Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.6 V6 ABC] [B4] Audi 80 Cabrio - niski tył

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Daniken
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 10 sie 2013, 21:45
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

[2.6 V6 ABC] [B4] Audi 80 Cabrio - niski tył

Post autor: Daniken » 27 sie 2013, 18:37

Witam. Mam problem z zawieszeniem w mojej audi.
Problem wygląda następująco. Po zamontowaniu układu z podtlenkiem LPG i wsadzeniu butli w bagażnik tył strasznie siadł na dół względem przodu.

Obrazek


Na zdjęciach tak tego nie widać ale różnica pomiędzy prześwitem z przodu i z tyłu wynosi jakieś 3 cm.


Obrazek

Obrazek



Nie przeszkadzało by mi to gdyby nie fakt, że jeździ się w takim setupie mega chu****. Samochód poprzez zmianę rozkładu ciężaru bardziej na tył zrobił się strasznie podsterowny. Przednie opony piszczą i tracą przyczepność na zakrętach przy 60/km/h gdzie innymi samochodami robi się tam 100km/h i nie ma takich problemów. Przód tarci przyczepność i zamiast samochód skręcać to jedzie prosto co może się kiedyś źle skończyć.
Z LPG nie mogę zrezygnować ze względów finansowych.


Rozwiązaniem były by twardsze sprężyny ale.... albo ja nie umiem szukać ale przekopałem cały ebay i nic nie znalazłem co by mnie zadowoliło. Nie ma twardszych sprężyn o standardowej długości. Mógłbym się jeszcze zgodzić na obiżające sprężyny ale to tak max 10,20 mmm. Niżej nie chcę, bo wszystko pourywam a takich sprężyn też znaleźć nie potrafię. Są tylko 35mmm<.
Rozwiązaniem byłby gwint ale zapewne wszyscy dobrze wiecie ile takie coś kosztuje a używek brak.

Myślałem, jeszcze nad wstawieniem na tył sprężyn z Avanta, które biorąc na logikę powinny być twardsze. Robił ktoś kiedyś coś takiego ? A może macie jakieś inne pomysły ? Lato się kończy, zima idzie a z taką przyczepnością to ja z podwórka w zimę nie wyjadę.

Pozdro
Ostatnio zmieniony 27 sie 2013, 21:54 przez Daniken, łącznie zmieniany 1 raz.

ace
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 21 maja 2008, 18:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ace » 27 sie 2013, 19:18

hm dziwna sprawa jakiej pojemności jest butla? jakoś trudno uwierzyć że ok 40 kg zrobiło taką różnicę

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 27 sie 2013, 19:34

Cześć,

Błędnie zakładasz, że tak zachowują się sprawne sprężyny. Po prostu Twoje tylne są już tak wymęczone (może są jeszcze od nowości lub ktoś wcześniej jeździł z jakimś obciążeniem?) ,że byle obciążenie aż tak je przygniotło,-bo 3cm to bardzo dużo i za dużo względem takiego obciążenie jakim jest butla lpg. Wymień sprężyny na nowe. Możesz też kupić twardsze tuningowe obniżające -20mm kilka razy widziałem w ofercie. Poza tym lepiej tych lepszych firm-bo nie wiem ile waży butla z gazem,-pewnie około 40 kg(? więcej?) ,-a to sporo i sprężyny tańszych firm mogą przysporzyć dodatkowych kłopotów w wyglądzie/zawieszeniu auta przy takim obciążeniu.


Pozdrawiam.

ace
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 21 maja 2008, 18:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ace » 27 sie 2013, 19:39

jeśli nie chcesz obniżać auta kup 4 nowe sprężyny i będzie dobrze. W mojej a4 mam butle 60 l i nawet po zatankowaniu do pełna nie siada więcej jak 1cm

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 sie 2013, 19:46

Pewnie jest tak jak mówi hubertm, , ja też całkiem niedawno zakładałem podtlenek i u mnie może z 1 cm siadła nie więcej w każdym razie niemal nie widać różnicy. Co prawda auto się już ciut inaczej prowadzi ale nie ma tragedii. Jest po prostu czuć troszkę inny rozkład masy w aucie.


ps i jak byś poprawił temat było by miło <ok> bo Audi 80 Cabrio nie wiele mówi

Awatar użytkownika
Daniken
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 10 sie 2013, 21:45
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Daniken » 29 sie 2013, 16:07

Więc mówicie, że to kwestia zużytych spężyn hmmm.. no to będę je musiał wymienić.

Ale tak szczerze mówiąc to zależało by mi na czymś twardszym niż seria. Często też jeżdżę audikiem z przyczepą i twardy tył byłby mile widziany.
Da się kupić jakiś zestaw utwardzający ? Amory ze sprężynami ?
Wolałbym nie obniżać, bo tłumik środkowy jest i tak już mega nisko. Chociaż te 10,20 mm można by dać na dół ale... jeszcze nie spotkałem się z możliwością kupna takich sprężyn. Widział ktoś z was jakieś ciekawe oferty ?

Chyba, że biorąc pod uwagę moje wyklepane sprężyny to przy założeniu -40/-30 auto wcale się nie obniży o te 4 cm a tylko o 2 ..... no sam nie wiem już. Przerabiał ktoś taki temat ?

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 31 sie 2013, 13:14

Cześć,

Da się kupić,ale jak wiesz audi cabriolet zakończono produkować 13 lat temu i nie spodziewaj się w związku z tym ogromnej ilości wszelkiej maści częsci od firm tuningowych..,-a z oryginalnymi tez już od lat jest niezły problem...

Da się kupić zestaw twardszych amortyzatorów i sprężyn. Amortyzatory kup o skróconym skoku (będą twardsze) którejś z firm tuningowych,-wszystkie są dobre i z gwarancją 24 miesiące..,-a sprężyny tez kup tuningowe twardsze ,ale niewiele obniżające-czyli od -20mm do -35, do max -40mm i lepiej tych lepszych firm-bo jak się już pewnie doczytałeś tańsze sprężyny przekłamują na obniżeniu i pewnie też różnie-nie koniecznie prawidłowo będą się zachowywały pracując pod obciążeniem...

http://allegro.pl/sprezyny-sportowe-eib ... 02234.html

..,-tutaj masz sprężyny -20mm bardzo dobrej firmy,-akurat nie do 2.6 ale na pewno zamówią odpowiednie...
Skoro w obniżeniu przeszkadza tłumik środkowy jak napisałeś,-to popraw jego zamocowanie,-a nie piszesz ze tłumik wyklucza zmiany w zawieszeniu...

Nie spodziewaj się że ktoś miał dokładnie taką samą sytuację i tak samo "padnięte" sprężyny jak Twoje..,-bo to bez sensu..,-przecież nie wiadomo jak zużyte są Twoje,-wiadomo tylko że pod obciążeniem butli przysiadły o 3cm,ale nie wiadomo o ile przysiadły ze starości bez obciążenia...Są zużyte=trzeba wymienić.

Oznaczenie sprężyn na pudełku producenta (tych lepszych firm) zawsze odnosi się do fabrycznego NOWEGO zawieszenia a nie do zawieszenia/sprężyn które często od kilkunastu lat są w aucie i lata świetności i prawidłowe zawieszenie/wysokość auta mają już dawno za sobą... Jedyne o co można mieć pretensje to nierówność zawieszenia typu-po zamianie sprężyn jest wyższy przód od tyłu a powinno być równo lub odwrotnie.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl