[B4 ABK] dziwne zachowanie falujace obroty
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
[B4 ABK] dziwne zachowanie falujace obroty
Witam. Od jakiegos czasu moj nimiec sie dziwnie zachowuje. Chodzi tu o obroty. Strasznie faluja obroty i nieraz w caly swiat do 2 tysi i spadaja do 1.5 tys i spadaja i tak sobie wskazowka tanczy od obrotow. Nieraz jest ok i trzyma ok obroty. Potrafi tez gdy jest auto na luzie nagle wskoczyc sobie na 2 tysiace i tak trzyma. Wtedy musze mu gazu dac to spadaja. I jeszcze jest takie dziwne zadlawienie jak jade stala predkoscia i chce przyspeszyc to najpierw tak szarpnie autem jak by sie zadlawil i dopiero jedzie. I co mu zrobic?? Czy to moze krokowiec byc sprawca?? Najbardziej mnie niepokoi to takie zadlawienie bo nigdy wczesniej tego nie bylo.
Ahh i niedawno jak jechalem to mi auto zdechlo i niemoglem odpalic. Krecilem i krecilem i nic. Dopiero jak poruszalem czujnikiem HALLA przy aparacie zaplonowym to nagle auto odpalilo.
Ahh i niedawno jak jechalem to mi auto zdechlo i niemoglem odpalic. Krecilem i krecilem i nic. Dopiero jak poruszalem czujnikiem HALLA przy aparacie zaplonowym to nagle auto odpalilo.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2013, 21:01 przez koziolmc60, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
Zawsze pod vagiem po skasowaniu bledow powraca od razu sporadyczny blad przeplywomierza. Dolot powietrza ok. Przeplywke mialem regenerowana bo taki strzal kiedys mialem ze sie klapka zaciela i stala w miejscku. Teraz palcem grzebalem to klapka chodzi ok lekko i nie zacina sie.
[ Dodano: 2013-09-01, 21:21 ]
Przewody swiece palec kopulka i cewka byly zmieniane przed zima. Przekaznik 30 w zime wymieniany na nowy z ASO.
[ Dodano: 2013-09-01, 21:21 ]
Przewody swiece palec kopulka i cewka byly zmieniane przed zima. Przekaznik 30 w zime wymieniany na nowy z ASO.
przepływka to nie tylko klapka,ścieżki mogą być przerwane,lub ,,bierznia'' zużyta.Skoro pokazuje bład to coś nie tak.Podłącz na podmiankę dla sprawdzenia.Ja mam swoją starą bawiłem się przy niej porozwiercałem otwory etc.Teraz w wolnej chwili muszę ją przetestować jak będzie ok to faktycznie można zaoszczędzić pare plnów,ale to się okaże.Możesz jeszcze przepłukać krokowca w nafcie,ale to bardziej będzie zabiek kosmetyczny niż ma pomóc z tymi obrotami
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Podłącz vaga.
Wejdź w measure block i odnajdź okienko gdzie (od grupy 001 wzwyż) będzie opis Engine Load (w %). Na wolnych obrotach ma pokazywać od 12-18%
Zdejmij klapkę osłaniającą ścieżki i zacznij ruszać pałąkiem przy włączonym zapłonie. Ma płynnie się zmieniać od 0 do 100%. Jeżeli znajdziesz przerwę to masz winowajcę.
Da się to zrobić "domową " metodą.
Trzeba zdemontować płytkę i nieco iglakiem rozpiłować otworki tak by płytka przesunęła się ok 1-1,5 mm w bok (zobaczysz na ile pozwoli szerokość ścieżki bo widać jak pałąk chodzi po ścieżkach). Z okrągłych robisz nieco podłużne otworki.
Dodatkowo polecam środek o nazwie Kontakt PR (psikasz i delikatnie wycierasz). Doskonale czyści ścieżki potencjometrów. Nie przewodzi prądu więc na upartego nawet nie trzeba wycierać.
Wejdź w measure block i odnajdź okienko gdzie (od grupy 001 wzwyż) będzie opis Engine Load (w %). Na wolnych obrotach ma pokazywać od 12-18%
Zdejmij klapkę osłaniającą ścieżki i zacznij ruszać pałąkiem przy włączonym zapłonie. Ma płynnie się zmieniać od 0 do 100%. Jeżeli znajdziesz przerwę to masz winowajcę.
Da się to zrobić "domową " metodą.
Trzeba zdemontować płytkę i nieco iglakiem rozpiłować otworki tak by płytka przesunęła się ok 1-1,5 mm w bok (zobaczysz na ile pozwoli szerokość ścieżki bo widać jak pałąk chodzi po ścieżkach). Z okrągłych robisz nieco podłużne otworki.
Dodatkowo polecam środek o nazwie Kontakt PR (psikasz i delikatnie wycierasz). Doskonale czyści ścieżki potencjometrów. Nie przewodzi prądu więc na upartego nawet nie trzeba wycierać.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Czujnik stukowy odpowiada za dynamiczną zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obciążenia silnika.
Gdy pojawia się "dzwonienie" silnika wówczas czujnik ten wyłapuje ów moment i opóźnia zapłon. ABK ma duży stopień sprężania i nagminne spalanie stukowe może uszkodzić silnik. Obrywa układ korbowo-tłokowy z wałem i panewkami.
Spalanie stukowe było doskonale słychać w maluchach przy jeździe pod górę z butem w podłodze na niskich obrotach. Jakby bardziej klepanie.
Gdy pojawia się "dzwonienie" silnika wówczas czujnik ten wyłapuje ów moment i opóźnia zapłon. ABK ma duży stopień sprężania i nagminne spalanie stukowe może uszkodzić silnik. Obrywa układ korbowo-tłokowy z wałem i panewkami.
Spalanie stukowe było doskonale słychać w maluchach przy jeździe pod górę z butem w podłodze na niskich obrotach. Jakby bardziej klepanie.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.