Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.6 ADA] Zawór regulacji obrotów biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dAnte84

[80 b4 1.6 ADA] Zawór regulacji obrotów biegu jałowego

Post autor: dAnte84 » 15 sie 2013, 11:06

jako że nie wiele jest tematów odnośnie tego właśnie silnika a różni się różnymi elementami od abk, więc chciałem zapytać czy w tym silniku ten zawór regulacji który jest montowany w obudowie filtra powietrza jest rozbieralny i do wyczyszczenia ? zdjęcie poglądowe jak on wygląda :) http://img19.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3469920240

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 16 sie 2013, 01:38

nie jest rozbieralny, o ile widzisz wogole sens w czyszczeniu tego zaworu mozesz to zrobic wpisukujac z jednej i z drugiej strony wd40, potem wypsikac powietrzem sprezonym

dAnte84

Post autor: dAnte84 » 16 sie 2013, 19:27

no bo się w sumie zastanawiam czy on w ogóle się psuje czy też zacina tak że może powodować problem falujących obrotów ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sie 2013, 19:35

Tak może(zacina się), często ludzie zanurzają w nafcie na całą dobę efekty różne.

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 16 sie 2013, 20:26

dAnte84 pisze:no bo się w sumie zastanawiam czy on w ogóle się psuje czy też zacina tak że może powodować problem falujących obrotów ?
raczej nie bo jezeli by sie zacinal to by ci sie wieszal predzej na obrotach niz falowal, co do zacinania to zadka przypadlosc w tym zaworze, w nafcie go nie zanurzaj bo go tylko zniszczysz jak chcesz go wyczyscic to tak jak pisalem wyzej.
Jezeli chcesz go wogole sprawdzic czy dziala poprawnie to po odlaczeniu wtycznki na pracujacym silniku obroty powinny wzrosnac i zatrzymac sie ( przypuscmy okolo 2000 rmp) po podlaczeniu zjechac do 900,
przyczyna falowania moga byc kable WN i swiece to co mozesz sobie sprawdzic
w nastepnej kolejności ale to juz lepiej z kompem i vagiem sprawdzac to sonda lambda, przeplywomierz i czujnik halla podlacz pod kompa to ci pokaze

[ Dodano: 2013-08-16, 20:48 ]
aha i zrob sobie reset tak na dobry poczatek w tym silniku mozesz go zrobic tylko w jeden sposob odlacz klemy od aku najlepiej na noc rano odpal silnik nie dotykajac pedlau gazu i bez odbiorników pradu (oczywiscie na benzynie jezeli masz lpg ) i poczekaj az zalacze sie wentylaory zgas silnik reset masz zrobiony a silnik jest zaadaptowany ( i nie sluchaj debili ktorzy ci powiedza ze bez kompa tego nie zrobisz, vag nie pomoze bo inaczej sie nie da a teoretyków nie brakuje)
wbrew pozorom taki manewr rozwiazuje bardzo duzo problemów

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sie 2013, 20:55

Nie chce być mądrzejszy i się spierać, ale bzdury piszesz. Ten zawór moze się zacinać i powodować falowanie bo będzie nie równo pracował ecu będzie co chwile korygował obroty.
https://audi80.pl/80-b4-16-ada-za-wy ... vt3445.htm

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 16 sie 2013, 21:03

no naprawde ciekawe rzeczy pisza ;P az milo poczytac

no dobra niech bedzie ze moze i od niego falowac wiec niech sobie go przeczysci i rzycze powodzenia w odprowadzaniu nafty z tego silniczka jak go zanurzy calego
Elo <ok> <ok>

[ Dodano: 2013-08-16, 21:14 ]
no i zwroc uwage o czym wogole mowa w watku ze ma za wysokie obroty wiec silnik mu sie wieszal poczytaj zanim cos zlinkujesz <piwo>

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sie 2013, 21:30

W linku ma wysokie obroty bo mu się wieszał zawór na max otwartym. A tu autor pytał czy zawór ma wpływ na falujące obroty wiec pisałem "MA" nagar może prowadzić do wieszania się zaworu chwilowego. ECU źle dobiera moc elektromagnesu bo się wiesza chwilowo grzybek. I w tym temacie jak wół napisali jak umyć.

Z reszta prowadzę warsztat i nie jeden taki podobny zawór wyczyściłem w Fordach i efekty są piorunujące.

dAnte84

Post autor: dAnte84 » 17 sie 2013, 17:14

Dzięki Panowie za rady ale po bliższym przyjrzeniu się gumowym rurką, okazuje się że obie są popękane w kilku miejscach i to akurat ta wejściowa i wyjściowa z zaworu, więc póki sobie nie załatwię nowych niepopękanych to niestety nie zweryfikuję czy ten zawór działa czy to tylko te rurki nieszczęsne ;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl