[1.8T AEB] Rzucił palenie
[1.8T AEB] Rzucił palenie
Witam mam problem z moim silnikiem,a mianowicie krótko mówiąc nie odpala ani na benzynie ani na gazie.Krótko opisze jak do tego doszło.Jechałem sobie spokojnie na LPG i w pewnym momencie silnik zaczzął chodzić na 3 cylindrach,zatrzymałem się sprawdzić co się stało ,zdązyłem podnieść maske i w tym momencie zgasł na amen. Została linka i do garażu.Odrazu nadmienie że oba paliwa w zbiornikach były. Czekam na wasze propozycje i uwagi. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pompa paliwa włącza się po przekręceniu kluczyka (jeśli pompkę paliwa masz podłączoną pod oryginalne sterowanie w ECU) :?:
Najlepiej jakby podłączyć pod vaga i sprawdzić błędy jeśli nie będzie żadnych to trzeba by sprawdzić zasilanie cewek (oryginalnie pojawia się po zapłonie) i zasilanie wtryskiwaczy benzynowych (oryginalnie podpięte pod przekaźnik pompy paliwa) choć jeśli na gazie chodził to zasilanie wtryskiwaczy pb jest niepotrzebne.
Sprawdź czy nie odłączył się indukcyjny czujnik położenia wału (wtyczka 3 pinowa) oraz hall.
Najlepiej jakby podłączyć pod vaga i sprawdzić błędy jeśli nie będzie żadnych to trzeba by sprawdzić zasilanie cewek (oryginalnie pojawia się po zapłonie) i zasilanie wtryskiwaczy benzynowych (oryginalnie podpięte pod przekaźnik pompy paliwa) choć jeśli na gazie chodził to zasilanie wtryskiwaczy pb jest niepotrzebne.
Sprawdź czy nie odłączył się indukcyjny czujnik położenia wału (wtyczka 3 pinowa) oraz hall.
Aldi dzięki za odp. Po kolei posprawdzam i zobacze dam znać ale jedno co mnie zaskoczylo to że po awari podpiąlem kompa i wyświetliło aż 8 błędów i nie były kasowane rozładował się akumulator i po naladowaniu i ponownym podpieciu kompa nie pokazuje żadnego to chyba nie normalne? Kurcze nie spisałem błędow miałem to zrobić po naładowaniu akumulatora a teraz nic nie wyświetla.Jeszcze raz dzięki zjadę do kraju to będę kombinował ,Napewno będę z tobą w kontakcie. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zasilanie cewek to czarno-niebieski kable dochodzący do każdej z cewek. Zobacz może czy masa cewek się nie odkręciła (kabel z oczkiem przykręcony do pokrywy wałków rozrządu). Albo któraś z innych mas.
Najlepiej zaczyń od sprawdzenia czy włącza się pompa paliwa przy kręceniu rozrusznikiem bo jeśli nie załącza to trzeba szukać przyczyny w czujniku położenia wału i wałka.
Najlepiej zaczyń od sprawdzenia czy włącza się pompa paliwa przy kręceniu rozrusznikiem bo jeśli nie załącza to trzeba szukać przyczyny w czujniku położenia wału i wałka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Od czujnika jest wałka: Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
Valve może być np. od zawory węglowego pochłaniającego opary paliwa ze zbiornika (N80).
Jak pompka paliwa nie startuje przy kręceniu rozrusznikiem to znaczy że ecu nie widzi pracy silnika więc także nie będzie iskry ani wtrysku paliwa. To najprostszy sposób na wyznaczenie obszaru poszukiwań usterki.
Valve może być np. od zawory węglowego pochłaniającego opary paliwa ze zbiornika (N80).
Jak pompka paliwa nie startuje przy kręceniu rozrusznikiem to znaczy że ecu nie widzi pracy silnika więc także nie będzie iskry ani wtrysku paliwa. To najprostszy sposób na wyznaczenie obszaru poszukiwań usterki.