Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] wybór springów obniżających - pomóżcie :)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 31 sie 2013, 09:01

maxiu_001 pisze:jak myślicie na -40mm z przodu i -30mm z tyłu powinno być tak jak sobie założyłem ?
Może być mało, ale to też zależy od producenta. Masz oszukany "punkt odniesienia", bo Twoje stare, seryjne sprężyny na pewno już trochę "siadły".
maxiu_001 pisze:springi chcę dać na seryjne nowe amorki tak więc max obniżenie -40mm mogę dać
Możesz dać i -60, amortyzatorom się od razu nic nie stanie, ja tak długo jeździłem.

jakich firm springi polecacie ? oczywiście pod mój model i pojemność silnika

http://allegro.pl/sprezyny-sportowe-aud ... 08289.html
http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-j ... 05492.html

Jamex i mts technik to mniej więcej to samo ;-)

Na pewno trochę lepszę będą FK lub sparco, ale i droższe.

Awatar użytkownika
maxiu_001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 26 sie 2013, 11:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: maxiu_001 » 31 sie 2013, 13:08

Kolego sagem wielkie dzięki właśnie takich wypowiedzi oczekuję, konkretnych i wnoszących coś do tematu. Jak myślisz lub jak myślicie - 40mm na przód i -30mm na tył uzyskam dosłownie taki minimalny efekt przodu niższego od tyłu ? Czy auto będzie stało raczej na równi ? Jeszcze jedno: czy jak dam zestaw -40/-40 to nie będzie tak że tył będzie niżej od przodu ?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 31 sie 2013, 18:08

Jeśli bardzo boisz się efektu, że tył jest niżej niż przód, lepiej kup 40/30. Bywały przypadki, że przy kupnie 40/40 tył siedział niżej.

Awatar użytkownika
maxiu_001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 26 sie 2013, 11:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: maxiu_001 » 31 sie 2013, 19:58

W bagażniku również jest butla z LPG więc po jej zatankowaniu do pełna napewno obciążenie tylnej osi jest większe niż przewidział producent jak auto było nowe. Tak więc właśnie boję się tego efektu wiec już wybrałem będzie -40/30mm tylko teraz jakiej firmy polecacie taki zestaw ? Z tego co widzę ciężko jest dostać 40/30 z reguły jest 40/40 hmmm ?

Awatar użytkownika
asienka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 456
Rejestracja: 29 wrz 2010, 22:09
Lokalizacja: Śląskie/Będzin

Post autor: asienka » 05 wrz 2013, 09:06

Tak jak napisał sagem, nie spodziewaj się szału przy -40/-40 ... ja myślałam, że opadnie dużo bo to wkońcu -60/-40, ale tak się nie stalo ... tylne zawieszenie było w opłakanym stanie - amorki wylane sprężyny pewnie uklepane, tył siadł koło 2-3 cm a przód przy pierwszych sprężynach tylko 2 cm, po zmianie sprężyn w ramach gwarancji siadło niżej w sumie jakieś 4-5 cm, nie więcej - jak nie mniej :-)

wilku142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2012, 17:53
Lokalizacja: ERA 33xx RADOMSKO

Post autor: wilku142 » 05 wrz 2013, 10:12

witam, ja mam problem ze swoim zawiasem przednim bo po wymianie amorkow przod stoi wyzej niz tyl i to strasznie obciachowe a jak ruszam zrywniej to auto jak by mialo startowac z lotniska czyli przod idzie jeszcze wyzej co z tym zrobić?

Awatar użytkownika
asienka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 456
Rejestracja: 29 wrz 2010, 22:09
Lokalizacja: Śląskie/Będzin

Post autor: asienka » 05 wrz 2013, 13:05

Wilku a masz obniżające sprężyny czy standardowe, jak standardowe to włożyć obniżające i po kłopocie :-)

Awatar użytkownika
maxiu_001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 26 sie 2013, 11:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: maxiu_001 » 07 wrz 2013, 15:30

A co sądzicie o zestawiku -40/40 mm lecz jeśli tył siadłby niżej to go podnieść na gumach które podkłada się pod sprężynę ? Co o tym sądzicie ?

wilku142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2012, 17:53
Lokalizacja: ERA 33xx RADOMSKO

Post autor: wilku142 » 09 wrz 2013, 12:33

Spręzyny mam ori i amorki tez ori. tylko ze luka miedzy kołem a błotnikiem jest taka ze dziecko głowe moze wsadzic około 10cm dodam ze stoi na felgach 15'' a opony mają profil 65. zastanawiałem sie nad tym czy przy wymianie gdy auto nalezało jeszcze do mojego brata nie zakupił jakis wyzszych amorków, istnieje taka mozliwosc?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 09 wrz 2013, 13:20

nie, poprostu jak masz wyjechane mocno amory i kupisz nowki to tworza sie takie wlasnie roznice, zmien z tylu amory na nowki to powinno sie auto wyrownac, albo tak jak asienka, pisze obniz przod, bo inna sprawa moze byc to ze Twoje sprezyny tez majac swoje lata powoduja ze auto siedzi nizej niz nowy zawias

wilku142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2012, 17:53
Lokalizacja: ERA 33xx RADOMSKO

Post autor: wilku142 » 10 wrz 2013, 00:02

no ok, wsadze spręzyny na przód -40 ale to wtedy wszystko siedi na amorkach i pytanie teraz takie ile te amorki wytrzymają na wiekszym obciązeniu?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 10 wrz 2013, 07:00

zalezy jak bardzo oszczedzales przy kupnie amortyzatorow, ja na orginalach przelatalem 3 sezony na -50

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 10 wrz 2013, 18:22

wilku142 pisze:no ok, wsadze spręzyny na przód -40 ale to wtedy wszystko siedi na amorkach i pytanie teraz takie ile te amorki wytrzymają na wiekszym obciązeniu?
Przy tak małym obniżeniu jak -40, amortyzatory nie wiele więcej dostają niż normalnie. Ja jeździłem tak 2 lata i amory zużywały się normalnie.

wilku142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2012, 17:53
Lokalizacja: ERA 33xx RADOMSKO

Post autor: wilku142 » 10 wrz 2013, 22:58

hmmm.... to moze -60... a bardzo zesztywniało na -40 czy nieodczuwalne to jest? no i czy sa jakies zalety oprocz wygladu ;P

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 10 wrz 2013, 23:29

wilku142 pisze:hmmm.... to moze -60... a bardzo zesztywniało na -40 czy nieodczuwalne to jest? no i czy sa jakies zalety oprocz wygladu ;P
Na pewno lepiej prowadzi się na zakrętach, a czy zeszywniało to w głównej mirze zależy od firmy sprężyn.

-60 nie jest zalecane do seryjnych amorków, ale mozna i tak ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl