenia ? zdjęcie poglądowe jak on wygląda http://img19.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3469920240
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
raczej nie bo jezeli by sie zacinal to by ci sie wieszal predzej na obrotach niz falowal, co do zacinania to zadka przypadlosc w tym zaworze, w nafcie go nie zanurzaj bo go tylko zniszczysz jak chcesz go wyczyscic to tak jak pisalem wyzej.dAnte84 pisze:no bo się w sumie zastanawiam czy on w ogóle się psuje czy też zacina tak że może powodować problem falujących obrotów ?
Jezeli chcesz go wogole sprawdzic czy dziala poprawnie to po odlaczeniu wtycznki na pracujacym silniku obroty powinny wzrosnac i zatrzymac sie ( przypuscmy okolo 2000 rmp) po podlaczeniu zjechac do 900,
przyczyna falowania moga byc kable WN i swiece to co mozesz sobie sprawdzic
w nastepnej kolejności ale to juz lepiej z kompem i vagiem sprawdzac to sonda lambda, przeplywomierz i czujnik halla podlacz pod kompa to ci pokaze
[ Dodano: 2013-08-16, 20:48 ]
aha i zrob sobie reset tak na dobry poczatek w tym silniku mozesz go zrobic tylko w jeden sposob odlacz klemy od aku najlepiej na noc rano odpal silnik nie dotykajac pedlau gazu i bez odbiorników pradu (oczywiscie na benzynie jezeli masz lpg ) i poczekaj az zalacze sie wentylaory zgas silnik reset masz zrobiony a silnik jest zaadaptowany ( i nie sluchaj debili ktorzy ci powiedza ze bez kompa tego nie zrobisz, vag nie pomoze bo inaczej sie nie da a teoretyków nie brakuje)
wbrew pozorom taki manewr rozwiazuje bardzo duzo problemów
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie chce być mądrzejszy i się spierać, ale bzdury piszesz. Ten zawór moze się zacinać i powodować falowanie bo będzie nie równo pracował ecu będzie co chwile korygował obroty.
https://audi80.pl/80-b4-16-ada-za-wy ... vt3445.htm
https://audi80.pl/80-b4-16-ada-za-wy ... vt3445.htm
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
no naprawde ciekawe rzeczy pisza ;P az milo poczytac
no dobra niech bedzie ze moze i od niego falowac wiec niech sobie go przeczysci i rzycze powodzenia w odprowadzaniu nafty z tego silniczka jak go zanurzy calego
Elo <ok> <ok>
[ Dodano: 2013-08-16, 21:14 ]
no i zwroc uwage o czym wogole mowa w watku ze ma za wysokie obroty wiec silnik mu sie wieszal poczytaj zanim cos zlinkujesz
no dobra niech bedzie ze moze i od niego falowac wiec niech sobie go przeczysci i rzycze powodzenia w odprowadzaniu nafty z tego silniczka jak go zanurzy calego
Elo <ok> <ok>
[ Dodano: 2013-08-16, 21:14 ]
no i zwroc uwage o czym wogole mowa w watku ze ma za wysokie obroty wiec silnik mu sie wieszal poczytaj zanim cos zlinkujesz
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
W linku ma wysokie obroty bo mu się wieszał zawór na max otwartym. A tu autor pytał czy zawór ma wpływ na falujące obroty wiec pisałem "MA" nagar może prowadzić do wieszania się zaworu chwilowego. ECU źle dobiera moc elektromagnesu bo się wiesza chwilowo grzybek. I w tym temacie jak wół napisali jak umyć.
Z reszta prowadzę warsztat i nie jeden taki podobny zawór wyczyściłem w Fordach i efekty są piorunujące.
Z reszta prowadzę warsztat i nie jeden taki podobny zawór wyczyściłem w Fordach i efekty są piorunujące.
Dzięki Panowie za rady ale po bliższym przyjrzeniu się gumowym rurką, okazuje się że obie są popękane w kilku miejscach i to akurat ta wejściowa i wyjściowa z zaworu, więc póki sobie nie załatwię nowych niepopękanych to niestety nie zweryfikuję czy ten zawór działa czy to tylko te rurki nieszczęsne ;]