Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI 1Z] Grzeje się, indywidualny problem.

Fishu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 17 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: Mszczonów

[B4 TDI 1Z] Grzeje się, indywidualny problem.

Post autor: Fishu » 23 sie 2013, 23:09

Posiadam 1.9 TDI na pierburgu. Problem polega na tym że silnik się przegrzewa. Po rozgrzaniu trzyma 95°C (jazda praktycznie bez przekraczania 2k obrotów) a przy dynamicznej, normalnej jeździe nawet ponad 100°C. Wentylatory włączają się po przekroczeniu 100 stopni. Chłodnica jest cała gorąca, dolny przewód gorący, czyli termostat puszcza. Stało to się dopiero w tym roku, praktycznie po zimie. Jeśli czujnik byłby wadliwy to VAG pokazywałby prawidłową temperature czy także zawyżoną? Nie chce tak męczyć niuńki i jazda to prawdziwa męka, ciągłe pilnowanie temperatury i próba zbicia nawiewami, która pomaga minimalnie.

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 23 sie 2013, 23:15

Czyżby chłodnica zakamieniona?? Spróbuj ją przepłukać...

Fishu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 17 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Fishu » 23 sie 2013, 23:24

Ale chłodnica po nagrzaniu jest na całej powierzchni ciepła, czyli jakby obieg był dobry, mimo to może nie wychładzać?

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 23 sie 2013, 23:31

Jeśli jest zakamieniona to też będzie ciepła tylko że będzie miała mniejszą sprawność-czyt. będzie słabo chłodziła.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 23 sie 2013, 23:34

Sprawdź vagiem temperatury. To znaczy czujnik g2 i i62. Czujnik g62 odpowiada za info do kompa a g2 na deche. Powinny pokazywać to samo z mała tolerancja tak do 5 stopni w jedna jak i druga strona.

Fishu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 17 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Fishu » 23 sie 2013, 23:47

Gdzie dokładnie tych czujników szukać w vagu? w blokach bodajże 001 lub 002 były temperatury 94, 95*C, a na blacie wskaźnik pokazywał setke.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 23 sie 2013, 23:53

https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm
Tu kolego znajdziesz co i jak sprawdzić:-)

Fishu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 17 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Fishu » 24 sie 2013, 00:21

Jutro sprawdzam te czujniki. Czy może to być pompa wody? Poprzednio przy zmianie rozrządu nie była zmieniana, może nie ma już tego obiegu co powinna mieć.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 24 sie 2013, 16:00

Pompa wody to raczej nie jest. Typowe usterki pompy to to że cieknie albo temperatura skacze. U kolegi raczej problem ze wskaźnikiem. A jak załączy wentylator na chłodnicy to jest w stanie wychłodzić silnik? Bo może tam nic złego się nie dzieje. A jeszcze jedno czy kolega posiada klimatyzacje?

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 24 sie 2013, 16:11

Fishu, miałem u siebie identyczny problem tyle, że w zime. Miałem farta, że nie przegrzałem silnika na tyle, że nie trzepneła uszczelka pod głowicą ;-)

Najpierw wymieniłem termostat, ale okazało się to bezsensownym krokiem.

Dopiero po wymianie chłodnicy na typowy zamiennik za 170zł problem został definitywnie rozwiązany. Miałem się brać za przepłukanie starej, ale na szybko musiałem mieć auto i wolałem wymienić ja niż płukać swoją. Po wymianie była trasa 1000km także odrazu sprawdzian, który przeszła bez problemu. Trochę mnie zdzwił problem z chłodnicą, bo auto od ponad 5 lat lata na płynie, ale tak czasem bywa, że cos się psepsuje nawet jeśli nie powinno. Z tego co czytałem u Ciebie to na 99% będzie to chłodnica. Pozdro

Fishu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 17 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Fishu » 24 sie 2013, 23:49

Też już myślałem o uszczelce pod głowicą, ale w układzie nie panuje bardzo wysokie ciśnienie. Nie sprawdziłem jeszcze czujników na vagu, ale wydaje mi się ze są dobre a auto się grzeje. Wentylatory włączają się po przekroczeniu 100° i opornie wychłodzą silnik do około 95. Jak mu przycisne to nie dają rady chłodzić. Pierwsza moja myśl to wykończona pompa, ale tak jak piszecie może to być chłodnica. Nie posiadam klimatyzacji

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 26 sie 2013, 00:02

Fishu pisze:dolny przewód gorący, czyli termostat puszcza.
Okej, ale czy termostat puszcza przy odpowiedniej temperaturze? Musisz obadać czy przy 90*C na blacie, dolny wąż chłodnicy zaczyna nabierać temperatury. Zobacz jaki masz czujnik temperatury przy chłodnicy- ori czy zamiennik? ?Czy jest II czy III pinowy. I bieg wentylatorów włącza się przy 94-96*C, II bieg przy 100-102*C. Choć po pierwsze to sprawdziłbym czujniki temperatury na VAGu, bo może się okazać, że wskaźnik na desce oszukuje.

Fishu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 17 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Fishu » 30 sie 2013, 16:56

Sory że tak późno, ale dziś dopiero miałem czas na testy audi. W vagu mogę sprawdzić temperature w engine, w meansuring blocks. pokazuje 96*C przy czym na blacie w audi jest minimalnie przed kreską na 100*C. do instruments nie mogę się połączyć żeby sprawdzić co by mi pokazywało na blacie.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 30 sie 2013, 18:32

Z tego co ja wiem to sekcja instruments w 80 nie działa :] Z racji tego, że wskaźniki nie są takie jak w a4 czy a6 np. już bardziej "komputerowe" z elektronicznym wyświetlaniem np. przebiegu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sie 2013, 19:43

Fishu pisze:do instruments nie mogę się połączyć żeby sprawdzić co by mi pokazywało na blacie.
Ganimadeus pisze:Z tego co ja wiem to sekcja instruments w 80 nie działa :] Z racji tego, że wskaźniki nie są takie jak w a4 czy a6 np. już bardziej "komputerowe" z elektronicznym wyświetlaniem np. przebiegu.
Zgadza się ,z tym licznikiem się nie połaczy ,bo nie posiada żadnej elektoniki z którą można by się połączyć ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl