[AAH] Zamiana wałków rozrządu
[AAH] Zamiana wałków rozrządu
Witam mam pytanie czy w silniku 2.8 AAH można zamienić wałki rozrządu tzn z prawej głowicy zamontować na lewej i odwrotnie? W ten sposób nawet mając poprawnie ustawiony rozrząd będzie on przestawiony o 180stopni? Mam problem z uruchomieniem silnika hall wymieniony na nowy pozostałe czujniki sprawne ,wyzwalanie komputera poprzez dotykanie przewodem do masy wyzwala iskrę na świecach , wtryskiwacze sikają benzyna. zbudowałem nawet mechaniczny poszukiwacz mechaniczny na wyłączniku krańcowym który podawał sygnał do komputera zamiast oryginalnego Halla i komputer nie podaje sygnału na świece ,natomiast wyzwalany oszukiwać ręcznie wyzwala iskrę.Chciałbym się upewnić ze jest możliwa zamiana walków poprzez co Ecu nie ma synchronizacji i blokuje iskrę i wtryski.Nadmienię iż wykonałem kompletny remont silnika , nie zdarzyłem go włożyć gdyż zastała mnie zima a teraz jak się do tego zabrałem nie potrafię sobie odtworzyć w pamięci czy była by możliwa taka zamiana walków ? proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2012, 11:54 przez bendix150, łącznie zmieniany 3 razy.
Wiec tak Ecu kupiony sprawny wyjęty ze sprawnego auta ,dalej to samo mam już 4 czujniki Halla na każdym jest to samo .Moduł jest sprawny bo jak wyzwalam układ dotykając kablem do masy to iskra jest wszystko działa mam jeszcze podejrzenie co do czujnika na wale korbowym ale skoro wyzwolenie następuje po dotknięciu do masy to powinien być sprawny spróbuje jutro zrobić to samo ale go wypiąć o postępach napisze.Nie mam możliwości podmiany do innego sprawnego auta aby jednoznacznie ocenić sprawność.
Sprawdzę i udzielę odpowiedzi co i jak poszło ale tez podejrzewam rozrząd.
[ Dodano: 2012-04-03, 22:56 ]
A więc tak rozrząd poprawiony ,niestety na 4 halle 3szt zepsute autko śmiga ładnie,silnik pracuje odpala od strzała :lol: . Mam tylko problem z odpowietrzeniem układu , nadmienię iż mam klima tronik a ta nędzna śruba do odpowietrzania dawno zgniła .
[ Dodano: 2012-04-03, 22:56 ]
A więc tak rozrząd poprawiony ,niestety na 4 halle 3szt zepsute autko śmiga ładnie,silnik pracuje odpala od strzała :lol: . Mam tylko problem z odpowietrzeniem układu , nadmienię iż mam klima tronik a ta nędzna śruba do odpowietrzania dawno zgniła .
Cześć Też mam niezbyt sprawną tę śrubkę i wolę jej nie tykać no i nie mam klimy.Ale może Ci to pomorze Przy zalewaniu układu chłodniczego wlewam najpierw górnym szlałfem tym przy chłodnicy do silnika płyn.Tak żeby był widoczny. Następnie do wyrównawczego, powoli aż w tym króćcu też się pojawi płyn.Skręcam zapalam, dmuchawa na ful ciepłe powietrze postępuje już tak jak przy samo odpowietrzeniu i pilnuje ciśnienia w wyrównawczym odkręcając i zakręcając korek oraz ściskam szlałfy .W razie Wu gaszę na chwilę silnik żeby odsapną,zdarza się się wtedy że przy powolnym odkręcaniu korka i uwolnieniu ciśnienia sam zaciągnie płyn.Zapalam i dolewam świeżego chłodziwa pilnuję korka i ciśnienia aż stwierdzę że jest już stabilnie.Mnie to zajmuje w tym aucie do 30 min od skręcenia szlałfów. Pozdrawiam i powodzenia
Cześć poradziłem sobie z tym tematem wyczytałem w mądrej niemieckiej książce że układ chłodzenia w tym aucie jest jest zamknięty szczelnie oznacza to że silnik pracuje i pompa wody pracuje prawidłowo gdy korek jest zamknięty a nie otwarty i odpowietrza się nieco inaczej niż pisali koledzy .
[ Dodano: 2013-08-15, 16:14 ]
Mam jeszcze pytanie czy wentylatory na chłodnicy w tym aucie maja 2 prędkości pracy ?
Bo ja u siebie nie zaobserwowałem tego i być może mam coś zepsute.
pozdrawiam
[ Dodano: 2013-08-15, 16:14 ]
Mam jeszcze pytanie czy wentylatory na chłodnicy w tym aucie maja 2 prędkości pracy ?
Bo ja u siebie nie zaobserwowałem tego i być może mam coś zepsute.
pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Za pierwszy bieg wentylatora chłodnicy odpowiada przekaźnik w gnieździe 11 skrzynki bezpieczników. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 1e1ca7a75b
Zobacz czy pojawia się prąd na wentylatorów (znajduję się pod akumulatorem, z góry ciężko będzie się dostać) w momencie gdy powinien chodzić pierwszy bieg.
Zobacz czy pojawia się prąd na wentylatorów (znajduję się pod akumulatorem, z góry ciężko będzie się dostać) w momencie gdy powinien chodzić pierwszy bieg.
Aktualnie jestem w trakcie wymiany nagrzewnicy ciekła mi już wcześniej a teraz puściła całkowicie. Mam wersje z klima tronikiem wiec mecze się z rozbieraniem .
Raz sumując Przekaźnik 11 włącza 2 wentylatory szeregowo i to jest 1bieg każdy pracuje na 6v a przekaźnik 2 włącza je równolegle i każdy zasuwa na maksa . A u mnie ktoś olał 1 bieg i wentylatory były podłączone tylko pod układ z 2 przekaźnikiem i jeden zacisk pozostał wolny .Jak tylko wymienię nagrzewnice posprawdzam wszystko i napisze.
pozdrawiam
[ Dodano: 2013-09-10, 22:15 ]
witam ponownie wymieniona nagrzewnica , odpowietrzona oraz cały układ chłodzenia dalej nie mam 1 biegu wentylatorów czujnik sprawny nawet kupiony drugi .
Mam dalej pytanie o przekaźniki odpowiedzialne za bieg 1 oraz 2 oczywiście 2 bieg zidentyfikowałem bardzo szybko bo działa natomiast z 1 mam problem .Opornik pod zbiorniczkiem płynu tez sprawdzony .
Kolego aldi niestety mam całkiem inny układ przekaźników niż ten sugerowany.
Na razie z mostkowałem oba biegi aby mieć parasol ochronny , temp silnika w granicach 92-95 C . Temat narazie zawieszam wyjeżdżam na urlop jak wrócę będę szukał 1 biegu.
Dziękuje za podpowiedzi.
Raz sumując Przekaźnik 11 włącza 2 wentylatory szeregowo i to jest 1bieg każdy pracuje na 6v a przekaźnik 2 włącza je równolegle i każdy zasuwa na maksa . A u mnie ktoś olał 1 bieg i wentylatory były podłączone tylko pod układ z 2 przekaźnikiem i jeden zacisk pozostał wolny .Jak tylko wymienię nagrzewnice posprawdzam wszystko i napisze.
pozdrawiam
[ Dodano: 2013-09-10, 22:15 ]
witam ponownie wymieniona nagrzewnica , odpowietrzona oraz cały układ chłodzenia dalej nie mam 1 biegu wentylatorów czujnik sprawny nawet kupiony drugi .
Mam dalej pytanie o przekaźniki odpowiedzialne za bieg 1 oraz 2 oczywiście 2 bieg zidentyfikowałem bardzo szybko bo działa natomiast z 1 mam problem .Opornik pod zbiorniczkiem płynu tez sprawdzony .
Kolego aldi niestety mam całkiem inny układ przekaźników niż ten sugerowany.
Na razie z mostkowałem oba biegi aby mieć parasol ochronny , temp silnika w granicach 92-95 C . Temat narazie zawieszam wyjeżdżam na urlop jak wrócę będę szukał 1 biegu.
Dziękuje za podpowiedzi.