Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, ABT] Instalacja gazowa - sens montażu LPG

Wszystko co związane z LPG
marcinfunabt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 25 kwie 2013, 21:44

[B4, ABT] Instalacja gazowa - sens montażu LPG

Post autor: marcinfunabt » 01 wrz 2013, 19:37

Witajcie koledzy.

Mam pytanie czy warto przerobić Audika na LPG. Zaznaczam, że posiadam jednostkę ABT czyli 90 KM. Do pracy mam tylko 6 km w jedną stronę ale często stoję w korkach i spalanie jest wtedy na poziomie 12 l. Pytam dlatego, że posiadam Octavię II 1.6 z LPG którą użytkuje na trasy i jestem z niej bardzo zadowolony z tym, że jest tam sekwencja. Auto średnio przechodzi na gaz już po kilkuset metrach przy temp silnika 70 stopni. W audi jest większy motor i dłużej się nagrzewa. W zimie podejrzewam, że jak osiągnie 70 stopni to będę w połowie trasy do pracy i wtedy będę mógł przełączyć na gaz czyli w tym przypadku nie ma to sensu. Moje pytanie jest takie czy mogę w instalacji drugiej generacji przełączyć na LPG przy niższej temp. silnika np. po przejechaniu 1 km i temp silnika ok 30-40 stopni. Kwetia czy odbije się to na jego trwałości i niezawodności. Auto ma oryginalny przebieg 194 tys.km.

Pozdrawiam
Marcin

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 wrz 2013, 20:06

Sekwencje zazwyczaj się ustawia na przełączne przy temperaturze 20-30°C. Instalacja I/II generacji też spokojnie to zniesie. Niektórzy mają niesprawną benzynę i latami odpalają samochód nawet przy -30°C na dworze.

lelekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 25 sie 2013, 09:19
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lelekk » 01 wrz 2013, 22:26

czy jest sens na 12 km dziennie ?
moim zdaniem gdybyś robił 2000km miesięcznie to był by sens

Knopers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 cze 2013, 12:15

Post autor: Knopers » 24 lis 2013, 11:58

Witam, jeżeli pozwolicie to przyłącze się do rozmowy. Ja mam ten sam problem jak kolega zastanawiając się czy jest sens w założeniu gazu w audi, tylko że ja mam do pracy w jedną strone ok 25km. Tylko zastanawia mnie fakt czy do tego modelu audi z 1994r. opłaca się jeszcze montować instalacje czy nie jest już za stare to auto.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 lis 2013, 12:06

Jak zamierzasz jeszcze zrobić tym auto ponad 10 tyś. km to warto.

Od rocznika bardziej liczy się stan techniczny oraz czy osprzęt silnika i sam silnik będzie współpracował z LPG (tym nie musisz się martwić bo ABT bardzo dobrze współpracuje z gazem).
Nawet rocznik jest zaletą bo masz jednopunktowy wtrysk i podciśnieniowa instalacja lpg sobie bez problemu poradzi a koszt jej montażu jest bardzo niski.

Knopers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 cze 2013, 12:15

Post autor: Knopers » 25 lis 2013, 13:42

No oczywiście, że liczy się stan silnika, dlatego muszę jechać do jakiegoś mechanika żeby sprawdził silnik

szendli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 wrz 2013, 18:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: szendli » 26 lis 2013, 13:56

@Knopers

montują i do starszych wozów, jeżeli tylko ma to uzasadnienie ekonomiczne. Zwłaszcza że tak jak pisał aldi można zamontować po taniości.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 lis 2013, 14:02

Zresztą w polsce większość gazowników nie odmówi montażu nawet do jakiegoś kompletnego wraka. Wiadomo zarobek przede wszystkim.

szendli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 wrz 2013, 18:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: szendli » 26 lis 2013, 14:52

A to też niestety prawda w jakimś stopniu. Byle jeszcze dobrze zamontowali, to pół biedy, ale sporo odwala fuszere.

Knopers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 cze 2013, 12:15

Post autor: Knopers » 10 gru 2013, 22:02

Witam. Powiedzcie mi prosze czy oplaca mi sie sakladac jeszcze gaz uzywany jezeli mam do wymiany uszczelke pod glowica? Prosze o odpowiedz pomocy !!!

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 10 gru 2013, 22:19

Knopers, Uszczelka to nie problem, wymienisz a co do używanej instalacji LPG to nie będziesz miał Homologacji i przeglądu nie będzie przechodzić ,chyba że zakombinujesz nie bede podpowiadał jak.

Knopers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 cze 2013, 12:15

Post autor: Knopers » 10 gru 2013, 23:56

Aha, a moge zalozyc gaz a pozniej zrobic ta uszczelke? Kurcze troszeczke silnik mi chodzi nie rowno. Jutro bede robil kompresje i wykarze czy nadaje sie silnik do gazu jeszcze. Jeden mechnik mowi tak drugi tak takze niewiadomo ktoremu uwierzyc.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 gru 2013, 00:17

A jakie masz objawy tej rzekomo uszkodzonej uszczelki.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 11 gru 2013, 00:45

Cały problem LPG dotyczy nie instalacji lecz kto ten gaz montuje i później ustawia. Większość silników Audi lubi LPG (za wyjątkiem tych z mechanicznym wtryskiem).

ABT śmiało znosi gaz i jest to opłacalne. Ktoś odważny na forum wstawił nawet sekwencję do ABT. Trzeba by poszukać.

Co do montażu używanej instalki potrzebna jest faktura Vat wyspecjalizowanego warsztatu montującego LPG żeby wydział komunikacji mógł wbić w dowód i ew. kartę pojazdu LPG.

Knopers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 cze 2013, 12:15

Post autor: Knopers » 11 gru 2013, 10:10

Bierze olej i plyn chlodniczy. A poza tym widac wyciek i kopci na bialo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl