Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] nierówne obroty na biegu jałowym

ODPOWIEDZ
audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

[B4 1.9 1Z 90KM] nierówne obroty na biegu jałowym

Post autor: audimen » 24 sie 2013, 19:47

Witam kolegów Audimaniaków.
Od kilku dni mam maly problem, wczesym porankiem odpala raczej bez problemu(tzn. raz sie zbuntował -- coś zabzyczało pod maską i nie odpalił. Za drugim razem odpalił bez problemu).
Problem jest następujący, po odpaleniu silnik pracuje normalnie około 2 min. i potem zmienia się na nierówną pracę (troche faluje).
W czasie jazdy nie ma wiekszych problemów, reaguje na przyspieszenie,nie dławi sie i nie szarpie.
Mieszkam w B-stoku jeżeli mógłby mi ktoś coś doradzić bede wdzieczny <piwo>

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 sie 2013, 19:57


MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 sie 2013, 20:46

audimen pisze:Problem jest następujący, po odpaleniu silnik pracuje normalnie około 2 min. i potem zmienia się na nierówną pracę (troche faluje).
Domyślam się że masz nastawnik potencjometryczny :?: ;-) ,jeśli tak ,to na 99,9 % on jest sprawcą powyższych objawów 8-) Jakie jest na to lekarstwo ?... <ok> Wymiana na sprawny ,regeneracja ,przekładka na pierburga .Ja bym zostawił w spokoju ,skoro nie ma bardziej uciążliwych objawów 8-) Bo bardziej upierdliwe objawy ,potrafią tak umilić życie ,że co niektórzy mają serdecznie dość tego auta :-P a to takie fajne auta 8-)

audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

nierówne obroty na biegu jałowym

Post autor: audimen » 25 sie 2013, 12:02

Dzieki za odpowiedż.
Właśnie tak myślałem, w tamtym roku to samo miałem i zetorek był u pompiarzy mówili,ze coś z nastawnikiem, zrobili i jakiś czas pojeżdzi.
Dla ciekawości rano się przeleciałem na S8 kilka km. predkość ok 140 doładowanie dochodziło do 06-07 na zegarku i ani razu nie zakaszlał, a na wolnych troche nierówna praca.
Bede miał czas to wymienie filtr paliwa, moze coś sie poprawi.
Gdzieś przeczytałem ,że to może wtrysk sterujący ?
Czy jak odepnę wtyczkę od sterującego przy pracującym silniku to bedą jakieś objawy ?

[ Dodano: 2013-08-25, 12:07 ]
MUNIOR, Jak sie dobrze namyślę i bede mial troche kasy to sie chyba do Ciebie wybiore.
Zrobiłbyś mi ten nastawnik ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 sie 2013, 18:56

audimen pisze:Bede miał czas to wymienie filtr paliwa, moze coś sie poprawi.
Zapomnij że po tym ,ci się coś poprawi ;-)
audimen pisze:Gdzieś przeczytałem ,że to może wtrysk sterujący ?
Albo żle zrozumiałeś ,albo ktoś bzdury pisał 8-) niesprawny sterujący ,nigdy nie daje objawów falowania na jałowym :-P
audimen pisze:MUNIOR, Jak sie dobrze namyślę i bede mial troche kasy to sie chyba do Ciebie wybiore.
Zrobiłbyś mi ten nastawnik ?
Cudotwórcą nie jestem ,więc ci nic z nim nie zrobię :roll: ...mogę go jedynie wywalić i przełożyć osprzęt i nastawnik na indukcyjny 8-)

kozak_191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2011, 14:31
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Post autor: kozak_191 » 26 sie 2013, 15:16

jak jak mówi Munior to bedzie prawdopodobnie nastawnik.. pewnie pompiarz przestawił ci na mniej wytartą ścieżkę...

wieszt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 11 gru 2009, 18:00

Post autor: wieszt » 26 sie 2013, 18:22

Witam,podłączę się do tematu bo właśnie mam do przeczyszczenia nastawnik indukcyjny,może któryś z kolegów da namiar na solidnego fachowca z Włocławka lub okolic. Pozdrawiam.

kozak_191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2011, 14:31
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Post autor: kozak_191 » 01 wrz 2013, 01:12

możesz się wybrać do uki_xx ale to chyba daleko od ciebie bedzie..

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 wrz 2013, 22:03

Nie wiem jak z potencjometrycznym ale na poprawę pracy nastawnika ładnie wpływa środek 2T do dwusuwów (na orlenie akurat kupuję). 100ml na 20 litrów. Silniczek stabilnie pracuje i dużo cichnie. Bardziej jedwabiście.

No i fajnie czyści wtryski. A castrol TDA zepsuł się niemiłosiernie. Widać zaczęli podrabiać albo co...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl