Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Zamiana wałków rozrządu

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
bendix150
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2008, 13:54

[AAH] Zamiana wałków rozrządu

Post autor: bendix150 » 16 mar 2012, 21:09

Witam mam pytanie czy w silniku 2.8 AAH można zamienić wałki rozrządu tzn z prawej głowicy zamontować na lewej i odwrotnie? W ten sposób nawet mając poprawnie ustawiony rozrząd będzie on przestawiony o 180stopni? Mam problem z uruchomieniem silnika hall wymieniony na nowy pozostałe czujniki sprawne ,wyzwalanie komputera poprzez dotykanie przewodem do masy wyzwala iskrę na świecach , wtryskiwacze sikają benzyna. zbudowałem nawet mechaniczny poszukiwacz mechaniczny na wyłączniku krańcowym który podawał sygnał do komputera zamiast oryginalnego Halla i komputer nie podaje sygnału na świece ,natomiast wyzwalany oszukiwać ręcznie wyzwala iskrę.Chciałbym się upewnić ze jest możliwa zamiana walków poprzez co Ecu nie ma synchronizacji i blokuje iskrę i wtryski.Nadmienię iż wykonałem kompletny remont silnika , nie zdarzyłem go włożyć gdyż zastała mnie zima a teraz jak się do tego zabrałem nie potrafię sobie odtworzyć w pamięci czy była by możliwa taka zamiana walków ? :( proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2012, 11:54 przez bendix150, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 18 mar 2012, 19:46

podmień ecu ;-) u mnie po remoncie głowic też próżno szukałem iskry :roll: okazał się być w jakiś sposób niesprawny

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 19 mar 2012, 23:19

nie zamienisz tych walkow toz jeden ma gwint na przykrecenie tej blaszki z wcieciem dla halla, sprawdz modul

bendix150
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2008, 13:54

Post autor: bendix150 » 20 mar 2012, 21:39

Wiec tak Ecu kupiony sprawny wyjęty ze sprawnego auta ,dalej to samo mam już 4 czujniki Halla na każdym jest to samo .Moduł jest sprawny bo jak wyzwalam układ dotykając kablem do masy to iskra jest wszystko działa mam jeszcze podejrzenie co do czujnika na wale korbowym ale skoro wyzwolenie następuje po dotknięciu do masy to powinien być sprawny spróbuje jutro zrobić to samo ale go wypiąć o postępach napisze.Nie mam możliwości podmiany do innego sprawnego auta aby jednoznacznie ocenić sprawność.

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 21 mar 2012, 08:44

sprawdz rozrząd bo nie :roll: masz synchronizacji :lol:

bendix150
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2008, 13:54

Post autor: bendix150 » 21 mar 2012, 22:12

Sprawdzę i udzielę odpowiedzi co i jak poszło ale tez podejrzewam rozrząd.

[ Dodano: 2012-04-03, 22:56 ]
A więc tak rozrząd poprawiony ,niestety na 4 halle 3szt zepsute autko śmiga ładnie,silnik pracuje odpala od strzała :lol: . Mam tylko problem z odpowietrzeniem układu , nadmienię iż mam klima tronik a ta nędzna śruba do odpowietrzania dawno zgniła :( .

madcap
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 23 lip 2013, 08:41

Post autor: madcap » 23 lip 2013, 08:46

bendix150 poradziłeś cobie z tym z tym autem?? Mam ten sam problem.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 24 lip 2013, 15:39

Cześć :-) Też mam niezbyt sprawną tę śrubkę i wolę jej nie tykać no i nie mam klimy.Ale może Ci to pomorze Przy zalewaniu układu chłodniczego wlewam najpierw górnym szlałfem tym przy chłodnicy do silnika płyn.Tak żeby był widoczny. Następnie do wyrównawczego, powoli aż w tym króćcu też się pojawi płyn.Skręcam zapalam, dmuchawa na ful ciepłe powietrze postępuje już tak jak przy samo odpowietrzeniu i pilnuje ciśnienia w wyrównawczym odkręcając i zakręcając korek oraz ściskam szlałfy .W razie Wu gaszę na chwilę silnik żeby odsapną,zdarza się się wtedy że przy powolnym odkręcaniu korka i uwolnieniu ciśnienia sam zaciągnie płyn.Zapalam i dolewam świeżego chłodziwa pilnuję korka i ciśnienia aż stwierdzę że jest już stabilnie.Mnie to zajmuje w tym aucie do 30 min od skręcenia szlałfów. Pozdrawiam i powodzenia

bendix150
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2008, 13:54

Post autor: bendix150 » 15 sie 2013, 16:09

Cześć poradziłem sobie z tym tematem wyczytałem w mądrej niemieckiej książce że układ chłodzenia w tym aucie jest jest zamknięty szczelnie oznacza to że silnik pracuje i pompa wody pracuje prawidłowo gdy korek jest zamknięty a nie otwarty i odpowietrza się nieco inaczej niż pisali koledzy .

[ Dodano: 2013-08-15, 16:14 ]
Mam jeszcze pytanie czy wentylatory na chłodnicy w tym aucie maja 2 prędkości pracy ?
Bo ja u siebie nie zaobserwowałem tego i być może mam coś zepsute.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 16 sie 2013, 21:22

bendix150 pisze:Mam jeszcze pytanie czy wentylatory na chłodnicy w tym aucie maja 2 prędkości pracy ?
Tak ma dwie, ale druga praktycznie się nie włącza. Zdejmij wtyczkę z czujnika chłodnicy i zewrzyj środkowy pin z jednym a po drugim skrajnym. W ten spsoób sprawdzisz oba biegi.

bendix150
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2008, 13:54

Post autor: bendix150 » 17 sie 2013, 11:21

Właśnie sprawdziłem i 1 biegu nie mam w ogóle dlatego silnik się tam mocno rozgrzewa .
Który przekaźnik jest odpowiedzialny za te 1 prędkość wentylatora chłodnicy?
pozdrawiam

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 17 sie 2013, 12:28

Tak na szybko to ja zrobiłem u siebie tak, że podmieniłem piny we wtyczce do czujnika przy chłodnicy - w ten sposób jak czujnik chce załączyć 1 bieg to od razu mam 2. Dzięki temu obniżyła mi się o dobre kilkanaście stopni temperatura oleju w te upały.

Czyli 1 i 2 bieg mają osobne przekaźniki?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 17 sie 2013, 18:06

Za pierwszy bieg wentylatora chłodnicy odpowiada przekaźnik w gnieździe 11 skrzynki bezpieczników. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 1e1ca7a75b

Zobacz czy pojawia się prąd na wentylatorów (znajduję się pod akumulatorem, z góry ciężko będzie się dostać) w momencie gdy powinien chodzić pierwszy bieg.

bendix150
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2008, 13:54

Post autor: bendix150 » 30 sie 2013, 15:19

Aktualnie jestem w trakcie wymiany nagrzewnicy ciekła mi już wcześniej a teraz puściła całkowicie. Mam wersje z klima tronikiem wiec mecze się z rozbieraniem .
Raz sumując Przekaźnik 11 włącza 2 wentylatory szeregowo i to jest 1bieg każdy pracuje na 6v a przekaźnik 2 włącza je równolegle i każdy zasuwa na maksa . A u mnie ktoś olał 1 bieg i wentylatory były podłączone tylko pod układ z 2 przekaźnikiem i jeden zacisk pozostał wolny .Jak tylko wymienię nagrzewnice posprawdzam wszystko i napisze.
pozdrawiam

[ Dodano: 2013-09-10, 22:15 ]
witam ponownie wymieniona nagrzewnica , odpowietrzona oraz cały układ chłodzenia dalej nie mam 1 biegu wentylatorów czujnik sprawny nawet kupiony drugi .
Mam dalej pytanie o przekaźniki odpowiedzialne za bieg 1 oraz 2 oczywiście 2 bieg zidentyfikowałem bardzo szybko bo działa natomiast z 1 mam problem .Opornik pod zbiorniczkiem płynu tez sprawdzony .
Kolego aldi niestety mam całkiem inny układ przekaźników niż ten sugerowany.
Na razie z mostkowałem oba biegi aby mieć parasol ochronny , temp silnika w granicach 92-95 C . Temat narazie zawieszam wyjeżdżam na urlop jak wrócę będę szukał 1 biegu.
Dziękuje za podpowiedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl