Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT 90KM] Węże filtra powietrza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Norbeert
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 gru 2012, 13:30

[B4 2.0 ABT 90KM] Węże filtra powietrza

Post autor: Norbeert » 09 sie 2013, 16:10

Witam, zakupiłem audi która stała 2 lata no i chcę ją, aby normalnie jeździła.
Jak na razie to chodzi nierówno, gaśnie itd. Wczoraj zauważyłem, że nie ma żadnego z węży idących od filtra powietrza i wydaje mi się, że to może być przyczyną.
I nasuwa się do was pytanie jakie tam idą te węże gumowe? tekturowe?? I jaką średnice mają??

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 09 sie 2013, 16:25

Wydaje się że napewno jest to przyczyna tego gaś
nięcia i nierównej pracy, lecz níe wiadomo czy tylko to średnicy nieznam bo mam inny motor ale tam idą gumowe i cienkie rurki tak mi sie wydaje ale niech ktoś inny bardziej obeznany ci pomoże.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 sie 2013, 16:28

O tych rurach jest masa tematów. I raczej nie pomoże ci to na falowanie obrotów (na benzynie). Przy pracy na benzynie możesz zdjąć całkiem filtr powietrza i nie powinno to zmienić pracy silnika.

Zobacz czy nie ssie lewizny za przepustnicą, przez "podstawę gaźnika" czy przez nieszczelny wąż serwa hamulców.

https://audi80.pl/b4-abt-rura-od-obu ... t32901.htm
https://audi80.pl/b4-abt-brak-weza-p ... t50159.htm
https://audi80.pl/80-b4-20-abt-wysok ... vt3078.htm
https://audi80.pl/20-abt-lpgprzewod- ... t36980.htm
https://audi80.pl/b4-20-abt-lpg-jesz ... t61636.htm
https://audi80.pl/b3-18-sf-papierowa ... t54610.htm
https://audi80.pl/20-abt-lpg-silnik- ... t77804.htm

Norbeert
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 gru 2012, 13:30

Post autor: Norbeert » 09 sie 2013, 18:40

Panowie, nigdzie nie znalazłem wymiaru tych węży, proszę mi podać, gdyż suwmiarką za bardzo nie wymierzę, ponieważ jest słabe podejście.

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 11 sie 2013, 12:50

Norbert jakie Ty masz tam węże ?czy to oby ABT ,w nim idzie od spodu filtra 1 gumowy taki trójnik ok. 25mm Y filtr -pokrywa zaw. i do komory silnika,zamiennik w sklepie ok.25zł
i nic więcej tam niema chyba że sam wlot powietrza ale to plastik fi ok.70mm

http://allegro.pl/audi-80-b4-2-0-abt-ob ... 43759.html

Boombanzai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 18 cze 2013, 04:08
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: Boombanzai » 11 sie 2013, 14:55

Grubszy to z tego co pamietam 60. Gazownik wywalil mi ta mala harmonijke, a grubsza kazal pociagnac do tylu, tlumaczyl to tym, ze gaz ma mniejsza temperature spalania niz benzyna, a cieplejsze powietrze ulatwia prace silnikowi, a przy wiekszych predkosciach powietrze z przodu auta moglo by po prostu szkodzic silnikowi.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 sie 2013, 15:07

Boombanzai pisze:tlumaczyl to tym, ze gaz ma mniejsza temperature spalania niz benzyna, a cieplejsze powietrze ulatwia prace silnikowi,
Spalanie gazu wytwarza większą temperaturę niż spalanie benzyny. Tak poza tym kupy się nie trzyma, spala się w niższej temperaturze więc trzeba mu cieplejszego powietrza.

A wywalanie tych rurek przy gazie mieszalnikowym ma na celu aby silnik nie gasł gdy wrzuci się na luz przy dużej prędkości. Pęd powietrza wpadający do filtra zmniejsza podciśnienie na mikserze i silnik dostaje za mało gazu.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 12 sie 2013, 22:28

Kolega pytał o węże czy o rury bo już w końcu nie wiem?? Wg moich taktyczno-technicznych pomiarów węże gumowe ok 4,6mm.

AMBlENTE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 19 sie 2013, 23:52

Post autor: AMBlENTE » 20 sie 2013, 08:02

na pewno jest to spowodowane brakiem wezy, posprawdzaj czy masz jeszcze te od podisnienia przy serwie i aparacie zaplonowym bo praa silnika na tym sie opiera

wilku142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2012, 17:53
Lokalizacja: ERA 33xx RADOMSKO

Post autor: wilku142 » 24 paź 2013, 02:40

Witam a ja mam takie problem ze auto i gasnie i na benzynie i na gazie a wąż serwa mam sklejony porzadnie tasmą od dłuzszego czzsu czesto cos cyka jak by przekaźnik jakis na podszybiu z lewej strony a obroty wtedy skaczą do 3 tys. i swiatła przygasają jak pusci czyli znowu stuknie ten przekaźnik to obroty spadają prawie do zera czesto czuje ze pedal hamulca sam sie rusza w tych dziwnych sytuacjach w dodatku dzieje sie tak na benzynie i na gazie.... co to moze być? od czego zacząć?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 paź 2013, 09:51

wilku142 pisze:dłuzszego czzsu czesto cos cyka jak by przekaźnik jakis na podszybiu z lewej strony a obroty wtedy skaczą do 3 tys.
Chodzi ci o przekaźnik oryginalnie zamontowany w fabryce czy jakiś dokładany?

wilku142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2012, 17:53
Lokalizacja: ERA 33xx RADOMSKO

Post autor: wilku142 » 03 lis 2013, 10:56

nie tam nic nie bylo dokladane przez nikogo wszystko jest to co ontowane w fabryce dodam ze nie moge dojsci ktory to przekaźnik a wiem napewno ze ten przekaźnik ma wplyw na prace silnika tzn. gaznik, przepustnice i te sprawy ale ktoy to...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 lis 2013, 11:16

Jedynie pstrykający przekaźnik pompy paliwa może powodować problemy z pracą silnika ABT bo tutaj niema żadnego innego przekaźnika obsługującego osprzęt silnika.
Zasila on pompę paliwa, wtryskiwacz oraz grzałkę sondy lambda.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lis 2013, 11:27

Jedynie pstrykający przekaźnik pompy paliwa może powodować problemy z pracą silnika ABT bo tutaj niema żadnego innego przekaźnika
Jest jeszcze przekaźnik grzałki kolektora ssącego (jerza).

Co by wiele mówiło spadek napięcia na ECU.

wilku142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2012, 17:53
Lokalizacja: ERA 33xx RADOMSKO

Post autor: wilku142 » 04 lis 2013, 16:07

Jarewa pisze:
Jedynie pstrykający przekaźnik pompy paliwa może powodować problemy z pracą silnika ABT bo tutaj niema żadnego innego przekaźnika
Jest jeszcze przekaźnik grzałki kolektora ssącego (jerza).

Co by wiele mówiło spadek napięcia na ECU.
Chodzi ci o przekaźnik taki szary 213? ktory ma wplyw na wentylator chlodnicy? bo jezeli chodzi o przekaźnik od pompy paliwa grzałki sondy to raczej nie bo takie rzeczy dzieją sie i na gazie i na benzynie czyli slychac jak psrtyka w dodatku wplywa na obroty gdu auto jest na PB i na LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl