[B4 TDI 1Z] Grzeje się, indywidualny problem.
[B4 TDI 1Z] Grzeje się, indywidualny problem.
Posiadam 1.9 TDI na pierburgu. Problem polega na tym że silnik się przegrzewa. Po rozgrzaniu trzyma 95°C (jazda praktycznie bez przekraczania 2k obrotów) a przy dynamicznej, normalnej jeździe nawet ponad 100°C. Wentylatory włączają się po przekroczeniu 100 stopni. Chłodnica jest cała gorąca, dolny przewód gorący, czyli termostat puszcza. Stało to się dopiero w tym roku, praktycznie po zimie. Jeśli czujnik byłby wadliwy to VAG pokazywałby prawidłową temperature czy także zawyżoną? Nie chce tak męczyć niuńki i jazda to prawdziwa męka, ciągłe pilnowanie temperatury i próba zbicia nawiewami, która pomaga minimalnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 143
- Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
- Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz
https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm
Tu kolego znajdziesz co i jak sprawdzić:-)
Tu kolego znajdziesz co i jak sprawdzić:-)
Fishu, miałem u siebie identyczny problem tyle, że w zime. Miałem farta, że nie przegrzałem silnika na tyle, że nie trzepneła uszczelka pod głowicą
Najpierw wymieniłem termostat, ale okazało się to bezsensownym krokiem.
Dopiero po wymianie chłodnicy na typowy zamiennik za 170zł problem został definitywnie rozwiązany. Miałem się brać za przepłukanie starej, ale na szybko musiałem mieć auto i wolałem wymienić ja niż płukać swoją. Po wymianie była trasa 1000km także odrazu sprawdzian, który przeszła bez problemu. Trochę mnie zdzwił problem z chłodnicą, bo auto od ponad 5 lat lata na płynie, ale tak czasem bywa, że cos się psepsuje nawet jeśli nie powinno. Z tego co czytałem u Ciebie to na 99% będzie to chłodnica. Pozdro
Najpierw wymieniłem termostat, ale okazało się to bezsensownym krokiem.
Dopiero po wymianie chłodnicy na typowy zamiennik za 170zł problem został definitywnie rozwiązany. Miałem się brać za przepłukanie starej, ale na szybko musiałem mieć auto i wolałem wymienić ja niż płukać swoją. Po wymianie była trasa 1000km także odrazu sprawdzian, który przeszła bez problemu. Trochę mnie zdzwił problem z chłodnicą, bo auto od ponad 5 lat lata na płynie, ale tak czasem bywa, że cos się psepsuje nawet jeśli nie powinno. Z tego co czytałem u Ciebie to na 99% będzie to chłodnica. Pozdro
Też już myślałem o uszczelce pod głowicą, ale w układzie nie panuje bardzo wysokie ciśnienie. Nie sprawdziłem jeszcze czujników na vagu, ale wydaje mi się ze są dobre a auto się grzeje. Wentylatory włączają się po przekroczeniu 100° i opornie wychłodzą silnik do około 95. Jak mu przycisne to nie dają rady chłodzić. Pierwsza moja myśl to wykończona pompa, ale tak jak piszecie może to być chłodnica. Nie posiadam klimatyzacji
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Okej, ale czy termostat puszcza przy odpowiedniej temperaturze? Musisz obadać czy przy 90*C na blacie, dolny wąż chłodnicy zaczyna nabierać temperatury. Zobacz jaki masz czujnik temperatury przy chłodnicy- ori czy zamiennik? ?Czy jest II czy III pinowy. I bieg wentylatorów włącza się przy 94-96*C, II bieg przy 100-102*C. Choć po pierwsze to sprawdziłbym czujniki temperatury na VAGu, bo może się okazać, że wskaźnik na desce oszukuje.Fishu pisze:dolny przewód gorący, czyli termostat puszcza.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Fishu pisze:do instruments nie mogę się połączyć żeby sprawdzić co by mi pokazywało na blacie.
Zgadza się ,z tym licznikiem się nie połaczy ,bo nie posiada żadnej elektoniki z którą można by się połączyćGanimadeus pisze:Z tego co ja wiem to sekcja instruments w 80 nie działa :] Z racji tego, że wskaźniki nie są takie jak w a4 czy a6 np. już bardziej "komputerowe" z elektronicznym wyświetlaniem np. przebiegu.