Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK 2.0E] Zgasł i nie odpala - BRAK iskry

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 29 kwie 2011, 08:49

to u mnie sytulacja jest troche inna
od 3 dni auto ma najscia
przerywa wcisniecie pedalu gazu nie wiele pomaga ciezko wkreca sie na obroty w koncu jak mu przejdzie to jest ok zbiera sie nic nie przerywa.Ostatnio jak stalem w korku zgasl i nie chcial odpalic krecilem nim ok 10 min puzniej odpalili bez problemu pojechalem i juz nie wiem co jest czy czujnik halla czy cewka

maliniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2010, 00:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: opole

Post autor: maliniak » 29 kwie 2011, 22:25

obstawiam czujnik halla też mialem takie przeboje silnik potrafił mi zgasnąć w czasie jazdy przy 120/h mmmmm rewela :shock: nieraz było że go zgasiłem i później nie mogłem odpalić wymieniłem cewkę i nic to nie pomogło przez przypadek odkryłem ze to hall kupiłem cały używany aparat kompletny z kablami za 100 -kę i już jakieś pół roku mam spokój więc obstaję przy hallu

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 23 kwie 2013, 16:06

Czy ktos wie jak sprawdzic Halla w VAGu? Auto mi nie pali od kilku dni, zmiana cewki na nowa nie pomogla, nie chce kupowac czujnika Halla "na probe" jest troche za drogi na takie strzelanie duagnozami w ciemno. Czy pin nr 2 (srodkowy) mozna sprawdzic miernikiem podczas krecenia rozrusznikiem?

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 23 kwie 2013, 20:08

Może coś takiego:

Obrazek Obrazek

?

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 24 kwie 2013, 07:58

miron72, dziekuje za skany, poczytam i sprawdze. Czy moglbys jeszcze wrzucic skany strony 231 (stacyjka) oraz 171 (schemat elektryczny).

Po przekreceniu stacyjki na przewodzie do cewki powinno sie pojawic 12V, na ktorym przewodzie: brazowym, bialo-zielonym, czy czarnym?

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 24 kwie 2013, 15:36

Prrrrroszę:

Obrazek Obrazek

Brakująca strona z poprzedniego zrzutu, bo pomyliłem się(inny numer strony książki, inny skanu):

Obrazek

Co do schematów to na 171 zaczyna się rozdział z różnymi schematami i ogólnymi opisami, całego wrzucał nie będę, musisz sprec6yzować ;-)

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 24 kwie 2013, 16:57

Mozesz zeskanowac schemat elektryczny stacyjka >> cewka, chce sprawdzic 3 zylowy przewod idacy na cewke.

fukasz1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2012, 19:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: fukasz1313 » 22 sie 2013, 20:06

Witam koledzy. Chce się poradzić. Otóż miałem takie sytuacje, że podczas jazdy niunia zgasła nieraz przy dosyć dużych prędkościach i nie chciała odpalić. pierwsze co to sprawdzenie iskry, której brak. No to wymiana cewki. Niestety dalej nic. Postoi i po paru godzinach odpala. nagrzeje się i dalej kaput. Znowu nie ma iskry. Wziąłem gdy zgasła wypiołem i wpiołem czujnik halla i odziwo odpaliła. Chodziła potem znowu zgasła no to powtórka, odpaliła i na razie spokój. Waszym zdaniem czujnik do wymiany??? Bo raczej na to wskazuje

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 22 sie 2013, 20:12

fukasz1313 pisze:Witam koledzy. Chce się poradzić. Otóż miałem takie sytuacje, że podczas jazdy niunia zgasła nieraz przy dosyć dużych prędkościach i nie chciała odpalić. pierwsze co to sprawdzenie iskry, której brak. No to wymiana cewki. Niestety dalej nic. Postoi i po paru godzinach odpala. nagrzeje się i dalej kaput. Znowu nie ma iskry. Wziąłem gdy zgasła wypiołem i wpiołem czujnik halla i odziwo odpaliła. Chodziła potem znowu zgasła no to powtórka, odpaliła i na razie spokój. Waszym zdaniem czujnik do wymiany??? Bo raczej na to wskazuje
czeka cie wyciąganie aparatu zapłonowego i wymiana halla

fukasz1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2012, 19:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: fukasz1313 » 22 sie 2013, 20:15

Tak mi sie wydaje. Nic innego nie zostaje kable, świece, kopułka, palec wymienione. Tylko co mu się stało ze po wypięciu zaczął pracować?? Troche dziwne ale trzeba zrobić.

jacu78

Post autor: jacu78 » 23 sie 2013, 02:18

tomek1982 pisze:czeka cie wyciąganie aparatu zapłonowego i wymiana halla
Słowa Tomka mogą okazać się prorocze ;)

Poza tym sugerując się tym tematem https://audi80.pl/b4-abk-problem-z-z ... t35212.htm sam możesz sprawdzić czujnik Halla

Sprawdzenie czy czujnik Halla w aparacie zapłonowym daje sygnał:
Możesz też spróbować sprawdzić czy z Halla wychodzi sygnał masy na środkowym pinie (boczne to plus i minus które go zasilają). Ale używaj do tego tylko miernika bo jeśli podłączysz do niego żarówkę (nawet małą) z plusem to możesz go uszkodzić. Najlepiej wkłuć się igłą w środkowy pin, drugi koniec miernika podłączyć pod plus i ustawić na pomiar napięcia stałego. Teraz wystarczy powoli kręcić silnikiem najlepiej wrzucić wyższy bieg i popychać auto. Napięcie powinno pojawiać się znikać (tzn. 12V później 0V).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl