[B4, ABT] Instalacja gazowa - sens montażu LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 kwie 2013, 21:44
[B4, ABT] Instalacja gazowa - sens montażu LPG
Witajcie koledzy.
Mam pytanie czy warto przerobić Audika na LPG. Zaznaczam, że posiadam jednostkę ABT czyli 90 KM. Do pracy mam tylko 6 km w jedną stronę ale często stoję w korkach i spalanie jest wtedy na poziomie 12 l. Pytam dlatego, że posiadam Octavię II 1.6 z LPG którą użytkuje na trasy i jestem z niej bardzo zadowolony z tym, że jest tam sekwencja. Auto średnio przechodzi na gaz już po kilkuset metrach przy temp silnika 70 stopni. W audi jest większy motor i dłużej się nagrzewa. W zimie podejrzewam, że jak osiągnie 70 stopni to będę w połowie trasy do pracy i wtedy będę mógł przełączyć na gaz czyli w tym przypadku nie ma to sensu. Moje pytanie jest takie czy mogę w instalacji drugiej generacji przełączyć na LPG przy niższej temp. silnika np. po przejechaniu 1 km i temp silnika ok 30-40 stopni. Kwetia czy odbije się to na jego trwałości i niezawodności. Auto ma oryginalny przebieg 194 tys.km.
Pozdrawiam
Marcin
Mam pytanie czy warto przerobić Audika na LPG. Zaznaczam, że posiadam jednostkę ABT czyli 90 KM. Do pracy mam tylko 6 km w jedną stronę ale często stoję w korkach i spalanie jest wtedy na poziomie 12 l. Pytam dlatego, że posiadam Octavię II 1.6 z LPG którą użytkuje na trasy i jestem z niej bardzo zadowolony z tym, że jest tam sekwencja. Auto średnio przechodzi na gaz już po kilkuset metrach przy temp silnika 70 stopni. W audi jest większy motor i dłużej się nagrzewa. W zimie podejrzewam, że jak osiągnie 70 stopni to będę w połowie trasy do pracy i wtedy będę mógł przełączyć na gaz czyli w tym przypadku nie ma to sensu. Moje pytanie jest takie czy mogę w instalacji drugiej generacji przełączyć na LPG przy niższej temp. silnika np. po przejechaniu 1 km i temp silnika ok 30-40 stopni. Kwetia czy odbije się to na jego trwałości i niezawodności. Auto ma oryginalny przebieg 194 tys.km.
Pozdrawiam
Marcin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Witam, jeżeli pozwolicie to przyłącze się do rozmowy. Ja mam ten sam problem jak kolega zastanawiając się czy jest sens w założeniu gazu w audi, tylko że ja mam do pracy w jedną strone ok 25km. Tylko zastanawia mnie fakt czy do tego modelu audi z 1994r. opłaca się jeszcze montować instalacje czy nie jest już za stare to auto.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak zamierzasz jeszcze zrobić tym auto ponad 10 tyś. km to warto.
Od rocznika bardziej liczy się stan techniczny oraz czy osprzęt silnika i sam silnik będzie współpracował z LPG (tym nie musisz się martwić bo ABT bardzo dobrze współpracuje z gazem).
Nawet rocznik jest zaletą bo masz jednopunktowy wtrysk i podciśnieniowa instalacja lpg sobie bez problemu poradzi a koszt jej montażu jest bardzo niski.
Od rocznika bardziej liczy się stan techniczny oraz czy osprzęt silnika i sam silnik będzie współpracował z LPG (tym nie musisz się martwić bo ABT bardzo dobrze współpracuje z gazem).
Nawet rocznik jest zaletą bo masz jednopunktowy wtrysk i podciśnieniowa instalacja lpg sobie bez problemu poradzi a koszt jej montażu jest bardzo niski.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Cały problem LPG dotyczy nie instalacji lecz kto ten gaz montuje i później ustawia. Większość silników Audi lubi LPG (za wyjątkiem tych z mechanicznym wtryskiem).
ABT śmiało znosi gaz i jest to opłacalne. Ktoś odważny na forum wstawił nawet sekwencję do ABT. Trzeba by poszukać.
Co do montażu używanej instalki potrzebna jest faktura Vat wyspecjalizowanego warsztatu montującego LPG żeby wydział komunikacji mógł wbić w dowód i ew. kartę pojazdu LPG.
ABT śmiało znosi gaz i jest to opłacalne. Ktoś odważny na forum wstawił nawet sekwencję do ABT. Trzeba by poszukać.
Co do montażu używanej instalki potrzebna jest faktura Vat wyspecjalizowanego warsztatu montującego LPG żeby wydział komunikacji mógł wbić w dowód i ew. kartę pojazdu LPG.