Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] dziwne zachowanie falujace obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

[B4 ABK] dziwne zachowanie falujace obroty

Post autor: koziolmc60 » 01 wrz 2013, 20:59

Witam. Od jakiegos czasu moj nimiec sie dziwnie zachowuje. Chodzi tu o obroty. Strasznie faluja obroty i nieraz w caly swiat do 2 tysi i spadaja do 1.5 tys i spadaja i tak sobie wskazowka tanczy od obrotow. Nieraz jest ok i trzyma ok obroty. Potrafi tez gdy jest auto na luzie nagle wskoczyc sobie na 2 tysiace i tak trzyma. Wtedy musze mu gazu dac to spadaja. I jeszcze jest takie dziwne zadlawienie jak jade stala predkoscia i chce przyspeszyc to najpierw tak szarpnie autem jak by sie zadlawil i dopiero jedzie. I co mu zrobic?? Czy to moze krokowiec byc sprawca?? Najbardziej mnie niepokoi to takie zadlawienie bo nigdy wczesniej tego nie bylo.
Ahh i niedawno jak jechalem to mi auto zdechlo i niemoglem odpalic. Krecilem i krecilem i nic. Dopiero jak poruszalem czujnikiem HALLA przy aparacie zaplonowym to nagle auto odpalilo.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2013, 21:01 przez koziolmc60, łącznie zmieniany 1 raz.

Piachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 267
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Pe

Post autor: Piachuu » 01 wrz 2013, 21:12

podłącz pod vaga,zobacz błędy.Sprawdź przewody,świece,dolot powietrza.Ale coś mi to wygląda na przepływke.Od falujących obrotów jest jeszcze przekaźnik 30.

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 01 wrz 2013, 21:18

Zawsze pod vagiem po skasowaniu bledow powraca od razu sporadyczny blad przeplywomierza. Dolot powietrza ok. Przeplywke mialem regenerowana bo taki strzal kiedys mialem ze sie klapka zaciela i stala w miejscku. Teraz palcem grzebalem to klapka chodzi ok lekko i nie zacina sie.

[ Dodano: 2013-09-01, 21:21 ]
Przewody swiece palec kopulka i cewka byly zmieniane przed zima. Przekaznik 30 w zime wymieniany na nowy z ASO.

Piachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 267
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Pe

Post autor: Piachuu » 01 wrz 2013, 21:41

przepływka to nie tylko klapka,ścieżki mogą być przerwane,lub ,,bierznia'' zużyta.Skoro pokazuje bład to coś nie tak.Podłącz na podmiankę dla sprawdzenia.Ja mam swoją starą bawiłem się przy niej porozwiercałem otwory etc.Teraz w wolnej chwili muszę ją przetestować jak będzie ok to faktycznie można zaoszczędzić pare plnów,ale to się okaże.Możesz jeszcze przepłukać krokowca w nafcie,ale to bardziej będzie zabiek kosmetyczny niż ma pomóc z tymi obrotami

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 wrz 2013, 21:51

Podłącz vaga.
Wejdź w measure block i odnajdź okienko gdzie (od grupy 001 wzwyż) będzie opis Engine Load (w %). Na wolnych obrotach ma pokazywać od 12-18%

Zdejmij klapkę osłaniającą ścieżki i zacznij ruszać pałąkiem przy włączonym zapłonie. Ma płynnie się zmieniać od 0 do 100%. Jeżeli znajdziesz przerwę to masz winowajcę.

Da się to zrobić "domową " metodą.

Trzeba zdemontować płytkę i nieco iglakiem rozpiłować otworki tak by płytka przesunęła się ok 1-1,5 mm w bok (zobaczysz na ile pozwoli szerokość ścieżki bo widać jak pałąk chodzi po ścieżkach). Z okrągłych robisz nieco podłużne otworki.

Dodatkowo polecam środek o nazwie Kontakt PR (psikasz i delikatnie wycierasz). Doskonale czyści ścieżki potencjometrów. Nie przewodzi prądu więc na upartego nawet nie trzeba wycierać.

Piachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 267
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Pe

Post autor: Piachuu » 01 wrz 2013, 22:07

O to i mnie przyda się ta metoda sprawdzenia,podziękować :-)

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 02 wrz 2013, 09:08

Piachuu, krokowiec byl plukany juz

Francis1982, no dzieki za info

najlepiej bedzie jak druga przeplywke wstawie na podmianke i sie obada czy chodzi czy nie :lol: zara wyruszam na lowy przeplywomierza hehe

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 02 wrz 2013, 14:33

Jak pożyczasz przepływkę od kogoś nie chwal się, że masz LPG a tym bardziej, że kiedyś był strzał bo nikt ci nie podmieni 8-)

Ja bym się bał pożyczać chyba, żeby tylko sprawdzić wolne obroty...

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 02 wrz 2013, 19:49

dzisiaj byl "nimiec" podlaczony pod VAGa i byl BLAD CZUJNIKA STUKOWEGO. Skasowalismy blad i przejechalismy ze 3 km i ponownie podlaczylismy "nimca" pod VAGa i tym razem byl SPORADYCZNY BLAD CZUJNIKA STUKOWEGO.

Ten czujnik stukowy moze mi tu siac takie zamieszanie??

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 02 wrz 2013, 21:33

Czujnik stukowy odpowiada za dynamiczną zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obciążenia silnika.

Gdy pojawia się "dzwonienie" silnika wówczas czujnik ten wyłapuje ów moment i opóźnia zapłon. ABK ma duży stopień sprężania i nagminne spalanie stukowe może uszkodzić silnik. Obrywa układ korbowo-tłokowy z wałem i panewkami.

Spalanie stukowe było doskonale słychać w maluchach przy jeździe pod górę z butem w podłodze na niskich obrotach. Jakby bardziej klepanie.

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 02 wrz 2013, 22:18

co jeszcze moge dodac to to ze jak zimny to jakos chodzi ale jak juz sie nagrzeje to wtedy obroty tancza

Piachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 267
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Pe

Post autor: Piachuu » 02 wrz 2013, 22:19

Francis1982, a możliwe że koziolmc60, ma źle ustawiony zapłon?

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 02 wrz 2013, 22:23

Piachuu, ale od kad go mam to przy zaplonie nikt nic nie grzebal i jezdzil az do teraz hehe mozliwe ze sam sie przestawil??

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 02 wrz 2013, 22:31


koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 02 wrz 2013, 22:34

jaro7427, ceny galante :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl