Witam kolegów Audimaniaków.
Od kilku dni mam maly problem, wczesym porankiem odpala raczej bez problemu(tzn. raz sie zbuntował -- coś zabzyczało pod maską i nie odpalił. Za drugim razem odpalił bez problemu).
Problem jest następujący, po odpaleniu silnik pracuje normalnie około 2 min. i potem zmienia się na nierówną pracę (troche faluje).
W czasie jazdy nie ma wiekszych problemów, reaguje na przyspieszenie,nie dławi sie i nie szarpie.
Mieszkam w B-stoku jeżeli mógłby mi ktoś coś doradzić bede wdzieczny
[B4 1.9 1Z 90KM] nierówne obroty na biegu jałowym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Domyślam się że masz nastawnik potencjometryczny :?: ,jeśli tak ,to na 99,9 % on jest sprawcą powyższych objawów 8-) Jakie jest na to lekarstwo ?... <ok> Wymiana na sprawny ,regeneracja ,przekładka na pierburga .Ja bym zostawił w spokoju ,skoro nie ma bardziej uciążliwych objawów 8-) Bo bardziej upierdliwe objawy ,potrafią tak umilić życie ,że co niektórzy mają serdecznie dość tego auta a to takie fajne auta 8-)audimen pisze:Problem jest następujący, po odpaleniu silnik pracuje normalnie około 2 min. i potem zmienia się na nierówną pracę (troche faluje).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 64
- Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: bialystok
nierówne obroty na biegu jałowym
Dzieki za odpowiedż.
Właśnie tak myślałem, w tamtym roku to samo miałem i zetorek był u pompiarzy mówili,ze coś z nastawnikiem, zrobili i jakiś czas pojeżdzi.
Dla ciekawości rano się przeleciałem na S8 kilka km. predkość ok 140 doładowanie dochodziło do 06-07 na zegarku i ani razu nie zakaszlał, a na wolnych troche nierówna praca.
Bede miał czas to wymienie filtr paliwa, moze coś sie poprawi.
Gdzieś przeczytałem ,że to może wtrysk sterujący ?
Czy jak odepnę wtyczkę od sterującego przy pracującym silniku to bedą jakieś objawy ?
[ Dodano: 2013-08-25, 12:07 ]
MUNIOR, Jak sie dobrze namyślę i bede mial troche kasy to sie chyba do Ciebie wybiore.
Zrobiłbyś mi ten nastawnik ?
Właśnie tak myślałem, w tamtym roku to samo miałem i zetorek był u pompiarzy mówili,ze coś z nastawnikiem, zrobili i jakiś czas pojeżdzi.
Dla ciekawości rano się przeleciałem na S8 kilka km. predkość ok 140 doładowanie dochodziło do 06-07 na zegarku i ani razu nie zakaszlał, a na wolnych troche nierówna praca.
Bede miał czas to wymienie filtr paliwa, moze coś sie poprawi.
Gdzieś przeczytałem ,że to może wtrysk sterujący ?
Czy jak odepnę wtyczkę od sterującego przy pracującym silniku to bedą jakieś objawy ?
[ Dodano: 2013-08-25, 12:07 ]
MUNIOR, Jak sie dobrze namyślę i bede mial troche kasy to sie chyba do Ciebie wybiore.
Zrobiłbyś mi ten nastawnik ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zapomnij że po tym ,ci się coś poprawiaudimen pisze:Bede miał czas to wymienie filtr paliwa, moze coś sie poprawi.
Albo żle zrozumiałeś ,albo ktoś bzdury pisał 8-) niesprawny sterujący ,nigdy nie daje objawów falowania na jałowymaudimen pisze:Gdzieś przeczytałem ,że to może wtrysk sterujący ?
Cudotwórcą nie jestem ,więc ci nic z nim nie zrobię :roll: ...mogę go jedynie wywalić i przełożyć osprzęt i nastawnik na indukcyjny 8-)audimen pisze:MUNIOR, Jak sie dobrze namyślę i bede mial troche kasy to sie chyba do Ciebie wybiore.
Zrobiłbyś mi ten nastawnik ?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Nie wiem jak z potencjometrycznym ale na poprawę pracy nastawnika ładnie wpływa środek 2T do dwusuwów (na orlenie akurat kupuję). 100ml na 20 litrów. Silniczek stabilnie pracuje i dużo cichnie. Bardziej jedwabiście.
No i fajnie czyści wtryski. A castrol TDA zepsuł się niemiłosiernie. Widać zaczęli podrabiać albo co...
No i fajnie czyści wtryski. A castrol TDA zepsuł się niemiłosiernie. Widać zaczęli podrabiać albo co...